Connect with us

Πολιτισμός

Οι “Βάκχες” του Ευριπίδη την Τετάρτη στο Δημοτικό Θερινό Θέατρο Πάτρας – Με τους Δ. Λάλο και Γ. Χριστοδούλου

Published

on

Τη Δευτέρα 26 Ιουνίου στο Κηποθέατρο Παπάγου θριαμβευτικά πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα για τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, που παρουσιάζουν φέτος το καλοκαίρι η Πέμπτη Εποχή σε συνεργασία με το Θέατρο του Νέου Κόσμου σε σκηνοθεσία Έλενας Μαυρίδου. Τους κύριους ρόλους της τραγωδίας ερμηνεύουν δύο σημαντικοί ηθοποιοί, ο Δημήτρης Λάλος στο ρόλο του Διόνυσου και ο Γιώργος Χριστοδούλου στο ρόλο του Πενθέα, ενώ τον ρόλο της Αγαύης ερμηνεύει η σκηνοθέτρια.
Μαζί τους οι ηθοποιοί: Βίκυ Βολιώτη, Θανάσης Δόβρης, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Στέργιος Κοντακιώτης και Δήμητρα Κούζα.
Αναπόσπαστο στοιχείο της παράστασης είναι η πρωτότυπη μουσική, που ερμηνεύεται επί σκηνής από τον συνθέτη Γιώργο Μαυρίδη και τον Βασίλη Κόκλα.
Η παράσταση θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων θα διατεθεί σε ΠΡΟΣΦΟΡΑ
[από 10 και 12 ευρώ] από τηviva.gr

Η παράσταση
Η παράσταση προσεγγίζει ερμηνευτικά το έργο και διερευνά την διονυσιακή
μανία ή «βακχεία» με βασικά εργαλεία τον λόγο του Ευριπίδη, τον
συνδυασμό της σύγχρονης με την παραδοσιακή μουσική, και μια
κινησιολογία βασισμένη στην τελετουργία των Αναστεναρίων, που
πιθανότατα αποτελεί επιβίωση θρησκευτικών πρακτικών από τη λατρεία του
Διονύσου. Αντλώντας από την προσωπική τους εμπειρία και συμμετοχή στα
δρώμενα των Αναστεναρίων ο μουσικός Γιώργος Μαυρίδης και η
σκηνοθέτρια Έλενα Μαυρίδου συνδυάζουν στοιχεία του δρώμενου, που
έχουν συγγένεια με τη Βακχεία, με σύγχρονη μουσική. Μια δυναμική εκδοχή
των Βακχών με τις ρίζες της βαθιά στην παράδοση.
Το έργο
Ο Διόνυσος, καρπός της ένωσης του Δία με τη Σεμέλη, κόρη του βασιλιά της
Θήβας Κάδμου, δεν αναγνωρίστηκε ποτέ ως θεός και δεν τιμήθηκε ποτέ
στην πατρίδα της μητέρας του. Έχοντας ήδη κατακτήσει την Ασία, ο
Διόνυσος καταφθάνει τώρα στη Θήβα, συνοδευόμενος από έναν όμιλο
γυναικών από την Λυδία -των Βακχών- που τον ακολουθούν πιστά. Σκοπός
του να διαδώσει τη λατρεία του στη Θήβα και σε όλη την Ελλάδα, αλλά και

να δώσει ένα μάθημα στους ασεβείς που τον αρνούνται. Πιο άσπονδος,
ανάμεσά τους, ο Πενθέας, εγγονός του Κάδμου και βασιλιάς πλέον της
Θήβας.
Ενώ η βακχική μανία εξαπλώνεται στην πόλη, πείθοντας ακόμη και τον
Κάδμο και τον γέρο μάντη Τειρεσία για την αναγκαιότητα της αποδοχής του
νέου θεού, ο Πενθέας, απόλυτος και άτεγκτος, επιμένει να αμφισβητεί τη
θεϊκή υπόσταση του Διονύσου και αποφασίζει να καταστείλει με τη βία τις
αποχαλινωμένες εκδηλώσεις αυτής της παράξενης ανατολίτικης λατρείας.
Καθώς η πλοκή του έργου ξεδιπλώνεται, ο Πενθέας γλιστρά στην παγερή
νομιμότητα, και πέφτει στην απαγορευμένη επιθυμία. Από τιμωρός της
βακχείας γίνεται ο ίδιος αβοήθητο άθυρμά της. Στο τέλος, θα οδηγηθεί στη
μοίρα του ντυμένος γυναίκα, συμπαρασύροντας στον όλεθρο ολόκληρο τον
βασιλικό οίκο των Θηβών. Παρότι ξένος στην πόλη, ο Διόνυσος φώλιαζε ήδη
κρυφά στην καρδιά της, όπως και κάπου βαθιά μέσα στον αλαζονικό
μονάρχη της.

Μετάφραση Θεόδωρος Στεφανόπουλος
Σκηνοθεσία Έλενα Μαυρίδου
Μουσική Γιώργος Μαυρίδης
Σκηνικό – Κοστούμια Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί Περικλής Μαθιέλλης
Δραματολόγος Κατερίνα Διακουμοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη Πέτρος Αλαφούζος

Βοηθός σκηνογράφου/ ενδυματολόγου Ευγενία Μπουρντά

Video Θωμάς Παλυβός

Φωτογραφίες Ηλίας Ντζόιδος – Ελίνα Γιουνανλή
Διεύθυνση παραγωγής Μαρίνα Γαβριηλίδου
Επικοινωνία Ειρήνη Λαγουρού

Παραγωγή Πέμπτη Εποχή – Θέατρο του Νέου Κόσμου

Διανομή

Διόνυσος Δημήτρης Λάλος
Κάδμος Θανάσης Δόβρης
Πενθέας Γιώργος Χριστοδούλου
Τειρεσίας Βίκυ Βολιώτη
Δούλος Στέργιος Κοντακιώτης
Άγγελος α’ Γιώργος Τριανταφυλλίδης
Άγγελος β’ Δήμητρα Κούζα
Αγαύη Έλενα Μαυρίδου

Χορός

Κική Καραΐσκου, Δήμητρα Κούζα, Σοφία Κουλέρα,
Χριστίνα Μαριανού, Μαριάμ Ρουχάτζε

Μουσικοί επί Σκηνής

Γιώργος Μαυρίδης, Βασίλης Κόκλας

Προπώληση viva.gr και στα ταμεία των θεάτρων
Θα διατεθεί περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων στην τιμή των 10 και 12
€.
Τιμές εισιτηρίων: 20 €, 17 € [ ανέργων, φοιτητικό, μαθητικό, άνω των 65,
ΑμεΑ]

ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΙΟΥΝΙΟΥ ΠΑΤΡΑ |ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Ροή ειδήσεων

Advertisement