Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ναυάγιο στην Πύλο: Την Δευτέρα θα απολογηθούν οι εννέα κατηγορούμενοι – Συνεχίζονται οι έρευνες

Published

on

Προθεσμία για να απολογηθούν τη Δευτέρα πήραν οι εννέα κατηγορούμενοι ως διακινητές εκατοντάδων μεταναστών με αλιευτικό σκάφος που βυθίστηκε  σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου..

Οι κατηγορούμενοι οδηγήθηκαν χθες Πέμπτη (15/6) στην εισαγγελία Καλαμάτας, όπου τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες.

Κατηγορούνται για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης που αφορά την παράνομη είσοδο μεταναστών, πρόκληση ναυαγίου και έκθεση ζωής σε κίνδυνο.

Οι κατηγορούμενοι, αιγυπτιακής υπηκοότητας (ηλικίας 26, 21, 40, 36, 32, 26, 22, 29 και 20 ετών), αποτελούσαν πλήρωμα του πλοίου και είχαν διακριτούς ρόλους στη μεταφορά των υπολοίπων.

Οι συλληφθέντες ζήτησαν προθεσμία να απολογηθούν τη Δευτέρα. Οχτώ από αυτούς κρατούνται στο αστυνομικό τμήματα Καλαμάτας, ενώ ο ένας νοσηλεύεται φρουρούμενος στο νοσοκομείο.

Στο μεταξύ, συνεχίζονται και σήμερα οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή όπου σημειώθηκε το ναυάγιο του αλιευτικού σκάφους με έως τώρα 78 νεκρούς και 104 διασώσεις.

Σύμφωνα με αναφορές, στα αμπάρια του αλιευτικού σκάφους «Αντριάνα» βρίσκονταν γυναίκες και παιδιά, ενώ μετανάστες που γλίτωσαν από την τραγωδία, μεταφέρουν πως πάνω στο πλοίο επέβαιναν 500-700 άτομα, ωστόσο ο ακριβής αριθμός δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.

Στο σημείο των ερευνών επιχειρούν μία φρεγάτα του πολεμικού ναυτικού ένα ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού και τρία παραπλέοντα πλοία.

Παρέμβαση Ντογιάκου για το πολύνεκρο δυστύχημα

Την ίδια ώρα, εντολή για εποπτεία των ερευνών και ανακριτικών πράξεων για τα αίτια του πολύνεκρου ναυαγίου στην Πύλο έδωσε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, επικεφαλής της σχετική εποπτείας τέθηκε ο αντεισαγγελέας του ανωτάτου δικαστηρίου, Γεώργιος Οικονόμου, ο οποίος βρίσκεται ήδη στην Καλαμάτα, όπου διενεργούνται οι έρευνες για τον εντοπισμό διακινητών και την ταυτοποίηση των συνθηκών του θαλάσσιου δυστυχήματος.

Παράλληλα, την εποπτεία των διαδικασιών έχει αναλάβει η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Καλαμάτας Πολυξένη Τσούλη.

Την Παρασκευή η μεταφορά των διασωθέντων στη δομή της Μαλακάσας

Σήμερα Παρασκευή μετά τις 08.00 πρόκειται να ξεκινήσουν από την Καλαμάτα τα μισθωμένα από τον δήμο λεωφορεία τα οποία θα μεταφέρουν τους διασωθέντες στη δομή της Μαλακάσας.

Ανάμεσά τους είναι και κάποιοι ανήλικοι που θα μεταφερθούν αρχικά στη Μαλακάσα για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ταυτοποίησης και στη συνέχεια θα μεταφερθούν σε δομές ανηλίκων.

Ασυνόδευτοι ανήλικοι μεταξύ των διασωθέντων

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου μεταξύ των 104 διασωθέντων από το ναυάγιο της Πύλου υπάρχουν και 6-8 ασυνόδευτοι ανήλικοι οι οποίοι θα μεταφερθούν μαζί με τους υπόλοιπους διασωθέντες στη δομή της Μαλακάσας.

Εκεί θα παραμείνουν για μια ή δύο νύχτες και στη συνέχεια θα μεταφερθούν σε άλλες δομές για ανηλίκους. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες πρόκειται για ανήλικους άνω των 16 ετών.

AP

Το χρονικό της τραγωδίας

Αναφορικά με την επιχείρηση διάσωσης αλλοδαπών σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, τα γεγονότα μέχρι τη βύθιση του σκάφους όπου επέβαιναν οι αλλοδαποί, όπως τα γεγονότα αυτά καταγράφηκαν στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας, έχουν ως ακολούθως:

• Το πρωί της 13ης Ιουνίου γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.

• Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το αλιευτικό σκάφος.

• Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.

• Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.

• Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.

• Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00.

• Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα.

• Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.

• Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.

• Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε – όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.

• Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».

• Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.

• Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.

• Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.

• Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.

• Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.

• Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα

• Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»).

• Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.

• Έναρξη ευρείας επιχείρησης έρευνας – διάσωσης.

Ροή ειδήσεων

Advertisement