Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Οδηγός του πολίτη και με την «υπογραφή» Φίλια

Published

on

Καθώς μπαίνει ο Οκτώβρης ο Ηλεκτρονικός Οδηγός του Πολίτη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κλείνει τα δύο του χρόνια έχοντας παραδοθεί στο κοινό στις 4 Οκτωβρίου 2021, όταν ο νυν Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικού & Δημοσιονομικού Ελέγχου κ. Ανδρέας Φίλιας υπηρετούσε στη θέση του Αντιπεριφερειάρχη Διοίκησης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Ο Ηλεκτρονικός Οδηγός του Πολίτη αποτελεί μια πλατφόρμα περιήγησης και αναζήτησης πληροφοριών σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας και υλοποιήθηκε με τη συμβολή των Διευθύνσεων Διαφάνειας και Εξυπηρέτησης του Πολίτη. Κάτι που κάνει ιδιαίτερα εντυπωσιακό το συγκεκριμένο έργο είναι ότι πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά από νέους επιστήμονες που υπηρετούν στην Περιφέρεια, διαμέσου προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα για την καταπολέμηση της ανεργίας με ολιγόμηνες συμβάσεις, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο, αποδεικνύοντας πως πολλές φορές αυτό που χρειάζεται δεν είναι επιπλέον χρήματα, αλλά διάθεση και πολιτική βούληση να αξιοποιήσει κανείς τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους που έχει στην διάθεσή του. Και πράγματι είναι εντυπωσιακή η βοήθεια που καταλήγει αυτός ο Ηλεκτρονικός Οδηγός να προσφέρει στους πολίτες της Περιφέρειας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η παρουσίαση που κάνει ο υπεύθυνος για την υλοποίησή του ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Φίλιας, τόσο στην ιστοσελίδα του όσο και στο κανάλι του στο Youtube. Άλλωστε ο υπεύθυνος για ένα τέτοιο έργο δεν θα μπορούσε να μην αγκαλιάζει και ο ίδιος προσωπικά ότι έχει να προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία. Εξηγεί λοιπόν με απόλυτα κατανοητό τρόπο, ως εκπαιδευτικός που είναι άλλωστε, πως πρόκειται για μία πλατφόρμα στην οποία ο πολίτης μπορεί να βρει την διεργασία που επιθυμεί να διεκπεραιώσει, τις πληροφορίες και τα βήματα που απαιτούνται, να βρει υποδείγματα – φόρμες εγγράφων τα οποία είναι απαραίτητα για συμπλήρωση καθώς και στοιχεία επικοινωνίας με την αρμόδια κάθε φορά υπηρεσία. Όμως η σημασία του Οδηγού του Πολίτη είναι ακόμα μεγαλύτερη από αυτήν που αντιλαμβανόμαστε με την πρώτη επαφή μαζί του. Για να υλοποιηθεί έπρεπε πρώτα να ξετυλιχθεί το κουβάρι της γραφειοκρατίας, να καταγραφούν όλες οι διεργασίες του πολίτη με την Περιφέρεια, να γίνει αντιπαραβολή των βημάτων και των δικαιολογητικών που απαιτούνταν για την ίδια διεργασία ανά Περιφερειακή Ενότητα (π.χ. για το ίδιο πράγμα άλλα δικαιολογητικά στην Αχαΐα και άλλα στην Ηλεία), να γίνει μία προτυποποίηση της διαδικασίας για κάθε διεργασία και να συγκεντρωθεί το σύνολο των απαραίτητων πληροφοριών που αφορούν κάθε μία διεργασία ξεχωριστά. Αυτή η δουλειά αποτελεί τον σκελετό πάνω στον οποίο μπορεί να χτιστούν όλα τα υπόλοιπα βήματα στον δρόμο της Περιφέρειας προς την ψηφιακή μετάβαση, στόχος προς τον οποίο κινείται ήδη και με γρήγορους ρυθμούς.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement