Connect with us

Ελλάδα

«Περικοπές» στις τιμές-Από αυτή την εβδομάδα οι νέοι μειωμένοι τιμοκατάλογοι στα Σούπερ Μάρκετ

Published

on

«Ψαλίδι» στους νέους τιμοκαταλόγους με τις τιμές σε δεκάδες προϊόντα να μειώνονται πάνω από 10% σε κάποιες περιπτώσεις έρχεται από τις αρχές Μαρτίου στο ράφι.

Από τα μέσα της εβδομάδας τίθενται σε εφαρμογή τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας με την απαγόρευση προωθητικών ενεργειών για τρεις μήνες σε πολλά με και ήδη πολλές εταιρείες έχουν αναθεωρήσει τους αρχικούς καταλόγους που έχουν αποσταλεί για σύγκριση τιμών στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολο Πεταλά, από τους νέους τιμοκαταλόγους, οι τιμές είναι χαμηλότερες και το στοίχημα κερδίζεται.

Υπενθυμίζεται ότι από 1η Μαρτίου προβλέπεται «πάγωμα» προσφορών και υποχρεωτική μείωση της αρχικής τιμής μονάδας που δίνουν οι προμηθευτές στους λιανεμπόρους κατά 30% το ελάχιστο.

Πολλές πολυεθνικές με προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, εγκαταλείπουν μια πολιτική που ακολουθούν τα τελευταία 20 χρόνια, με υψηλές τιμές μονάδας και μεγάλες προσφορές. Οι νέοι τιμοκατάλογοι των προμηθευτών είναι σχεδιασμένοι με άλλη αρχιτεκτονική που έχει ως βάση χαμηλότερη τιμή μονάδας.

Ωστόσο εκτιμάται ότι το διάστημα που θα ακολουθήσει είναι κρίσιμο για τις εταιρείες του κλάδου προκειμένου να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και για την καταναλωτική συμπεριφορά. Ο κ. Πεταλάς σημειώνει ότι «με την ανακοίνωση των μέτρων από το αρμόδιο υπουργείο, σε έναν μεγάλο βαθμό πάγωσαν ανατιμήσεις ενώ, ταυτόχρονα, ορισμένες μεγάλες εταιρείες τις ανέστειλαν».

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιανουάριο ο πληθωρισμός να διαμορφώθηκε στο 3,1% από 3,5% τον περασμένο Δεκέμβριο και έναντι 7% τον Ιανουάριο 2023 ωστόσο στην ομάδα ‘διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά’ εξακολούθησε να «τρέχει» με αύξηση 8,3% λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πολλά βασικά είδη.

Το υπουργείο Ανάπτυξης προχώρησε πριν από λίγα 24ωρα σε νέα παρέμβαση για το «μπλοκάρισμα» ανατιμήσεων σε 44 είδη προϊόντων για τα οποία θα απαιτείται πλέον ειδική σήμανση για την έκπτωση που θα αναγράφει «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης».

Υπενθυμίζεται ότι τα προϊόντα που εξαιρούνται από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών – για 3 μήνες – εάν έχει προηγηθεί αύξηση τιμής, εφόσον είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης τους είναι: αρτοσκευάσματα (1 ημέρα), νωπό χοιρινό (1 ημέρα), νωπό κοτόπουλο και μέρη κοτόπουλου (1 ημέρα), νωπό μοσχάρι (1 ημέρα), γάλα φρέσκο πλήρες και με χαμηλά λιπαρά (1 ημέρα), σοκολατούχο γάλα (1 ημέρα), φυτικά ροφήματα (1 ημέρα), γιαούρτι και επιδόρπια γιαουρτιού (3 ημέρες), κρέμες και ρυζόγαλο (3 ημέρες), ψωμί και ψωμί για τοστ (3 ημέρες), γάλα υψηλής παστερίωσης -μακράς διάρκειας- πλήρες και με χαμηλά λιπαρά (5 ημέρες), χυμοί (5 ημέρες), αυγά (5 ημέρες), αλλαντικά (5 ημέρες), αναψυκτικά (10 ημέρες), μπύρα (10 ημέρες), νερό (10 ημέρες), σοκολάτα στερεή και ροφήματα (10 ημέρες), τυρί (10 ημέρες), σπορέλαια (10 ημέρες), ρύζι (10 ημέρες), βούτυρα και μαργαρίνες (15 ημέρες), μαρμελάδες και είδη επάλειψης (15 ημέρες), καφές συσκευασμένος (15 ημέρες), χαλβάς (15 ημέρες), όσπρια (20 ημέρες), φρυγανιές (20 ημέρες), ζυμαρικά (20 ημέρες), κονσέρβες (20 ημέρες), κατεψυγμένα ψάρια (20 ημέρες), γάλα εβαπορέ (20 ημέρες), χυμός τομάτας (20 ημέρες), σάλτσες και κύβοι ζωμών (20 ημέρες), μαγιονέζες (20 ημέρες), κέτσαπ (20 ημέρες), ελαιόλαδο (20 ημέρες), κατεψυγμένα λαχανικά (20 ημέρες), κατεψυγμένες ζύμες (20 ημέρες), ζάχαρη και γλυκαντικές ουσίες (20 ημέρες), προϊόντα βρώμης (20 ημέρες), κρέμα βρεφικής ηλικίας (20 ημέρες), τροφές για σκύλους σε κονσέρβα (30 ημέρες) και τροφές για γάτες σε κονσέρβα (30 ημέρες).

Στόχος της παρέμβασης αυτής είναι να αντιμετωπιστούν και φαινόμενα σπατάλης τροφίμων (food waste) ή καταστροφής αποθεμάτων που θα μπορούσαν να διατεθούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement