Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022
Connect with us

Οικονομία

Υπολειτουργία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Συνεχίζονται οι ουρές επί ουρών σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές, αλλά και έξω από φαρμακεία στην Πάτρα, για rapid test. Κάτι που δείχνει πως η έξαρση της «Όμικρον» βρίσκεται ακόμα σε πλήρη εξέλιξη και το φαινόμενο δεν έχει ακόμα κορυφωθεί. Ωστόσο, χαρακτηριστικό της έξαρσης είναι ότι πολλές υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, αλλά και ιδιωτικές επιχειρήσεις, εργάζονται πλέον με περιορισμένο προσωπικό, λόγω των ατόμων που νοσούν και βρίσκονται σε καραντίνα. Στην πραγματικότητα λοιπόν, είμαστε σε μία φάση όπου σχεδόν τα πάντα υπολειτουργούν και αυτό συνιστά απορρύθμιση της αγοράς και της κοινωνίας. Από την άλλη πλευρά πάντως, το καλό είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία περνάει την ίωση με πολύ ήπια συμπτώματα και ότι το διάστημα της απομόνωσης των νοσούντων έχει μειωθεί στις πέντε μέρες. Οπότε, λογικά, δεν θα κρατήσει πολύ αυτή η απορρύθμιση…

 

Οικονομία

Επιστημονικό Πάρκο και startups: Στις πρώτες θέσεις η αχαϊκή πρωτεύουσα ως προς τη δημιουργία νεοφυών επιχειρήσεων  

Δημοσιεύθηκε

στις

Του Διονύση Ζακυνθινού

Με το Επιστημονικό Πάρκο να πρωτοπορεί και να είναι η έδρα κορυφαίων εταιρειών, η Πάτρα παίρνει την ανάλογη ώθηση και ήδη βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ως προς τη δημιουργία νεοφυών επιχειρήσεων, γνωστών ως startups.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα της διαΝΕΟσις, που πραγματοποιήθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία Octane, με σκοπό να χαρτογραφήσει τις ελληνικές startups και το οικοσύστημα που τις υποστηρίζει.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της, η χρονιά κατά την οποία ιδρύθηκαν οι περισσότερες συγκριτικά με τις υπόλοιπες χρονιές  ήταν το 2018. Η μεγάλη πλειοψηφία των startups του δείγματος, το 93%, ιδρύθηκε την περίοδο 2013-2020. Περισσότερες από τις μισές ιδρύθηκαν στην Αθήνα.

Η αμέσως επόμενη επιλογή των ιδρυτών (15,4%) ήταν κάποια ευρωπαϊκή πόλη, ενώ ακολουθούν η Θεσσαλονίκη (12,7%), η Πάτρα (4,5%), οι ΗΠΑ και το Ηράκλειο (3%).

Στη μεγάλη πλειοψηφία τους (σε ποσοστό 76,4%) οι startups είναι πολύ μικρές επιχειρήσεις, με δυναμικό έως 10 εργαζόμενους.

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Στο Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων περιλαμβάνονται 533 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 19 εδρεύουν στην Δυτική Ελλάδα και απασχολούν συνολικά 104 άτομα. Τα αντικείμενα δραστηριότητάς τους είναι:

*5 εταιρείες στις επιστήμες ζωής (MedTech, HealthTech, BioTech)

*3 εταιρείες σε λοιπούς κλάδους

*2 εταιρείες σε Διαφήμιση και μάρκετινγκ (AdTech)

2 εταιρείες σε Περιβάλλον και ενέργεια (GreenTech, CleanTech)

*Μία εταιρεία σε Διασκέδαση και ψυχαγωγία (Entertainment Media/Games, Sports, Media)

*Μία εταιρεία στον ναυτιλιακό τομέα (Maritime)

*3 Εταιρείες σε αγροδιατροφή και τρόφιμα (AgriTech, FoodTech)

*Μία εταιρεία στο βιομηχανικό τομέα (Manufacturing)

*Μία εταιρεία στον τουρισμό (Travel/Hospitality/Leisure)

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΙΔΡΥΤΩΝ

Οι ιδρυτές των startups είναι σχετικά νέοι. Οι 9 στους 10 είναι νεότεροι από 44 ετών, ενώ περισσότεροι από το 50% είναι νεότεροι από 34 ετών. Είναι επίσης συνήθως αρκετά μορφωμένοι. Σε  ποσοστό 48,7% έχουν μεταπτυχιακό και σε 17,2% διδακτορικό.

Σε κάθε περίπτωση, ένα μεγάλο μέρος των ιδρυτών των startups που απάντησαν στην έρευνα (σχεδόν 4 στους 10) δήλωσαν ότι η προϋπηρεσία τους αφορά σε μια δουλειά με «ουδέτερη έως ανύπαρκτη» σχέση με το αντικείμενο της startup τους. Αρκετοί από αυτούς ( σε ποσοστό 22,5%) δηλώνουν ότι είχαν τουλάχιστον μία αποτυχημένη επιχειρηματική προσπάθεια στο παρελθόν. Επομένως, πρόκειται για επιχειρηματίες που πήραν ένα σημαντικό ρίσκο, καθώς πολλοί είχαν μικρή ή καθόλου προϋπηρεσία στο αντικείμενο που επέλεξαν να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά.

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΑΣ:  Kορυφαίες εταιρείες επιλέγουν την περιοχή

 Ως προς την άνθηση των startups σε τοπικό επίπεδο, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας Γιώργος Παππάς δίνει έμφαση στον καθοριστικό ρόλο του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών.

Κι αυτό διότι, εκτός από έδρα κορυφαίων εταιρειών, το Επιστημονικό Πάρκο αποτελεί με την παρουσία του πηγή έμπνευσης για νέους επιστήμονες που θέλουν να καινοτομήσουν, δημιουργώντας τη δική τους επιχείρηση.

«Με παραδοσιακή επιχειρηματική και εμπορική δραστηριότητα, μεταρρυθμιστικό πολιτικό και πολιτιστικό πνεύμα και περήφανη ακαδημαϊκή και επιστημονική αριστεία, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Πάτρα είναι η πατρίδα ενός από τα πρώτα και κορυφαία επιστημονικά πάρκα στην Ελλάδα», τονίζει ο κ. Γιώργος Παππάς μιλώντας στη «Γ» και προσθέτει:

«Ο κύριος στόχος είναι η παροχή υψηλής ποιότητας υποδομής καθώς και η από κοινού διαμόρφωση των κατάλληλων οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που θα υποστηρίξουν και θα προωθήσουν τη δημιουργία, λειτουργία και ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρήσεων σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, ερευνητικά κέντρα και τη βιομηχανία».

Επιπλέον, ο πρόεδρος  του Οικονομικού Επιμελητηρίου αναφέρει ενδεικτικά ότι κορυφαίες εταιρείες στον τομέα τους (Velti, Althom Engineering) επέλεξαν το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών ως βάση τους στην περιοχή, ενώ άλλες εξέχουσες εταιρείες ή Ινστιτούτα συμμετέχουν στο κεφάλαιο επιχειρήσεων (π.χ. Systems Sunlight, Connecticut Innovations και Piraeus Tech Catalyst Fund στην Advent, Vianex στην Eldrug), διασφαλίζοντας και ενισχύοντας τον σημαντικό ρόλο του στο εθνικό επιχειρηματικό σύστημα καινοτομίας και έντασης τεχνολογίας.

Σήμερα, το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών στεγάζει 41 εταιρείες και ιδρύματα, που απασχολούν σχεδόν 140 άτομα υψηλής εξειδίκευσης σε τομείς όπως η μηχανική, η χημεία, η φυσική, η ιατρική. Αυτές οι εταιρείες τροφοδοτούνται με ένα συνδυασμό υψηλής ποιότητας χώρων γραφείων, τεχνικής υποδομής και υποστηρικτικών διοικητικών και επιχειρηματικών υπηρεσιών.

 

 

Περισσότερα

Τοπική αγορά

Ο Γρηγόρης γιορτάζει διπλά-50 χρόνια παρουσίας και την ονομαστική του εορτή 

Δημοσιεύθηκε

στις

To 2022 ο Γρηγόρης γιορτάζει 50 χρόνια λειτουργίας! Μέσα σε αυτό το διάστημα αναπτύχθηκε, εξελίχθηκε και έγινε ο Γρηγόρης του σήμερα, που βρίσκεται σε κάθε γειτονιά και είναι μέρος της καθημερινής ζωής των ανθρώπων.

Ο Γρηγόρης του σήμερα είναι όλοι εκείνοι οι άνθρωποι που έγραψαν και γράφουν την ιστορία του, οι στιγμές και τα γεγονότα που τον έκαναν δυνατότερο και του έδωσαν τη γνώση, τα εφόδια και την εξειδίκευση για να γράψει με χαμόγελο και μεράκι τις επόμενες σελίδες της ιστορίας του.

Ήταν το 1972, όταν ο Γρηγόρης Γεωργάτος άνοιξε το πρώτο κατάστημα στη Δάφνη Αττικής, με ένα και μόνο σκοπό. Να προσφέρει στους πελάτες του τα πιο νόστιμα προϊόντα που είχαν γευτεί ποτέ, συνοδευμένα με ένα χαμόγελο από καρδιάς. Το κατάστημα αυτό έμελλε να γράψει ιστορία και να συνδεθεί με τις λαχταριστές παραδοσιακές πίτες που ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους. Από τότε μέχρι σήμερα, ο Γρηγόρης αποτελεί μία διαχρονικά σταθερή αξία στην αγορά, με τα εκλεκτά χαρμάνια καφέ, τα φρεσκοφτιαγμένα προϊόντα και τη ζεστή φιλοξενία του.

Εκτός από την επέτειο των 50 χρόνων, ο Γρηγόρης γιορτάζει, όπως κάθε χρόνο, την ονομαστική του εορτή, σήμερα Τρίτη 25 Ιανουαρίου. Τα καταστήματα θα είναι στολισμένα με τα «γιορτινά» τους για να υποδεχθούν τους αγαπημένους τους πελάτες και να τους κεράσουν κουρού τυροπιτάκι. Ένα εμβληματικό προϊόν, αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του Γρηγόρη! Επιπλέον, ο Γρηγόρης θα κεράσει το καφεδάκι στους συνονόματους, Γρηγόρηδες & Γρηγορίες που θα επισκεφθούν τα καταστήματά του εκείνη την ημέρα.

 

 

Περισσότερα

Οικονομία

Προσφορές αντί (ενδιάμεσων) εκπτώσεων

Τι εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης και οι συζητήσεις με τους φορείς της αγοράς

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

 

Την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, με «αντάλλαγμα» την πλήρη απελευθέρωση του θεσμού, μέσω των ανεμπόδιστων προσφορών, εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Ειδικότερα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαδικασία διαλόγου με τους φορείς της αγοράς, η πλειονότητα των οποίων -κυρίως οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις- ζητεί μετ’ επιτάσεως την παύση των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων του Μαΐου και του Νοεμβρίου, καθώς έχει αποδειχθεί ότι κάθε άλλο παρά τον τζίρο των επιχειρήσεων ενισχύουν.

Στηριζόμενη σε αυτό το αίτημα, η ηγεσία του υπουργείου θέτει στους φορείς της αγοράς την προοπτική της πλήρους απελευθέρωσης των προωθητικών ενεργειών μέσω των προσφορών. Αυτό σημαίνει ότι θα επιτρέπεται σε μια εμπορική επιχείρηση να θέτει σε προσφορά για όσες φορές θέλει, όλο τον χρόνο, το σύνολο των κωδικών που διαθέτει, έναντι του περιοριστικού όρου που ισχύει σήμερα, βάσει του οποίου δεν επιτρέπεται οι προσφορές να υπερβαίνουν το 50% των κωδικών που διαθέτει μια εμπορική επιχείρηση.

Καθώς οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά την έξοδο από την πανδημία, ενδεχομένως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του προσεχούς Μαΐου να μην είναι και οι τελευταίες. Οπότε το πιθανότερο είναι ότι η κατάργησή τους θα «αποτυπωθεί» στο δεύτερο ενδιάμεσο εκπτωτικό διάστημα που έχει θεσπιστεί με τον νόμο 4177/13.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΚΛΙΔΕΣ

Πάντως, η συζήτηση και η τελική απόφαση του υπουργείου για την αντικατάσταση των ενδιάμεσων εκπτώσεων από «προσφορές όλο το έτος και σε όλα τα είδη» δεν αναμένεται να είναι ιδιαίτερα εύκολη, καθώς θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι οι φορείς εκπροσώπησης των μικρομεσαίων εμπόρων, όπως η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) αλλά πιθανόν και η ΓΣΕΒΕΕ, θα ζητήσουν «ασφαλιστικές δικλίδες» για την αποτροπή φαινομένων αθρόων προσφορών από μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις, που θα έχουν ως συνέπεια την άσκηση πιέσεων στις μικρότερες επιχειρήσεις. Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΕΣΕΕ, ως ο κατ’ εξοχήν φορέας εκπροσώπησης των εμπορικών επιχειρήσεων, πάντα είχε επιφυλάξεις σε μια προοπτική πλήρους απελευθέρωσης των προσφορών.

ΔΥΣΚΟΛΗ ΚΑΙ Η ΕΠΑΥΡΙΟΝ

Πάντως, για το εμπόριο φαίνεται να ακολουθούν και άλλες δύσκολες εποχές πέραν του Covid-19 και των περιορισμών, καθώς στο προσκήνιο έρχεται και η ακρίβεια σε ενέργεια, καύσιμα και τρόφιμα, που είναι δεδομένο ότι θα περιορίσει τις αγορές των καταναλωτών. Η τάση αυτή αποτυπώθηκε σε ένα βαθμό και από την κίνηση στην αγορά κατά τη διάρκεια των περασμένων γιορτών. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ, για το 43% των επιχειρήσεων η κίνηση κατά την εορταστική περίοδο 2021 ήταν μέτρια. Αντίθετα, τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες (43%) δήλωσαν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι. Μόνο μία στις επτά επιχειρήσεις εμφανίζεται πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της κατά την εορταστική περίοδο.

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ συνέκρινε την ίδια περίοδο τόσο με την αντίστοιχη του 2020 όσο με εκείνη του 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας. Έτσι, η εικόνα για την κίνηση στην αγορά σε σχέση με το 2020 ήταν μικτή, αφού το 33% των επιχειρήσεων κατέγραψε μείωση πωλήσεων, ενώ το 36% κατέγραψε άνοδο και το 31% παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Σε αντιδιαστολή με το 2019 ο τζίρος υποχώρησε για το 68% των επιχειρήσεων.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα