Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΑΧΑΙΑΣ «Κοινωνική έκρηξη από μια πιθανή αύξηση στα κόμιστρα»

Published

on

Τελευταίο οχυρό θεωρεί η νέα διοίκηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας μια απόφαση αναπροσαρμογής των κομίστρων στις συγκοινωνίες, ως αντιστάθμισμα της εκτόξευσης του diesel κίνησης η τιμή του οποίου αναμένεται να σταθεροποιηθεί πάνω από τα 2 ευρώ / λίτρο την επόμενη εβδομάδα εξαιτίας της σύρραξης στην Ουκρανία και της ανατίμησης των διεθνών τιμών σε αέριο και πετρέλαιο.

Οι διοικήσεις Οργανισμών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, Αστικά, Υπεραστικά Λεωφορεία και Ταξί, βρίσκονται σε πλήρη εξάρτηση από την τιμή του πετρελαίου και μελετούν εναλλακτικές λύσεις μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και δυσάρεστες αποφάσεις όπως οι περικοπές δρομολογίων.
Προς το παρόν κύριο ανάχωμα σε σχέση με την αύξηση του κόστους στα καύσιμα αποτελεί το αίτημα για διατήρηση και για το 2022 του μειωμένου ΦΠΑ στα εισιτήρια στο 13%. Απόφαση η οποία τέθηκε σε ισχύ κατά την περίοδο της πανδημίας προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από την μείωση της κινητικότητας. Εν συνεχεία και εφόσον η αβεβαιότητα του πολέμου συνεχίζει να διατηρεί σε δυσθεώρητα ύψη τις τιμές των καυσίμων, τίθεται θέμα κρατικής στήριξης και φοροαπαλλαγών.

«Παρά το γεγονός ότι εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε περίοδο πανδημίας και το πρόγραμμα δρομολογίων δεν είναι ακόνη πλήρες, το μέσο κόστος στα καύσιμα ανά όχημα ξεπερνά τα 3.000 ευρώ, από την ανατίμηση του πετρελαίου κίνησης κατά 70%.

Πλέον το 60% των εσόδων μας οδεύει αποκλειστικά για την κάλυψη του κόστους των καυσίμων, τα οχήματα εξακολουθούν να κινούνται με χαμηλές πληρότητες ενώ και για την συντήρηση των οχημάτων, ανταλλακτικά και ελαστικά, έχουμε αυξήσεις της τάξης του 15-20%.

Τα εισιτήρια για μια 10ετία περίπου δεν έχουν αυξηθεί αναλογικά με το κόστος και πλέον μας προβληματίζει πολύ η αντίδραση του κόσμου. Μια πιθανή αναπροσαρμογή των τιμών στα εισιτήρια στο ύψος που θα καλύπτει τις ανατιμήσεις μπορεί να προκαλέσει ακόμη και κοινωνική έκρηξη» αναφέρει ο Χρήστος Παπανδρέου, αντιπρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας.

Και συμπληρώνει: «Δυστυχώς δεν υπάρχει εναλλακτική λύση όσον αφορά την αλλαγή του καυσίμου ενώ η αντικατάσταση των οχημάτων με νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με μικρότερες καταναλώσεις, είναι μονόδρομος αλλά έχει υψηλότατο κόστος. Οι περισσότεροι μέτοχοι του ΚΤΕΛ δεν είναι ιδιοκτήτες πλέον καθώς έχουν αγοράσει οχήματα μέσω leasing ενώ είναι και υπερχρεωμένοι!»

Είναι προφανές ότι τα ΜΜΜ θα συνεχίσουν τις.. χαμηλές πτήσεις με κίνηση εντός ασφαλών ορίων περιορισμένων αποστάσεων όπως και κατά την περίοδο του lockdown!

Ροή ειδήσεων

Advertisement