Connect with us

Ελλάδα

Εγκύκλιος βάζει τάξη στα τουριστικά δρομολόγια-Υψηλά πρόστιμα σε όσους χρησιμοποιούν μισθωμένα επαγγελματικά οχήματα 

Published

on

Με την υπουργική απόφαση, για την οποία είχαν κινητοποιηθεί και σωματεία του κλάδου επαγγελματιών Ταξί στην Αχαΐα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης επιχειρεί να βάλει τάξη στις τουριστικές μεταφορές, προβλέποντας την υποχρεωτική ανάρτηση συμβάσεων που εκτελούν ιδιώτες στο Ψηφιακό Μητρώο του Υπουργείου ενώ δίδεται οι δυνατότητα σε κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα και Λιμεναρχεία να διενεργούν ελέγχους, κατόπιν βέβαια και καταγγελιών από επαγγελματίες αυτοκινητιστές.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο,

@ όλα τα στοιχεία της σύμβαση εκμίσθωσης των επιβατικών ΙΧ αναρτώνται υποχρεωτικώς στο Ψηφιακό Μητρώο τουλάχιστον τρεις ώρες πριν την έναρξή της,

@ απαγορεύεται η καθ’ οιονδήποτε τρόπο προσέγγιση πελατών όταν τα επιβατικά Ι.Χ. βρίσκονται σε κίνηση ή σε χώρους στάσης και στάθμευσης,

@η εκμίσθωση επιβατικού αυτοκίνητου για συγκεκριμένη διαδρομή συνιστά υποκλοπή μεταφορικού έργου και ο οδηγός καθώς και ο ιδιοκτήτης τιμωρούνται με πρόστιμο 3.000 ευρώ ενώ

@ εντός του εκμισθωμένου αυτοκινήτου, ο οδηγός πρέπει να φέρει αντίγραφο της σύμβασης με τουριστική επιχείρηση, διαφορετικά επιβάλλεται πρόστιμο 800 ευρώ και ποινή αφαίρεσης άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας για 30 ημέρες.

Για την έκδοση της υπουργικής εγκυκλίου για το νόμιμο τρόπο λειτουργίας των ενοικιαζόμενων επιβατικών Ι.Χ. αλλά και των εταιρειών – διαμεσολαβητών που παρέχουν υπηρεσίες διασύνδεσης μέσω ηλεκτρονικού ραντεβού (τύπου Uber) ο υπουργός κ.Γεραπετρίτης ήδη συναντήθηκε και ενημέρωσε τα μέλη της Ομοσπονδίας Ταξί.

Η συνάντηση έγινε και με αφορμή τη διαμάχη που είχε ξεσπάσει πριν από μέρες στη Ρόδο μεταξύ της πλατφόρμας της Uber και οδηγών ταξί που κατέληξε μάλιστα σε ξυλοδαρμούς. «Η ανταπόκριση της κυβέρνησης και του Υπουργού ήταν άμεση και συζητήθηκαν τα θέματα: α) τα Ε.Ι.Χ να λειτουργούν αυστηρά κάτω από συγκεκριμένους κανόνες, β) ξεκάθαρος διαχωρισμός του ρόλου και του έργου των Ε.Ι.Χ από το έργο των ΤΑΞΙ και ο μη νόμιμος τρόπος λειτουργίας των εφαρμογών» αναφέρει η Ομοσπονδία.

Με πρωτοβουλία του προεδρείου του Δ.Σ. του Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών πριν από λίγες μέρες έγινε κοινή συνεδρίαση των τριών διοικήσεων των σωματείων Ράδιο Ταξί της Πάτρας και αποφασίστηκε να ληφθούν μέτρα σε σχέση με τις εταιρείες που λειτουργούν μέσα από εφαρμογές οι οποίες κλείνουν ραντεβού μέσα από το διαδίκτυο για να μεταφέρουν πρόσωπα.

Για τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών και Περιχώρων Γιώργο Σίδερη, το θέμα της «ψηφιακής επανάστασης» στο χώρο των μεταφορών ενέχει συσσωρευμένους κινδύνους που αφορούν ατομικά κάθε επαγγελματία ενώ η επέκταση εταιρειών διαδικτυακής διαμεσολάβησης κλήσεων τύπου «Uber» μπορεί άμεσα να υποκαταστήσει τις υπάρχουσες κοινοπραξίες Ράδιο Ταξί.

«Τα Ράδιο Ταξί της Πάτρας είναι μη κερδοσκοπικοί συνεταιρισμοί. Ο ιδιοκτήτης καταβάλει τη συμμετοχή του στα λειτουργικά κόστη χωρίς καμία χρέωση σε αντίθεση με τις εταιρείες διαμεσολάβησης που χρεώνουν ποσοστό για κάθε κούρσα. Είναι προφανές ότι όποιος επαγγελματίας επιλέξει αυτό το δρόμο, δεν μπορεί να είναι μέλος στις κοινοπραξίες των Ράδιο Ταξί της Πάτρας καθώς ουσιαστικά βρίσκεται ανταγωνιστικά απέναντί μας, κάτι το οποίο έχει επιπτώσεις με βάση και το καταστατικό των Ράδιο Ταξί» ανέφερε πρόσφατα στην «Γ» ο  κ.Σίδερης.

Η Κυβέρνηση θα μελετήσει πάντως ξανά το θέμα της αδειοδότησης των εταιρειών που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές πλατφόρμες, λόγω νομικής συνθετότητας.

Ροή ειδήσεων

Advertisement