Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Στα αβαθή «κόλλησε» κρουαζιερόπλοιο στο Κατάκολο

Published

on

Σε αμμώδη αβαθή κατά τη διάρκεια του απόπλου, από το λιμάνι του Κατάκολου με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, προσάραξε το κρουαζιερόπλοιο της MSC, στο οποίο επιβαίνουν 3.256 επιβάτες και 1.261 μέλη του πληρώματος.

Οι ισχυροί άνεμοι, που έπνεαν στη θαλάσσια περιοχή και ξεπέρασαν τα 9 μποφόρ, δημιούργησαν πρόβλημα κατά την πλεύση του πλοίου.

Το κρουαζιερόπλοιο, που παρέμεινε εγκλωβισμένο μέχρι το βράδυ της Τρίτης, αφίχθη χθες το πρωί από την Τεργέστη και η αναχώρησή του από το Κατάκολο ήταν προγραμματισμένη για το απόγευμα της ίδιας ημέρας.

Μετά από επιχείρηση ρυμούλκησης που ολοκληρώθηκε λίγες ώρες αργότερα, μετά τις 9 το βράδυ, το κρουαζιερόπλοιο απόπλευσε και συνέχισε το ταξίδι του.

Όμως, μια έλλειψη που παρουσίαζε το έργο της επέκτασης του ακρινού λιμενοβραχίονα έγινε χθες αιτία, σύμφωνα με τα λεγόμενα του πλοηγού Στέφανου Γιακουμέλου, να εξοκείλει και να «κάτσει» στα αβαθή το κρουαζιερόπλοιο της εταιρίας MSC. Μάλιστα, ο πλοηγός ανέφερε ότι έσπασαν οι «δέστρες» της προβλήτας του λιμανιού, εξαιτίας των ιδιαίτερα ισχυρών ανέμων, που έπνεαν στην περιοχή. Έτσι, το κρουαζιερόπλοιο «εγκλωβίστηκε» ουσιαστικά στο λιμάνι, κοντά στην προβλήτα,  με αποτέλεσμα να μη μπορεί να αποπλεύσει.

Για το λόγο αυτό μάλιστα ειδοποιήθηκαν τόσο ο Λιμενάρχης Κατακόλου Κωνσταντίνος Χαραλάμπους, όσο και ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κωνσταντίνος Καραγιάννης και ξεκίνησε η  επιχείρηση ρυμούλκησης και «απεγκλωβισμού» του κρουαζιερόπλοιου, που τελικά ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 9 το βράδυ,  μέσα σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Πάντως, το χθεσινό δυσάρεστο συμβάν, που σημειώθηκε σε ένα κομβικό λιμάνι για την τουριστική ανάπτυξη της Ηλείας και της Δυτικής Ελλάδας, παρουσιάζει μια μακρά προϊστορία. Πιο συγκεκριμένα, επί διοίκησης του Δημήτρη Αποστολόπουλου είχε γίνει η παράδοση του έργου επέκτασης του ακρινού λιμενοβραχίονα, προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, το συγκεκριμένο έργο δεν προέβλεπε την τοποθέτηση μπίντας ( σ.σ. πάσσαλος πρόσδεσης σκάφους ), έτσι ώστε να δένουν από μπροστά και από πίσω τα κρουαζιερόπλοια που ελλιμενίζονται στον λιμένα Κατακόλου.

Η χρηματοδότηση ύψους 300.000 ευρώ που έλαβε το Λιμενικό Ταμείο επί διοικήσεως του κ. Λεωνίδα Βαρουξή

Κατά τη διάρκεια της διοίκησης του Λεωνίδα Βαρουξή, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου είχε στα χέρια του την εξειδικευμένη μελέτη, η οποία χρειαζόταν, προκειμένου το έργο για την κατασκευή νέας νησίδας πρόσδεσης εσωτερικά του προσήνεμου μώλου στο λιμάνι Κατακόλου να δημοπρατηθεί.

Η εγκεκριμένη μελέτη για την κατασκευή «δέστρας»…

Δυστυχώς, λόγω αδυναμίας από την πλευρά της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Πύργου, καθότι το Λιμενικό Ταμείο δε διέθετε Τεχνική Υπηρεσία, δεν ήταν δυνατό να δημοπρατηθεί κανένα σημαντικό έργο της τότε διοίκησης, συμπεριλαμβανομένου και της τοποθέτησης «δέστρας». Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν να μείνει ανεκμετάλλευτη η χρηματοδότηση ύψους 300.000 ευρώ, την οποία είχε κατορθώσει να εξασφαλίσει η διοίκηση του Λεωνίδα Βαρουξή από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προκειμένου να υλοποιηθεί άμεσα το έργο.

Ερωτηθείς για το θέμα της μελέτης και της χρηματοδότησης ο σημερινός πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κωνσταντίνος Καραγιάννης δήλωσε άγνοια για την ύπαρξή τους.

Στα αβαθή «κόλλησε» κρουαζιερόπλοιο στο Κατάκολο (βίντεο)

Ροή ειδήσεων

Advertisement