Connect with us

Ελλάδα

«Μέτωπο» Υπουργείου με σουπερ μάρκετ-Το Υπουργείο Ανάπτυξης παρατείνει το μέτρο της αθέμιτης κερδοφορίας

Published

on

Αποφασισμένη να παρατείνει την εφαρμογή του νόμου για την αθέμιτη, υψηλή, κερδοφορία από επιχειρήσεις Σούπερ Μάρκετ είναι η Κυβέρνηση παρά τις επικρίσεις που δέχθηκε τα προηγούμενα 24ωρα ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας από την Ένωση Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος.

Η κόντρα έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα με αφορμή την έναρξη του μέτρου με το Καλάθι των Χριστουγέννων, με την επέκταση που δόθηκε στο Καλάθι του Νοικοκυριού.

Η επίμαχη διάταξη
Το Υπουργείο προχωρά στη συνέχιση της ισχύος το νομοθετικού πλαισίου για τη διατήρηση του μικτού κέρδους εκεί που βρισκόταν τον Δεκέμβριο του 2021. Με το άρθρο 57 νομοσχέδιου του υπ. Εθνικής Οικονομίας («Οργανωτικές και διαδικαστικές διατάξεις για την ανάπτυξη…», το οποίο βρίσκεται υπό επεξεργασία στη Βουλή, «η προθεσμία ισχύος της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 5045/2023 (Α’ 136), περί περιστολής φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας, παρατείνεται… έως την 30ή Ιουνίου 2024». Με τη διάταξη απαγορεύεται η αποκόμιση μικτού κέρδους από την πώληση οποιουδήποτε προϊόντος ή την παροχή οποιασδήποτε υπηρεσίας που είναι απαραίτητη για την υγεία, τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση, τη θέρμανση … όταν το περιθώριο μικτού κέρδους ανά μονάδα υπερβαίνει το αντίστοιχο περιθώριο προ της 31ης Δεκεμβρίου 2021».

«Δεν έφερε αποτέλεσμα…»

Ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Α. Παντελιάδης ξεκαθάρισε πρόσφατα ότι οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις έχουν αυξημένο κόστος λειτουργίας, με τον μέσο όρο του, προ φόρων, περιθωρίου κέρδους να διαμορφώνεται στο 1,47%, ποσοστό ανησυχητικό για τη βιωσιμότητα των αλυσίδων!
«Το µέτρο του πλαφόν κλείνει τέσσερα χρόνια. Ούτε αυτό το µέτρο αυτή, ούτε το Καλάθι έχουν καμιά επίπτωση στον πληθωρισµό» σχολίασε ο πρόεδρος της Ένωσης Σ/Μ.

«Προτεραιότητα το οικογενειακό τραπέζι»

Χθες το πρωί ο Κώστας Σκρέκας, στη διάρκεια επίσκεψης σε γνωστή αλυσίδα Σ/Μ, για να δει από κοντά το Καλάθι των Χριστουγέννων, ξεκαθάρισε ότι «ο νόμος που έχουμε θεσπίσει για την αθέμιτη κερδοφορία θα συνεχιστεί και το 2024, ώστε να έχουμε εργαλεία που θα ελέγχουν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας». «Οι έλεγχοι δεν θα σταματήσουν, συνεχίζονται και στα Σούπερ Μάρκετ και στους προμηθευτές τους» συνέχισε ο Υπουργός.

«Βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησής μας ήταν και είναι να διασφαλίσουμε, ότι το οικογενειακό τραπέζι θα είναι γεμάτο. Το Καλάθι του Νοικοκυριού και η πρωτοβουλία Μόνιμη Μείωση Τιμής όπου έχουν ενταχθεί σχεδόν 1.300 διαφορετικά επώνυμα προϊόντα από μεγάλους προμηθευτές, δίνουν τη δυνατότητα στα νοικοκυριά και στην ελληνική οικογένεια να έχουν πρόσβαση σε πιο χαμηλές τιμές» συμπλήρωσε χθες ο Υπουργός.

Ακριβότερο το εορταστικό τραπέζι

Το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα είναι πιο ακριβό από το περσινό κατά περίπου 20% σύμφωνα με εκτιμήσεις (όπως του ΙΝΚΑ), καθώς τα επίσημα στοιχεία στις αυξήσεις των ειδών που μπαίνουν στο τραπέζι, επιβαρύνουν την τσέπη των καταναλωτών.
Η Ελλάδα παραμένει ακριβότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε:
– Γαλακτοκομικά και αυγά: 38.9%,
– Ελαιόλαδο: 23.7%,
– Μη αλκοολούχα ποτά: 20.4%,
– Ψωμί/ δημητριακά: 5.5%.
Νέες ανατιμήσεις
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για 2024 υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο 4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από 7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023, κάτι το οποίο συνεπάγεται ότι θα αυξηθεί κι άλλο η ακρίβεια. Ειδικότερα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο 4,6% (7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι στο 4% (7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 5,7% από +,2% το 2023.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement