Connect with us

Ελλάδα

«Servicers»: Ανέλαβαν την υποχρέωση να ενημερώνουν δανειολήπτες αξιόπιστα και εξατομικευμένα

Published

on

Από χθες Δευτέρα 1η Απριλίου 2024 εφαρμόζεται η υποχρέωση της Ένωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια (Servicers) να θέσουν σε λειτουργία ειδική ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης για τους δανειολήπτες για την παροχή προσωποποιημένης πληροφόρησης, που προβλέπει ο νόμος 5072/2023.

Με τον τρόπο αυτό εγκαινιάζεται μια νέα εποχή στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών προς τους δανειολήπτες και ενισχύεται η ενημέρωση και η διαφάνεια στις συναλλαγές, καθώς όλοι οι δανειολήπτες πλέον θα μπορούν να λάβουν εξατομικευμένη ενημέρωση για το δάνειό τους, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, άμεσα, έγκυρα και χωρίς κόστος. Τα σημαντικότερα – κατ’ ελάχιστον – στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ηλεκτρονικό σύστημα είναι:

α) πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο,

β) την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.

Με την είσοδό τους στην αντίστοιχη πλατφόρμα, οι δανειολήπτες θα μπορούν να ενημερώνονται για τα στοιχεία που αφορούν την οφειλή τους, όπως το υπόλοιπο της οφειλής τους (ανά δανειακή σύμβαση), τον αριθμό, το ύψος και τον προβλεπόμενο χρόνο καταβολής της επόμενης δόσης του δανείου τους.

Oι Servicers ολοκλήρωσαν τα έργα προσαρμογής των συστημάτων τους μέσα σε μόλις τρεις μήνες -το στενό περιθώριο που προέβλεπε ο νόμος. Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος πληροφόρησης που ενσωματώνει βάσεις δεδομένων που αφορούν σε ένα εξαιρετικά υψηλό αριθμό δανειακών συμβάσεων, οι οποίες συνολικά ξεπερνούν τα 91 δισ. ευρώ (σύνολο απαίτησης) και αφορούν περισσότερους από 2,4 εκατομμύρια δανειολήπτες, υπήρξε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό από τεχνική άποψη έργο.

Οι εταιρείες-μέλη της ΕΕΔΑΔΠ που έχουν υποβάλει αίτηση επαναδειοδότησης στην Τράπεζα της Ελλάδος, βρίσκονται σε ετοιμότητα ώστε με την έναρξη της λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τους να υποδέχονται σχόλια, παρατηρήσεις και υποδείξεις των χρηστών ώστε αυτές να ενσωματωθούν στον αμεσότερο δυνατό χρόνο και να βελτιώσουν τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του ηλεκτρονικού συστήματος πληροφόρησης.

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε χθες ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα ενημέρωσης «είναι μια μεταρρύθμιση, που αντιμετωπίζει μια αρνητική πρακτική αδιαφάνειας και έλλειψης εξυπηρέτησης των οφειλετών. Αποτελεί δε μέρος της συνολικής στρατηγικής της κυβέρνησης και του Υπουργείου για την αντιμετώπιση του ζητήματος των κόκκινων οφειλών με δίκαιο και αποτελεσματικό τρόπο, που λαμβάνει υπόψη τόσο τις ανάγκες και τις δυνατότητες των οφειλετών, ιδίως των ευάλωτων, όσο και την υγεία του τραπεζικού συστήματος».

«Η έναρξη της διαδικασίας πληροφόρησης του δανειολήπτη με ψηφιακά μέσα σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής λειτουργίας των Servicers με σαφείς κανόνες αποτελεσματικής και διαφανούς λειτουργίας. Η ορθή και άμεση ενημέρωση αποτελεί το πρώτο βήμα για την ορθολογικότερη διαχείριση των απαιτήσεων που έχουν αναλάβει και θα πρέπει να ανταποκριθούν ουσιαστικά» σχολίασε η γ.γ. Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Θεώνη Αλαμπάση.

Ροή ειδήσεων

Advertisement