Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021
Connect with us

Ελλάδα

Επιστρέφει αύριο ο Δακτύλιος: Τα όρια, οι εξαιρέσεις και τα πρόστιμα – Βήμα βήμα η έκδοση άδειας κυκλοφορίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή του δακτυλίου στη ζωή των Αθηναίων, καθώς από αύριο Δευτέρα 25 Οκτωβρίου τίθεται ξανά σε ισχύ – μέχρι τι 22 Ιουλίου – έπειτα από δυο χρόνια και με βασικό στόχο  την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο, το οποίο τους τελευταίους  μήνες έχει ενταθεί.

Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, από 25 Οκτωβρίου 2021 έως και 22 Ιουλίου 2022 για τις ημέρες Δευτέρα έως Πέμπτη κατά τις ώρες 07.00 έως 20.00 και για την Παρασκευή από 07.00 έως 15.00, θα επιτρέπεται η εκ περιτροπής κυκλοφορία των ΙΧ και των φορτηγών με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους και με το σύστημα των μονών- ζυγών.

Σύμφωνα με οσα είπε τις προηγούμενες ημέρες ο Διοικητής Τροχαίας Αττικής Σπύρος Λάσκος η κυκλοφορία έχει αυξηθεί πολύ σε κομβικές λεωφόρους λόγω της πανδημίας, ενώ άφησε περιθώρια ελαστικότητας από τις Αρχές, μέχρι το μέτρο να αφομοιωθεί από τους οδηγούς, που… είχαν συνηθίσει την απουσία του.

Το πρόστιμο για τους παραβάτες θα αγγίζει το ποσό των 100 ευρώ.

Οι εξαιρέσεις για ελεύθερη κυκλοφορία – Τι ισχύει για τους μόνιμους κατοίκους

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για μείωση της ρύπανσης στο κέντρο, ελεύθερα κυκλοφορούν στο δακτύλιο καθημερινά, ανεξαρτήτως μονών- ζυγών, τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.

Δεν μπαίνουν, δηλαδή, πλέον ελεύθερα στο δακτύλιο όλα τα EURO 5 οχήματα, αλλά και τα EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Υπενθυμίζεται ότι όλα τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στο δακτύλιο εναλλάξ με βάση το σύστημα των μονών – ζυγών, ενώ δεν απαγορεύεται καθολικά η είσοδος στο κέντρο σε κανένα όχημα.

Κυκλοφορούν, φυσικά, για την είσοδο και έξοδό τους, και τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο). Ελεύθερα κινούνται τα ταξί.

Ποιες περιοχές βρίσκονται στα όρια του Δακτυλίου

DAKTILIOS-TROXAIA-IXKINISI

Τον δακτύλιο υπενθυμίζεται ότι σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: «Λ.Αλεξάνδρας–Ζαχάρωφ−Λ.Μεσογείων–Φειδιππίδου–Μιχαλακοπούλου−Σπύρου Μερκούρη–Βρυάξιδος–Υμηττού−Ηλ. Ηλιού–Ανδρ. Φραντζή−Λ. Ανδρ. Συγγρού –Χαμοστέρνας–Πειραιώς− Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως − Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη–28ης Οκτωβρίου (Πατησίων)–Λ. Αλεξάνδρας».

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Τα μέτρα δεν ισχύουν επίσης τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν να αρθούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.

Ψηφιακή έκδοση άδειας δακτυλίου – Βήμα βήμα η διαδικασία

Ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr μπορούν οι πολίτες να εκδίδουν, πλέον, το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας για τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, σύμφωνα με τα κριτήρια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η νέα υπηρεσία που σχεδίασαν τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών και υλοποίησε το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποσκοπεί στη διευκόλυνση των οδηγών και την διασφάλιση της γνησιότητας των σχετικών αδειών. Έτσι, τα νέα ειδικά σήματα εκδίδονται ψηφιακά, γρήγορα, εύκολα και με απόλυτη διαφάνεια.

Σύμφωνα με την υπ’ αρ. οικ-289738/Φ.911 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ B’ 4860/20-10-2021), οι κατηγορίες των οχημάτων που εξαιρούνται από την εκ περιτροπής κυκλοφορία των αυτοκινήτων εντός του μικρού δακτυλίου (μονά – ζυγά) και για τις οποίες εκδίδεται το ειδικό σήμα είναι οι εξής:

  1. ηλεκτρικά
  2. εκ κατασκευής φυσικού αερίου ή υγραερίου
  3. υβριδικά
  4. κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2.

Η λειτουργία της υπηρεσίας είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική προς τον πολίτη. Αρχικά, ο ενδιαφερόμενος αυθεντικοποιείται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και στη συνέχεια υποβάλλει αίτηση για την έκδοση του ειδικού σήματος, αφού δηλώσει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη. Τα στοιχεία του οχήματος αντλούνται από τα μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

sima_kykloforias_daktyliou_2

Ο έλεγχος για το αν το όχημα υπάγεται σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες γίνεται αυτόματα και, εφόσον διαπιστωθεί ότι το όχημα πληροί τις προδιαγραφές, το ειδικό σήμα εκδίδεται επιτόπου σε μορφή pdf. Τέλος, ο ενδιαφερόμενος οφείλει είτε να το εκτυπώσει, είτε να το αποθηκεύσει στο κινητό του τηλέφωνο, ώστε να το επιδεικνύει σε κάθε σχετικό έλεγχο της Τροχαίας. Όπως όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα που εκδίδονται από το gov.gr, το ειδικό σήμα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου από τον λήπτη.

Δραστικές περικοπές για τα κόμματα και τους βουλευτές

Ως γνωστόν, στο παρελθόν υπήρχε πληθώρα αδειών εισόδου στο δακτύλιο. Οι άδειες δακτυλίου περιορίζονται στο 50% επί του συνόλου και “μαχαίρι πέφτει” κυρίως στις άδειες των πολιτικών, προκειμένου να δώσουν το καλό παράδειγμα για την εφαρμογή του δακτυλίου.

Για παράδειγμα, το πρώτο κόμμα είχε δικαίωμα με βάση την τελευταία απόφαση του 2017 σε άδειες δακτυλίου για 200 αυτοκίνητα και πλέον θα έχει για 100. Το δεύτερο κόμμα είχε για 130 και πλέον θα έχει για 65. Το τρίτο κόμμα είχε για 40 και πλέον θα έχει για 20. Το τέταρτο κόμμα είχε για 33 και πλέον θα έχει για 17. Το πέμπτο κόμμα είχε για 25 και πλέον θα έχει για 13. Το έκτο κόμμα είχε για 20 και πλέον θα έχει για 10. Το έβδομο κόμμα και τα κόμματα πέραν αυτού, είχαν για 13 και πλέον θα έχουν για έξι.

Οι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές από εκεί που είχαν τρεις άδειες δακτυλίου θα δικαιούνται δύο. Ενώ τα γραφεία Υπουργών και Υφυπουργών από 15 άδειες δακτυλίου, θα δικαιούνται μόνο επτά.

Εξαιρέσεις για γιατρούς, φυσικοθεραπευτές, ΑΜΕΑ

Εξαιρέσεις ισχύουν για αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών Ο.Τ.Α, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών, τους επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών, εκπροσώπους του τύπου με περιορισμό ανά ΜΜΕ κ.α.

Εξαιρούνται επίσης από το μέτρο του δακτυλίου:

*Αυτοκίνητα ιατρών, με το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου και μόνο επιβάτη τον ίδιο, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.

*Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.

*Αυτοκίνητα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ, καθώς και αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή ΑΜΕΑ), με αντίστοιχη βεβαίωση.

*Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά.

*Αυτοκίνητα φυσιοθεραπευτών που προσφέρουν υπηρεσίες σε κατάκοιτους.

*Αυτοκίνητα εν ενεργεία δικαστικών με έδρα εργασίας ή κατοικία εντός του δακτυλίου, εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους.

*Εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών εκπαιδευτών, που έχουν την έδρα τους εντός του δακτυλίου.

Πώς θα χορηγείται η ειδική κάρτα για τους μόνιμους κατοίκους

Για τα οχήματα των μονίμων κατοίκων εσωτερικά του ΜΙΚΡΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ, προβλέπονται ειδικές Ζώνες εισόδου – εξόδου και χορηγείται ειδική κάρτα από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.

Οι αιτήσεις από τους δικαιούμενους θα υποβάλλονται αποκλειστικά με αυτοπρόσωπη παρουσία και τηρουμένων των εκάστοτε ισχυόντων υγειονομικών μέτρων προστασίας, κατά τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή και από ώρες 09:00΄ έως 13:00΄ στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής (Θ. Δηλιγιάννη 24-26, Γραφείο Δακτυλίου στο ισόγειο του κτιρίου [είσοδος από οδό Σάμου], τηλ.210-5284142) με την προσκόμιση πέραν των ειδικότερων ανά περίπτωση ενδιαφερομένου εγγράφων/δικαιολογητικών και φωτοαντιγράφων της Άδειας Κυκλοφορίας του οχήματος και της Άδειας Ικανότητας οδήγησης των οδηγών.

Οι ειδικές άδειες κυκλοφορίας στον ΜΙΚΡΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ, που είχαν χορηγηθεί από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την περίοδο 2019-2020 εξακολουθούν να ισχύουν έως την Παρασκευή 26-11-2021.

ΙΙ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Οι ημέρες και ώρες ισχύος όλων των ως άνω περιοριστικών μέτρων, είναι οι εξής:
– Δευτέρα έως Πέμπτη, ώρες 07.00΄ έως 20.00΄,
– Παρασκευή, ώρες 07.00΄ έως 15.00΄.

Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Διοικητικό πρόστιμο 100,00 €), ως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).

Για περισσότερες πληροφορίες:
Δ/νση Τροχαίας Αττικής/
Τηλ.: 210 – 52.84.142

Ελλάδα

Μετάλλαξη «Omicron»: Σε καραντίνα πέντε Έλληνες που επέστρεψαν από τη νότια Αφρική

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε προληπτική καραντίνα σε ξενοδοχείο των νοτίων προαστίων τέθηκαν ήδη, στο πλαίσιο των μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ από τις 6 σήμερα το πρωί, πέντε Έλληνες, οι οποίοι έφτασαν στη χώρα με πτήση από τη νότια Αφρική και ενδιάμεσο σταθμό τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Όπως μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha, δεν είναι κρούσματα, ωστόσο εφαρμόζεται η 10ήμερη καραντίνα, που ορίζουν οι νέες οδηγίες, μετά την εμφάνιση της μετάλλαξης «Omicron».

Υπενθυμίζεται ότι, αναφορικά με την εμφάνιση της νέας παραλλαγής B.1.1.529 (μετάλλαξη «Omicron») του SARS-COV-2 και ύστερα από εισήγηση της Υγειονομικής Επιτροπής, ελήφθησαν οι εξής αποφάσεις της κυβέρνησης για τις χώρες Νότια Αφρική, Μποτσουάνα, Ναμίμπια, Λεσότο, Ζιμπάμπουε, Μοζαμβίκη, Εσουατίνι, Ζάμπια και Μαλάουι:

– Επιτρέπεται η είσοδος μόνο Ελλήνων υπηκόων και άλλων υπηκόων μόνο για απολύτως απαραίτητες (essential) μετακινήσεις, με την προϋπόθεση μοριακού ελέγχου (PCR) 72 ωρών, ανεξαρτήτως της εμβολιαστικής τους κατάστασης.

– Για την είσοδό τους απαραίτητη προϋπόθεση είναι η παροχή άδειας από τις κατά τόπους Πρεσβείες, Προξενεία και Προξενικές Αρχές άλλων χωρών, που εκπροσωπούν τη xώρα μας, σε περίπτωση απουσίας Ελληνικής Πρεσβείας.

– Κατά την είσοδό τους στη χώρα θα γίνεται καθολικός έλεγχος με ταχύ αντιγονικό τεστ (Rapid Antigen Test).

– Μετά την είσοδο στη χώρα θα επιβάλλεται περιορισμός τους σε ξενοδοχεία καραντίνας για δέκα ημέρες και επανέλεγχός τους με την παρέλευση του δεκαημέρου και λήξη της καραντίνας με την προϋπόθεση αρνητικού μοριακού ελέγχου (PCR).

Περισσότερα

Ελλάδα

Μετάλλαξη Omicron: Κανένα κρούσμα στην Ελλάδα – Ελέχθηκαν 40.000 δείγματα του ΕΟΔΥ

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε επανέλεγχο, 40.000 δειγμάτων προχώρησε ο ΕΟΔΥ, προκειμένου να διαφανεί εάν η παραλλαγή Omicron του κορωνοϊού, έχει «επισκεφθεί» και την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, τα δείγματα ελέγχθηκαν εκ νέου για να διαπιστωθεί αν ανάμεσά τους βρίσκεται κάποιο της συγκεκριμένης μετάλλαξης, που πλέον αναγνωρίζεται και είχε περάσει «κάτω από τα ραντάρ» του ελέγχου για μεταλλάξεις αφορούσαν όλα τα θετικά PCR των τελευταίων 15 ημερών. Στην περίπτωση που κάποιο ταυτοποιείτο ως κρούσμα της συγκεκριμένης μετάλλαξης θα γινόταν εκ νέου ιχνηλάτηση. Ωστόσο σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, κανένα από όσα τεστ εξετάστηκαν δεν απέδωσε την μετάλλαξη Omicron.

Την ίδια ώρα, οι Έλληνες επιστήμονες είναι επιφυλακτικοί με τη νέα μετάλλαξη, καθώς δεν υπάρχουν επαρκείς μελέτες. Την ίδια ώρα, οδηγία για τις πτήσεις που αφορούν σε ταξιδιώτες που προέρχονται από χώρες της νοτίου Αφρικής εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωση η υπηρεσία, η οδηγία αφορά στις χώρες Νότια Αφρική, Μποτσουάνα, Ναμίμπια, Λεσότο, Ζιμπάμπουε, Μοζαμβίκη, Εσουατίνι, Ζάμπια και Μαλάουι και έχει ως στόχο τον περιορισμό της διασποράς της νόσου COVID-19 καθώς και της νέας παραλλαγής «Όμικρον» (μετάλλαξη της Μποτσουάνα).

Τι λένε οι Έλληνες επιστήμονες

Όπως είπε στον ΣΚΑΪ το πρωί του Σαββάτου ο καθηγητής Φαρμακολογίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, Ευάγγελος Μανωλόπουλος ακόμα δεν υπάρχουν δεδομένα σχετικά με τόσο πόσο μεταδοτική και επικίνδυνη είναι. Σημείωσε δε ότι όσο μεταλλάσσεται ο ιός, τόσο αποδυναμώνεται.

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΑΧΑΪΑ - ΑΙΓΙΑΛΙΑ

«Οι πολλές μεταλλάξεις δεν είναι κακό, γιατί ένας ιός που μεταλλάσσεται πάρα πολύ, κάποια στιγμή καταστρέφεται, θα χάσει τη λειτουργικότητά του. Άρα, όλες αυτές οι μεταλλάξεις ναι μεν μας ανησυχούν, αλλά είναι κι ένας δρόμος πιθανόν για την αποδυνάμωση του ιού», διευκρίνισε.Αντίστοιχα ο καθηγητής Μικροβιολογίας, Αλκιβιάδης Βατόπουλος, μιλώντας για την παραλλαγή Όμικρον του κορωνοϊού είπε πως είναι πολύ ρευστή η κατάσταση ακόμη για να βγάλουμε συμπεράσματα.

Όπως είπε στον ΑΝΤ1 το πρωί τού Σαββάτου, οι φόβοι που υπάρχουν, εστιάζονται αρχικά στο ότι τα πρώτα στοιχεία συνηγορούν πως μπορεί να έχει πολύ υψηλή μεταδοτικότητα, όπως οι παραλλαγές Άλφα και Δέλτα. Στο ερώτημα πόσο μας προστατεύουν τα υπάρχοντα εμβόλια από την νέα παλλαγή, είπε ότι αυτό θα το διαπιστώσουμε στις μελέτες που θα γίνουν σε εργαστηριακό επίπεδο, αλλά και στην πράξη όταν θα δούμε αν θα νοσήσουν όσοι έχουν περάσει ήδη την ασθένεια.

Μόσιαλος: Τι γνωρίζουμε έως τώρα για τη «μετάλλαξη Omicron»

Ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας στο LSE, Ηλίας Μόσιαλος, σε ανάρτησή του απαντάει σε 11 βασικά ερωτήματα σχετικά με το τί γνωρίζουμε έως τώρα για την εμφάνισή της νέα μετάλλαξης, τονίζοντας πως «χρειάζεται συνεχής επιδημιολογική επιτήρηση», ενώ σημειώνει πως θα πρέπει να αποφευχθεί ο πανικός, έως ότου έχουμε στα χέρια μας περισσότερα στοιχεία.

Παράλληλα συστήνει όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί να το κάνουν άμεσα, γιατί θεωρεί πολύ πιθανό να έχουμε επαρκή προστασία από τα υπάρχοντα εμβόλια, ιδιαίτερα όσοι έχουμε κάνει και τις 3 δόσεις.

Νεότερα για την νέα παραλλαγή

1. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος πέρα από τους προφανείς, που κάνει τους
επιστήμονες να ανησυχούν;

Θα πρέπει να διερευνηθεί προφανώς όλο το φάσμα των νέων μεταλλάξεων αλλά ειδικότερα μία από αυτές (στη θέση 681) μας δίνει ενδείξεις πως η νέα παραλλαγή είναι αρκετά μεταδοτική. Εκεί ίσως έγκειται η ανησυχία. Επίσης έχουμε 50 συνολικά μεταλλάξεις στη νέα παραλλαγή, 32 εκ των οποίων στην πρωτεΐνη ακίδα. Επομένως έχουμε διπλάσιο αριθμό μεταλλάξεων στην πρωτεΐνη ακίδα σε σύγκριση με την παραλλαγή Δέλτα.

2. Άρα δεν είναι πιο επικίνδυνη παραλλαγή;

Δεν το γνωρίζουμε ακόμα. Θα περιμένουμε την ανάλυση των δεδομένων τις επόμενες εβδομάδες.

3. Είναι πιο μεταδοτική από την Δέλτα;

Δεν το γνωρίζουμε ακόμη ούτε αυτό. Αν δεν είναι δεν θα υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ανησυχίας.

4. Πως θα το μάθουμε αυτό;

Οι υγειονομικές αρχές της Νότιας Αφρικής, έχουν ένα επαρκές δίκτυο επιδημιολογικής επιτήρησης. Καταγράφουν τις εισαγωγές στα νοσοκομεία (σε σύγκριση με την Δέλτα) αλλά και την έκβαση της νοσηλείας. Έτσι τις επόμενες εβδομάδες θα ξέρουμε αν η διασπορά της νέας παραλλαγής είναι μεγαλύτερη ή όχι και πόσο αποτελεσματικά είναι τα εμβόλιά όσον αφορά την αποτροπή σοβαρής λοίμωξης και νοσηλειών.

5. Ξέρουμε εάν έχει επιπτώσεις η νέα παραλλαγή στην κλινική εικόνα της λοίμωξης;

Για την ώρα δεν έχουν αναφερθεί διαφορετικά ή σοβαρότερα συμπτώματα.

6. Τι επιπτώσεις έχει η νέα παραλλαγή στις τωρινές μεθόδους διάγνωσης;

Φαίνεται πως δεν θα υπάρχει πρόβλημα ανίχνευσης με τα τωρινά rapid test. Τα δε εργαστηριακά μοριακά τεστ έτσι κι αλλιώς τροποποιούνται πολύ εύκολα από τη στιγμή πού έχουμε γνώση της γενετικής αλληλουχίας.

7. Τι επιπτώσεις θα έχει στις τωρινές φαρμακευτικές παρεμβάσεις;

Δεν έχουμε προφανώς μελέτες ώστε να έχουμε εικόνα για το εάν επηρεάζονται τα εμβόλια, αλλά δεδομένου πως οι εμβολιασμένοι άνθρωποι που κόλλησαν δεν έχουν σοβαρά συμπτώματα μπορούμε να μένουμε αισιόδοξοι. Από τα σημεία που βρίσκονται οι μεταλλάξεις στην νέα παραλλαγή, μπορούμε να υποθέσουμε πως ίσως να υπάρξει κάποια μείωση της αποτελεσματικότητας των μονοκλωνικών αντισωμάτων αλλά δεν έχουμε ακόμα περαιτέρω στοιχεία. Και να μην ξεχνάμε, πως για την ώρα, η παραλλαγή έχει ταυτοποιηθεί σε λιγότερους από 100 ανθρώπους.

8. Θα έχουμε και άλλες παραλλαγές στο μέλλον;

Ναι. Είχαμε εκατοντάδες μέχρι στιγμής και δεν τις ξέρουμε όλες. Ορισμένες μόνο από αυτές ήταν τελικά σημαντικές, όπως η Άλφα και η Δέλτα.

9. Γιατί λέτε ότι δεν τις ξέρουμε όλες;

Γιατί μέχρι στιγμής το 80% της ταυτοποίησης των αλλαγών του ιού έχει γίνει στις χώρες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επομένως, είναι πάρα πολύ πιθανό να είχαμε αρκετές παραλλαγές και σε άλλες περιοχές που πέρασαν απαρατήρητες ή που είχαν μικρή διασπορά και μη σημαντικές επιπτώσεις.

10. Οι εταιρείες ανακοινώνουν πως θα ξεκινήσουν την έρευνα για παραγωγή νέων εμβολίων.

Καλά κάνουν αλλά αυτό δεν πρόκειται βέβαια να συμβεί άμεσα. Θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες (ίσως 6-8) και μετά μαζική παραγωγή και διανομή. Και βέβαια θα πρέπει να ακολουθήσουν οι μαζικοί εμβολιασμοί. Άρα μιλάμε για διαθεσιμότητα από την άνοιξη και μετά. Αλλά το πρόβλημα και τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμένων στην Αφρική και σε πολλές χώρες την Ασίας θα παραμείνει. Χρειαζόμαστε επομένως ταυτόχρονα μια παγκόσμια πολιτική για την διαθεσιμότητα των εμβολίων, κάτι που είχα επισημάνει ήδη από τον Μάρτιο του 2020.

11. Και μέχρι τότε τι κάνουμε;

Οι εμβολιασμένοι δρομολογούμε και κάνουμε καταρχάς την τρίτη δόση. Όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί πρέπει να εμβολιαστούν άμεσα. Δεν ξέρουμε εάν θα επικρατήσει η νέα παραλλαγή. Αλλά είναι πολύ πιθανό να έχουμε επαρκή προστασία από τα υπάρχοντα εμβόλια, ιδιαίτερα όσοι έχουμε κάνει και τις 3 δόσεις.

Περισσότερα

Ελλάδα

Η συνάντηση με νέους

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Με νέους σε μπαρ της Λάρισας συναντήθηκε ο Αλέξης Τσίπρας έπειτα από ομιλία που πραγματοποίησε στην πόλη. Όπως έγινε γνωστό, επί δύο περίπου ώρες, ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, συνομίλησε με τους νέους για την πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα. Και καλά έκανε, όχι μόνο γιατί κάτι τέτοιο επιβάλλει η θέση και ο ρόλος του ως πολιτικού αρχηγού, αλλά και γιατί στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα: Δεν χρειάζεται να αποφεύγουμε τίποτα ή να απωλέσουμε οποιαδήποτε πτυχή της ζωής και της καθημερινότητάς μας, αρκεί να είμαστε προσεκτικοί. Εμβολιασμένοι και προσεκτικοί…

 

Περισσότερα
ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΑΧΑΪΑ - ΑΙΓΙΑΛΙΑ
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα