Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

ΠΑΤΡΑ – Γυμνάσιο Σαραβαλίου: Ταξίδι στο όνειρο ή αλλιώς eTwinning στην Νότια Ιταλία*

Published

on

Η ανακοίνωση του Γυμνασίου Σαραβαλίου αναφέρει:

«Νομίζω ότι ένα τέτοιο όνειρο δεν θα επιστρέψει ποτέ
Penso che un sogno così non ritorni mai più

Έβαψα τα χέρια και το πρόσωπό μου μπλε
Mi dipingevo le mani e la faccia di blu

Τότε, ξαφνικά, με απήγαγε ο άνεμος
Poi d’improvviso venivo dal vento rapito

Και άρχισα να πετάω στον απέραντο ουρανό
E incominciavo a volare nel cielo infinito»

Με αυτούς τους στίχους από το βασικό τραγούδι της αποστολής μας στην Ιταλία, το Volare του Domenico Modugno, θα μπορούσε κανείς να περιγράψει αυτά που ζήσαμε και νιώσαμε όλοι μας! Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή…

Ως γνωστόν, το Γυμνάσιο Σαραβαλίου συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning σε συνεργασία με το Istituto Comprensivo Pitagora Bernalda (MT) της Ιταλίας, με μαθητές από τη Β΄ και Γ΄ τάξη του Γυμνασίου μας κατόπιν σχετικής εισήγησης του συντονιστή ευρωπαϊκών προγραμμάτων και τ. πρεσβευτή του eTwinning κ. Γιωτόπουλου Γεωργίου. Τα θέματα των εργασιών που επιλέχθηκαν από κοινού να αναπτυχθούν από τους/τις μαθητές/-τριες των δύο σχολείων, στοχεύουν στην ανάπτυξη πολιτισμικών διαύλων επικοινωνίας ανάμεσα στους δύο γείτονες λαούς και είναι τα εξής:

Α. «Παραδοσιακή μουσική των δύο χωρών και η συμβολή του Πυθαγόρα στη Μουσική», με υπεύθυνες καθηγήτριες: 1. Την Δ/ντρια του Γυμνασίου και συμμετέχουσα στο πρόγραμμα, κ.Αψόμωτου Δήμητρα, ΠΕ79.01, και 2. Την εκπ/κό, κ.Ζερβέα Αγγελική, ΠΕ86-ΠΕ04.01.

Β. «Ηφαίστεια των δύο χωρών», με υπεύθυνους καθηγητές: 1. Την Υποδ/ντρια του Γυμνασίου, κ.Δημητρακοπούλου Αθανασία, ΠΕ04.01, και 2. Τον Συντονιστή του προγράμματος, κ.Γιωτόπουλο Γεώργιο, ΠΕ84 Ηλεκτρονικών.

Γ. «Πυθαγόρεια Φιλοσοφία και Πυθαγόρειοι Φιλόσοφοι – Σύνδεση της Φιλοσοφίας του Πυθαγόρα με τη Λογοτεχνία και αξιοποίησή της στη Δημιουργική Γραφή», με υπεύθυνη καθηγήτρια την εκπ/κό, κ.Γκενεράλη Αγγελική, ΠΕ02.

Στο πλαίσιο της αδελφοποίησης και της αμεσότερης επικοινωνίας των δύο σχολείων σχεδιάστηκε ένα εκπ/κό ταξίδι των συμμετεχόντων/ουσών μαθητών/τριών του Γυμνασίου μας, στην Νότια Ιταλία, με βασικό μας προορισμό την πόλη Bernalda, όπου βρίσκεται το  Istituto Comprensivo Pitagora, με το οποίο συνεργαζόμαστε. Η αποστολή ξεκίνησε το όμορφο ταξίδι της το Σάββατο, 25-3-2023, και επέστρεψε την Παρασκευή, 31-3-2023. Τους μαθητές/τριες του σχολείου μας συνόδευσαν οι εκπ/κοί: 1.κ.Αψόμωτου Δήμητρα, ΠΕ79.01, Δ/ντρια του σχολείου, συμμετέχουσα στο πρόγραμμα και αρχηγός της αποστολής, 2.κ.Γιωτόπουλος Γεώργιος, ΠΕ84 Ηλεκτρονικών, συντονιστής του προγράμματος, 3. κ.Γκενεράλη Αγγελική, ΠΕ02, συμμετέχουσα στο πρόγραμμα, και οι γονείς: 1. κ.Αγγελόπουλος Χρήστος, πατέρας της συμμετέχουσας μαθήτριας της Β΄ τάξης, Αγγελοπούλου Θεώνης, και 2. κ.Παχής Γεώργιος, πατέρας του συμμετέχοντος μαθητή της Γ΄ τάξης, Παχή Λάμπρου.

Οι μαθητές/-τριες του προγράμματος που συμμετείχαν στο ταξίδι είναι οι εξής:

1. i. Από τη Β΄τάξη: Αγγελοπούλου Θεώνη, 2.Αθανασοπούλου Αγγελική-Δήμητρα, 3.Γιωτοπούλου Παναγιώτα, 4. Θεοχάρης Κωνσταντίνος, 5.Καϊάφα Σωτηρία, 6.Κωτσοπούλου Ιωάννα, 7.Κωφού Μελίνα, 8.Λιούρδης Αθανάσιος, 9.Λυκούδη Ηλιάνα, 10.Μελιγκώνη Χριστίνα, 11.Μπάτσι Αντρέα, 12.Νικολακόπουλος Άγγελος, 13. Νταφογιάννης Θεόδωρος, 14.Οικονομοπούλου Μαρία Κωνσταντίνα, 15.Παπαδόπουλος Βασίλειος, 16.Παπαδόπουλος Γεώργιος, 17.Παπανικολόπουλος Γεράσιμος, 18.Πλέγας Θεόδωρος, 19.Σταθάς Κωνσταντίνος, 20.Τζανή Καλομοίρα, 21.Τσόγκας Κυριάκος, 22.Φωτόπουλος Ανδρέας και 23.Χιώτης Βασίλειος.

ii.Από την Γ΄τάξη: 1.Αποστόλου Ευάγγελος, 2.Κουτρουμάνη Μαρία-Ελένη, 3.Κωφού Άννα-Μαρία, 4.Μεταξάς-Μαριάτος Ερμής, 5.Μπαρή Κωνσταντίνα, 6.Μπουζαλά Ραφαηλία, 7.Νικολακοπούλου Ειρήνη, 8.Νικολόπουλος Κωνσταντίνος, 9.Ξυπολιά Ανδριάνα, 10.Παπαδοπούλου Γεωργία, 11.Παχής Λάμπρος, 12.Πέττα Ελένη, 13.Σπυροπούλου Ευγενία και 14.Τζανή Καλομοίρα.

Μετά από πολύωρο αλλά ιδιαίτερα ευχάριστο ταξίδι στο πλοίο, κατά τη διάρκεια του οποίου κάναμε και τις τελευταίες πρόβες για την παρουσίαση της δουλειάς μας, πατήσαμε το πόδι μας στη γείτονα Ιταλία, και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Bari, το πρωί της Κυριακής, 26-3-2023. Πρώτος σταθμός, η περίφημη Νάπολη! Αφού ξεκουραστήκαμε λίγο το μεσημέρι, ξεκινήσαμε το απογευματάκι για μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο της πόλης. κατά την οποία είδαμε μεγάλες πλατείες, μία από τις οποίες φιλοξενεί τον τεράστιο σταθμό του μετρό της πόλης, υπέροχα παλιά κτήρια, γραφικά στενά δρομάκια με κρεμασμένες από τα μπαλκόνια των σπιτιών μπουγάδες αλλά και σημαίες και κορδέλες με τα χρώματα της ομάδας της Νάπολη, την περίφημη Gallery της Νάπολη και πολλές επιβλητικές εκκλησίες, δύο από τις οποίες επισκεφτήκαμε, αυτές των S.S. Philippo e Giacomo και του Ιησού Χριστού. Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με ένα γευστικότατο γεύμα στο ξενοδοχείο που μας φιλοξενούσε, με τοπικές χαρακτηριστικές γεύσεις!

Το πρωί της Δευτέρας, 27-3-2023, η βροχερή μέρα μας εμπόδισε να επισκεφτούμε το Βεζούβιο, αλλά εμείς δεν χάσαμε το χρόνο και το κουράγιο μας! Μεταφερθήκαμε στην περιοχή της Καμπανίας, για να δούμε την ηφαιστειογενή Λίμνη του Αβέρνο -που θεωρείτο είσοδος στον κάτω κόσμο κοντά στο Ποτσουόλι, την αρχαία Δικαιαρχία, στην Καμπανία-, ενώ στη συνέχεια πήγαμε στην Solfatara, όπου μπορεί κανείς να δει ενεργούς κρατήρες. Φεύγοντας από εκεί και με προορισμό πάλι την πόλη της Νάπολη, γοητευθήκαμε από το πανέμορφο Salerno που συναντήσαμε στο δρόμο μας. Η διαδρομή μας συνεχίστηκε, με μια ενδιάμεση στάση, που ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους, στο πρώην Stadio San Paolo, που τώρα έχει ονομαστεί «Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα» -προς τιμήν του μεγάλου ποδοσφαιριστή-, ως το εντυπωσιακό λιμάνι της Νάπολη, με τα επιβλητικά κτήρια, τις καταπράσινες πλατείες και το υπέροχο Castel Nuovo, το έμβλημα της πόλης. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας αφιερώθηκε σε χαλαρές βόλτες στο κέντρο της Νάπολη (εντοπίσαμε και την πιο παλιά pizzeria της πόλης, που χρονολογείται από το 1870!) και έκλεισε με ένα ακόμα γευστικό δείπνο στο ξενοδοχείο.

Την Τρίτη, 28-3-2023, πρωί πρωί ξεκινήσαμε το ταξίδι μας με προορισμό την πόλη Bernalda, προκειμένου να συναντήσουμε τους ομότιμούς μας Ιταλούς, κάνοντας όμως μια σημαντική στάση, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και συγκλονιστική εμπειρία ζωής, για να επισκεφτούμε τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Πομπηίας, η οποία καταστράφηκε ολοσχερώς το 79 μ.Χ., μετά από μια φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου, καθώς ένα τεράστιο κύμα στάχτης έθαψε, μέσα σε λίγες ώρες, την εύθυμη, σπάταλη και πανέμορφη ρωμαϊκή πόλη, κλείνοντας για πάντα μέσα της τη ζωή και το θάνατο μαζί! Η πορεία μας συνεχίστηκε προς την πόλη Potenza, πρωτεύουσα της περιφέρειας Basilicata. Το μεσημέρι φτάσαμε στην  πόλη Bernalda της ίδιας περιφέρειας και στο Istituto Comprensivo Pitagora, όπου χαρήκαμε μια υπέροχη υποδοχή που μας είχε ετοιμάσει η εκεί συντονίστρια του προγράμματος, κ.Patrizia Petrocelli, μαζί με τη Δ/ντρια του σχολείου, όλο το υπόλοιπο εκπ/κό προσωπικό, τους μαθητές/τριες και τους γονείς τους, με χορούς, έναν πλούσιο μπουφέ από τοπικά εδέσματα και πολλά δώρα για όλους μας. Στη συνέχεια περπατήσαμε όλοι μαζί μέσα στα όμορφα, γραφικά δρομάκια και επισκεφτήκαμε το Κάστρο της πόλης και τον Καθεδρικό της Ναό. Το απόγευμα ξεκίνησε το Συνέδριο, στο οποίο θα συμμετείχαμε και εμείς με τις παρουσιάσεις των εργασιών μας, στο οποίο επίσης μας περίμεναν ευχάριστες και συγκινητικές εκπλήξεις, καθώς ψάλλαμε όλοι μαζί τον Εθνικό μας Ύμνο και μια ορχήστρα από μαθητές του σχολείου εκτέλεσε τον μοναδικό αρχαιοελληνικό ύμνο που έχει διασωθεί ως τις μέρες μας. Ακολούθησαν διάφορες παρουσιάσεις, αλλά και τραγούδια και χοροί που αμφότερα τα σχολεία είχαν ετοιμάσει, προκειμένου να επικοινωνήσουν την κουλτούρα τους και να τιμήσουν το ένα το άλλο, και η εκδήλωση έκλεισε με την απονομή των βεβαιώσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα σε μικρούς και μεγάλους. Το βράδυ, μετά από ένα υπέροχο γεύμα σε τοπική pizzeria, κατευθυνθήκαμε προς την παραμυθένια Matera, μια από τις αρχαιότερες κατοικημένες πόλεις του κόσμου, με λαξευμένες σπηλιές (Sassi), όπου οι κάτοικοι συνήθιζαν να ζουν, που η UNESCO την έχει χαρακτηρίσει Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Την Τετάρτη, 29-3-2023, μετά από ένα απολαυστικό πρωινό με θέα την μαγευτική Matera, που ξυπνούσε δειλά δειλά τη ζωή της, μεταβήκαμε στο παραλιακό Metaponto, όπου επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο και τον αρχαίο ναό της Ήρας και συναντηθήκαμε με τους φίλους μας-πια!- Ιταλούς. Όλοι μαζί μετά φτάσαμε στο Scuola dell’ Infanzia του Metaponto, ένα διαπολιτισμικό σχολείο, όπου για μια ακόμη φορά μας επεφύλασσαν μια ζεστή, φιλόξενη και συγκινητική υποδοχή παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, μαζί με τις δασκάλες τους, και μετά ακολούθησε πλούσιος μπουφές, με τοπικά εδέσματα, και όμορφα δώρα! Από εκεί κατευθυνθήκαμε σε ένα γήπεδο, στο οποίο δόθηκε φιλικός ποδοσφαιρικός αγώνας ανάμεσα σε Ιταλούς και Έλληνες μαθητές και καθηγητές, μετά τον οποίο έγινε απονομή μεταλλίων, ενώ την ίδια ώρα αντιπροσωπεία μαθητών και εκπ/κών του προγράμματος επισκέφτηκε το Πολιτιστικό Κέντρo του Metaponto, όπου μας υποδέχτηκαν με χαρά και μας ενημέρωσαν για την ιστορία της περιοχής και για τις δράσεις του κέντρου. Νωρίς το απόγευμα και τα δύο σχολεία μεταβήκαν στην Ματέρα και οι Ιταλοί ομότιμοί μας μας ξενάγησαν στην παλιά και την καινούργια πόλη. Ένα ακόμα όμορφο βράδυ έκλεισε με επίσκεψη σε μια γραφική ταβέρνα της παλιάς πόλης.

Επειδή όμως όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν, έφτασε, δυστυχώς, και η Πέμπτη, 30-3-2023, ημέρα της αναχώρησής μας για την Πάτρα, στην οποία θα φτάναμε την επόμενη ημέρα, Παρασκευή, 31-3-2023… Μετά από μια σύντομη βόλτα στο κέντρο της πόλης, φύγαμε για το όμορφο λιμάνι του Bari, όπου παραμείναμε μερικές ώρες μέχρι να έρθει η ώρα της επιβίβασής μας στο πλοίο της επιστροφής. Στο Bari χωριστήκαμε σε ομάδες και γνωρίσαμε τόσο το ιστορικό -και εμπορικό!-κέντρο της πόλης όσο και την παλιά πόλη, με κορυφαία επίσκεψη αυτή στον Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου, όπου φυλάσσονται τα ιερά λείψανα του αγαπημένου Αγίου και προστάτη του Σαραβαλίου!

Το ταξίδι της επιστροφής ήταν ευχάριστο, γεμάτο από αλησμόνητες εμπειρίες, χαρά, ζεστασιά, επικοινωνία και μοίρασμα! Ήταν μια σπουδαία εμπειρία ζωής για όλους μας, μικρούς και μεγάλους, που θα μας συνοδεύει για πάντα, με ένα γλυκό χαμόγελο νοσταλγίας στα χείλη και που ελπίζουμε στο μέλλον να επαναληφθεί, με τη συμμετοχή μας σε ένα νέο eTwinning! Συγχαρητήρια σε όλους, όσοι συνέβαλαν ώστε να πραγματοποιηθεί αυτό το σπουδαίο πρόγραμμα και, φυσικά, το υπέροχο ταξίδι μας!!!

*Συντάκτης του άρθρου: κ. Γκενεράλη Αγγελική, ΠΕ02, συμμετέχουσα στο πρόγραμμα eTwinning. Γυμνάσιο Σαραβαλίου: Ταξίδι στο όνειρο ή αλλιώς eTwinning στην Νότια Ιταλία* Γυμνάσιο Σαραβαλίου: Ταξίδι στο όνειρο ή αλλιώς eTwinning στην Νότια Ιταλία* Γυμνάσιο Σαραβαλίου: Ταξίδι στο όνειρο ή αλλιώς eTwinning στην Νότια Ιταλία* Γυμνάσιο Σαραβαλίου: Ταξίδι στο όνειρο ή αλλιώς eTwinning στην Νότια Ιταλία* Γυμνάσιο Σαραβαλίου: Ταξίδι στο όνειρο ή αλλιώς eTwinning στην Νότια Ιταλία* Γυμνάσιο Σαραβαλίου: Ταξίδι στο όνειρο ή αλλιώς eTwinning στην Νότια Ιταλία*