Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Ξεγύμνωμα” από έναν τσιγγάνικο γάμο

Άρθρο παρέμβαση του προέδρου του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κ. Αχαΐας, Δημήτρη Γεωργογιάννη

Published

on

Με αφορμή την όχληση από τους τσιγγάνικους γάμους που προκάλεσε και την μήνυση κατά αγνώστων από τη δημοτική Αρχή Δυτικής Αχαΐας, ο πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κάτω Αχαΐας o Άγιος Ταξιάρχης, Δημήτρης Γεωργογιάννης σε άρθρο παρέμβασή του, αναφέρει πως “διαβάζουμε το τελευταίο διάστημα πολλά επικριτικά δημοσιεύματα για τις διαταράξεις από τους γάμους των Τσιγγάνων, όπου προφανώς ο κάθε πολίτης δικαίως αγανακτεί, όπου ο κάθε μαθητής δικαίως θέλει ξεκούραστο μυαλό γιατί το επόμενο πρωί δίνει εξετάσεις ή πάει σχολείο, όπου κάθε εργαζόμενος παλεύει όλη την ημέρα και αποζητά την ηρεμία για να αντιμετωπίσει το δικό του Γολγοθά την επόμενη ημέρα.  Αυτά αναμφισβήτητα  είναι ο πρώτος ορθολογισμός και σίγουρα η αλήθεια.

Ο δεύτερος ορθολογισμός κι αυτός είναι ζητούμενος, είναι αν όλο αυτό το πλέγμα που ονομάζουμε Ρομά, είναι Έλληνες Πολίτες;  Είναι Έλληνες Πολίτες Β΄ διαλογής; Είναι οι αόρατοι; (Αυτός ο χαρακτηρισμός επικρατεί στον ευρωπαϊκό πολιτισμένο κόσμο). Και γιατί δεν πάνε σχολείο, και γιατί στην πλειονότητα δεν υπάρχουν στον εργασιακό τομέα και γιατί κάνουν γάμους σε μικρές ηλικίες και γιατί και γιατί… Άπειρα θα πει κάποιος και προσωπικά θα συμφωνήσω. Όλα αποτελούν αυτό το καλοστημένο περιτύλιγμα για να μπορούμε όλοι εμείς οι πολιτισμένοι να καταδεικνύουμε, να στοχοποιούμε.

Αυτή όμως είναι η μια πλευρά του νομίσματος, αυτή όπου ουσιαστικά μας βολεύει όλους, αγνοώντας ή ασκαρδαμυκτί  με το μακιγιάζ του ρατσισμού, το αδύναμο κοινωνικό γρανάζι γίνεται αποδιοπομπαίος τράγος. Το γρανάζι αυτό ‘’κουρδίζεται ποικιλοτρόπως’’  την προηγούμενη ή την μέρα των εκλογών, για να κάνει μια και μόνη κίνηση. Από την Δευτέρα ουδείς αναγνωρίζει, ουδείς ενδιαφέρεται για πράγματα όπως, η κοινωνική ένταξη, η ανεργία, η παιδεία,  κοινωνικά θέματα, αλλά και θέματα βιοτικού επιπέδου. Όμως με αυτά και μ΄ αυτά, (δηλαδή την παταγώδη ανυπαρξία, την ανευθυνότητα της ύπαρξης του Κράτους), έχουμε σε μια Πόλη, σε ένα Δήμο δυο διαφορετικές Ελληνικές Κοινωνίες, δυο παράλληλους κόσμους, όπου τελικά υποφέρουν και οι δυο!

ΚΑΝΕΝΑ ΕΡΓΟ ΣΤΑ “ΤΣΙΓΓΑΝΙΚΑ”

Μένω σε αυτά γιατί άλλωστε το θέμα είναι τόσο βαθιά ρατσιστικά εμπεδωμένο και δηλώσεις του τύπου από τη Δημοτική Αρχή ότι θα κάνει μηνύσεις, αναιρεί την ιδιότητά της αλλά και τον θεσμό της γιατί δεν είναι διαχρονικά άμοιρη των ευθυνών της.

Ποια έργα έχουν γίνει στα τετράγωνα που είναι ο οικισμός των Τσιγγάνων; Περίτρανα διαλαλείτε σε δημοσιεύματα για μια παιδική χαρά και ένα γήπεδο 5Χ5 ‘’που θα γίνουν’’ δυο χώροι που δεν υπάρχουν, δεν υπήρξαν ποτέ, για να καταφέρουν να παίξουν 1.000 περίπου παιδιά! Είμαστε σοβαροί; Να γνωρίσω και να θυμίσω, μέχρι πριν μερικούς μήνες για όλον αυτόν τον οικισμό υπήρχαν 8 κάδοι απορριμμάτων, με χίλια παρακάλια καταφέραμε να τους κάνουμε 65 και πάλι δεν φτάνουν, παρακαλάμε για τον καθαρισμό της πλατείας Δύμης και του οικισμού, σπάνια έως καθόλου δεν έρχεται δημοτικός υπάλληλος να καθαρίσει. Εμείς μέχρι πρότινος πληρώναμε για να είναι καθαρή η Πλατεία, παρακαλάμε για να υπάρχει δημόσιος φωτισμός, παρακαλάμε να φτιαχτούν οι λακκούβες που σε πολλά σημεία έχουν γίνει πηγάδια, παρακαλάμε για το δίκτυο αποχέτευσης, ένα δίκτυο από το οποίο απορρέει η δυσωδία και αποτελεί εστία μόλυνσης σε κάθε φρεάτιο. Σε ποιο άλλο σημείο της Πόλης υπάρχουν μαζεμένα όλα αυτά τα προβλήματα; Και το ερώτημα είναι : Τελικά που και πως  κατατάσσει τον Τσιγγάνο η Ελληνική Πολιτεία; Γι αυτά θα ενεργήσει κάποιος τοπικός βουλευτής; Καλό είναι να ενδιαφερόμαστε για τον κόσμο που υποφέρει από τις διαταράξεις των Τσιγγάνων αλλά να βλέπουμε όλο το κόνσεπτ.

ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ;

Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν εκπονηθεί διάφορα σχέδια “ένταξης και βοήθειας των Ρομά ’’, τι έγιναν αυτά τα χρήματα; Πάρθηκαν; Που και πως διατέθηκαν; Ποιος έλεγξε την διαδρομή του χρήματος; Κι αν δεν πάρθηκαν γιατί; Υπήρχε Ανικανότητα; Ρατσιστικά δεν τα πήραμε για να μην ανέβουν σκαλοπάτι οι Τσιγγάνοι, οι Ρομά; Πολλά και αδιευκρίνιστα όλα αυτά τα σχέδια ένταξης και βοήθειας των Ρομά. Το σίγουρο όμως παραμένει και μένει μόνο ένα: αυτό της μη ένταξης και βέβαια της αλματώδης αύξησης της παραβατικότητας.

Πριν κάποιους μήνες που επισκεφτήκαμε τον Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας κ. Σταμάτη Γεώργιο, το μόνο που ζητήσαμε ως Σύλλογος ήταν να θεσπιστεί η Ελληνική Πολιτεία ισχυρά Νομοθετικά πλαίσια για να πάνε τα παιδιά μας Σχολείο. Είναι βέβαιο ότι αν κατορθώσουμε μια γενιά παιδιών να πάει Σχολείο, θα εξαλειφθούν πολλές παθογένειες.

ΤΙ ΚΑΝΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πέραν αυτών, ποτέ από την τοπική κοινωνία, την πολιτισμένη κοινωνία που έχει λειτουργούς για το κοινωνικό γίγνεσθαι αλλά και τους προεστούς αυτής, δεν μπήκε στην διαδικασία να γνωρίσει ο ένας κόσμος τον άλλο κόσμο. Δεν μπήκε σε μια διαδικασία ώστε να υπάρχει έστω κι ένας αντιπρόσωπος των Ρομά στο Δημοτικό Συμβούλιο. Και βέβαια πότε έγιναν ενημερώσεις σε έναν κόσμο αγράμματο για όλο αυτό το φάσμα της ένταξης. 2.500 ψήφοι 5.500 άνθρωποι χωρίς έναν εκπρόσωπο!

Ως  Σύλλογος έχουμε τις δικές μας θέσεις και τον δικό μας σχεδιασμό για να γίνουν βήματα προς τον σύγχρονο κόσμο, αρκεί κάποιος να μπορεί να ακούσει την διαφορετικότητα. Διευκρινίζεται ότι ο Σύλλογος μας δεν έχει καμιά σχέση με άλλες συλλογικότητες ή ομοσπονδίες. Στις ελεύθερες και  Δημοκρατικές κοινωνίες, ο καθένας προσδιορίζει μα πάνω απ΄ όλα επιλέγει, που και πως θέλει να ανήκει.

Σε ότι αφορά τις διαταράξεις από τους γάμους ή άλλες εκδηλώσεις, αυτές είναι καταδικαστέες, μέλος ή μέλη του Συλλόγου που θα προβούν σε τέτοιου είδους ενέργεια θα διαγράφεται άμεσα από το Σύλλογο. Ζητάμε από το Ελληνικό Κράτος και τις Υπηρεσίες του την Τήρηση της Τάξης  και την Εφαρμογή των Νόμων”.

 

Επιμέλεια: Μαρία Ορφανού

Ροή ειδήσεων

Advertisement