Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
Connect with us

Ελλάδα

Πώς θα λειτουργούν οι οργανισμοί διαχείρισης τουριστικών προορισμών

Δημοσιεύθηκε

στις

Το πλαίσιο λειτουργίας των οργανισμών διαχείρισης προορισμών (DMΜO) παρουσίασε το υπουργείο Τουρισμού. Οι οργανισμοί διαχείρισης προορισμών έχουν ως στόχο την προβολή, την προσέλκυση επισκεπτών και την ανάπτυξη της βιώσιμης περιφερειακής οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών.

Για την αντιμετώπιση των σύνθετων αναπτυξιακών προκλήσεων στον τομέα του τουρισμού, και φαινομένων όπως ο υπερτουρισμός, συντάχτηκε τον Δεκέμβριο ο νόμος 4875 ΦΕΚ Α 250/23.12.2021, «περί Πρότυπων Τουριστικών Προορισμών Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικών Πηγών Ελλάδας και άλλων ρυθμίσεων για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης». Οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) δύνανται να λειτουργήσουν και ως οργανισμοί διαχείρισης και προώθησης προορισμού.

Στόχο αποτελεί η ενίσχυση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και η αντιμετώπιση του υπερτουρισμού.

Οι 10 αρμοδιότητες

Στις αρμοδιότητές τους εμπίπτει, κατ’ αρχάς, ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του προορισμού, μέσω της υπεύθυνης εκμετάλλευσης των πόρων και των αξιοθεάτων, η οποία διασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.

Ο DΜMO θα πρέπει να έχει την ικανότητα να φέρνει σε επαφή όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς με κοινό στόχο τη θεσμική βελτίωση στο μάρκετινγκ και στη διαχείριση. Δεύτερον, θα λαμβάνει την τουριστική πολιτική του προορισμού που θα αποφασίζεται από την κεντρική κυβέρνηση ως κατευθυντήρια γραμμή στον σχεδιασμό, στη λήψη αποφάσεων και στην κατεύθυνση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης του προορισμού. Τρίτον, θα πρέπει να επενδύει σε εργαλεία συλλογής δεδομένων, διασφαλίζοντας ότι όλες οι στρατηγικές αποφάσεις θα είναι τεκμηριωμένες. Τέταρτον, θα συγκεντρώνει τη λεπτομερή γνώση των χαρακτηριστικών και των δυνατοτήτων της αγοράς, των τουριστικών προϊόντων και των εμπειριών στις οποίες θα βασιστεί η ποιοτική ανάπτυξη του προορισμού, σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους και με βάση τους τουριστικούς πόρους του προορισμού. Πέμπτον, θα μεριμνά για την ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων και συστημάτων στην επιχειρηματική κουλτούρα. Εκτον, θα εποπτεύει την εφαρμογή του ετήσιου επιχειρηματικού σχεδίου που θα έχει καταρτιστεί με βάση το ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο του προορισμού. Εβδομον, θα αναπτύσσει στρατηγικές και τακτικές διαχείρισης κρίσεων. Ογδοον, θα παρέχεται στους υπαλλήλους του οργανισμού διαχείρισης προορισμών κατάλληλη και συνεχής εκπαίδευση και ανάπτυξη ικανοτήτων. Ενατον, θα είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία, την εφαρμογή και τον έλεγχο του στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ που θα προκύπτει έπειτα από συντονισμό της τουριστικής προβολής του προορισμού σε συνεργασία με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς. Δέκατον, θα είναι υπεύθυνος τόσο για την προσέλκυση επενδύσεων στον προορισμό του, όσο και για τη σταθερή χρηματοδότηση. Επιπλέον, προβλέπεται να λειτουργεί ως «παρατηρητήριο βιώσιμου τουρισμού», δηλαδή ένα σύστημα συλλογής, καταγραφής και ανάλυσης δεδομένων, με βάση τις ανάγκες και τα στρατηγικά ερωτήματα που θέτει ένας τουριστικός προορισμός.

Περισσότερα


Ροή ειδήσεων

Advertisement