Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022
Connect with us

Τοπική αγορά

To Euro και η κίνηση στις καφετέριες

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Δεν φαίνεται να επηρεάζονται οι φίλοι του ποδοσφαίρου, από το γεγονός, ότι οι αγώνες του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος μεταδίδονται από ελεύθερο κανάλι (ΑΝΤ-1) κι όχι συνδρομητικό και απ’ ότι φαίνεται από τις πρώτες ημέρες, δεν προτιμούν τα σπίτια για την παρακολούθηση των αναμετρήσεων, αλλά καφετέριες και άλλους χώρους εστίασης σε διάφορες περιοχές της Πάτρας.  Άλλωστε και η παράταση της κυκλοφορίας, είναι «βολική», καθώς συνδυάζει το «τερπνόν μετά του ωφελίμου». Δηλαδή και τη διασκέδαση, αλλά και τη δυνατότητα για σχολιασμό του θεάματος…

 

Οικονομία

«Καλάθι» για έλεγχο των ανατιμήσεων από 4 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Δημοσιεύθηκε

στις

Με ένα «καλάθι» 50 προϊόντων από 20 διαφορετικές κατηγορίες, στα οποία θα γίνονται μικρές ανατιμήσεις, επιχειρεί η κυβέρνηση να «τιθασεύσει» την ακρίβεια. Τα προϊόντα που θα συμπεριλάβει η κάθε αλυσίδα στο «καλάθι» θα είναι διαφορετικά, προκειμένου να αποφευχθούν ζητήματα παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού και επίσης η κάθε μία θα προβάλλει το «καλάθι» με όποιον τρόπο επιθυμεί. Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης θα ελέγχουν αυτά τα «καλάθια», όπως βεβαίως υποτίθεται ότι πρέπει να κάνουν για όλα τα προϊόντα. Η παραπάνω απόφαση ελήφθη κατά τη συνάντηση που είχε χθες το απόγευμα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης με τους επικεφαλής των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος», «My Market» και «Μασούτης», τους προέδρους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), τον πρόεδρο του επιστημονικού συμβουλίου του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και τον γενικό διευθυντή αυτού.

Τι εξυπηρετεί η παραπάνω πρωτοβουλία; Οπως επισημαίνουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, στην ουσία πρόκειται περισσότερο για επικοινωνιακού χαρακτήρα μέτρο, καθώς στο μεν υπουργείο θα δίνει τη δυνατότητα να ισχυρίζεται ότι υπάρχουν και φθηνά προϊόντα, ή προϊόντα στα οποία δεν έχουν γίνει μεγάλες ανατιμήσεις, οι δε αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα προβάλλουν, όπως άλλωστε κάνουν ήδη και για τις προσφορές σε εβδομαδιαία βάση, και κάποιες πιο συγκεκριμένες προσφορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπάνω ιδέα δεν είναι καινούργια, αλλά είχε τεθεί επί τάπητος και στα πρώτα χρόνια του μνημονίου, όταν υπουργός Ανάπτυξης ήταν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, χωρίς πάντως να εφαρμοστεί τότε.

 

Στην εν λόγω δράση θα συμμετέχουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο πάνω από 90 εκατ. ευρώ. Τα προϊόντα σε κάθε «καλάθι» θα αφορούν συγκεκριμένους κωδικούς επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που θα επιλέγει η κάθε αλυσίδα και θα παραμένουν τα ίδια, έτσι ώστε να ελέγχουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης τις διακυμάνσεις των τιμών. Στο μέτρο αυτό, πάντως, θα πρέπει να υπάρξει και η συναίνεση από την πλευρά των προμηθευτών και για τον λόγο αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους της βιομηχανίας την επόμενη εβδομάδα. Αν και το ότι δεν καθορίστηκαν συγκεκριμένα προϊόντα περιορίζει το ενδεχόμενο παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού, εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το ότι κάποια άλλα θα «αποκλειστούν» από το «καλάθι». Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης συζητήθηκε εκτενώς και το ζήτημα του ενεργειακού κόστους, με τον υπουργό Ανάπτυξης να διαβεβαιώνει τους εκπροσώπους του λιανεμπορίου ότι η κυβέρνηση δεν θα εγκαταλείψει τις επιχειρήσεις.

Σε ό,τι αφορά πάντως το θέμα των επιδοτήσεων, αυτές θα παραμείνουν στην καλύτερη περίπτωση στα ίδια επίπεδα, ενώ δεν ζητήθηκε από τις επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε μέτρα μείωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Ο κ. Γεωργιάδης, μάλιστα, εμφανίστηκε αισιόδοξος στη διάρκεια της σύσκεψης, εκτιμώντας ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας. Πριν από την έναρξη της σύσκεψης ο ίδιος είχε διαψεύσει ότι η κυβέρνηση συζητάει μείωση του ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων κατά μία ή δύο ώρες το βράδυ (να κλείνουν δηλαδή στις 7 ή στις 8 μ.μ. αντί για τις 9 μ.μ.), αποδίδοντας τα όποια σενάρια σε πρωτοβουλίες τοπικών εμπορικών συλλόγων. Η αναδίπλωση, ωστόσο, του υπουργείου φέρεται να σχετίζεται με το γεγονός ότι υπήρξε έντονη αντίδραση, κυρίως από την πλευρά των αλυσίδων λιανικής, στο ενδεχόμενο μείωσης του ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, οι οποίες ήταν έτοιμες να εγείρουν θέμα αποζημιώσεων για διαφυγόντα έσοδα και κέρδη. Κι αυτό διότι, όπως επεσήμαναν στελέχη του λιανεμπορίου, μιλώντας στην «Κ», τις ώρες 7 μ.μ. – 9 μ.μ. τις καθημερινές πραγματοποιείται το 35% του ημερήσιου τζίρου.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

ΠΑΤΡΑ: Οι έμποροι μειώνουν το ωράριο λειτουργίας τους

Δημοσιεύθηκε

στις

Το μέτρο της μείωσης του ωραρίου λειτουργίας εξετάζει ο εμπορικός κόσμος στο πλαίσιο των κινήσεων για τη μείωση του αυξημένου ενεργειακού κόστους με το πρώτο βήμα να γίνεται στη Θεσσαλονίκη ενώ αντίστοιχη συζήτηση ξεκίνησε και στην Αθήνα αλλά και στην Πάτρα. Ηδη προ μηνός κιόλας ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας Κώστας Ζαφειρόπουλος είχε δηλώσει πως λόγω της ενεργειακής κρίσης και των ανατιμήσεων έμποροι έχουν ήδη σκεφθεί να μειώσουν το ωράριο λειτουργίας ώστε να λιγοστέψουν τα έξοδα!

Βάσει στοιχείων  το κόστος της ενέργειας αυξήθηκε κατά 85% κατά μέσο όρο τον τελευταίο χρόνο, από όσους έλαβαν λογαριασμούς εντός του καλοκαιριού, οι μισοί είδαν αύξηση πάνω από 90% με το κόστος ενέργειας να αντιπροσωπεύει – μετά τις αυξήσεις – πάνω από το 36% του τζίρου.

Στελέχη του κλάδου των σούπερ μάρκετ εκτιμούν ότι η μείωση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων κατά 2 ώρες ισοδυναμεί με μείωση της κατανάλωσης ενέργειας για αυτές τις ώρες ή 5%-7% του συνολικού ενεργειακού κόστους, υποστηρίζοντας ότι το μέτρο αυτό αν είναι οριζόντιο «θα βοηθούσε λίγο».

Την αρχή για το μειωμένο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων κατά τις απογευματινές/βραδινές ώρες, λόγω των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από την ενεργειακή κρίση, έκανε με πρότασή του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ)

 

Συγκεκριμένα, προτείνει από τη Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου το ωράριο λειτουργίας να διαμορφωθεί ως εξής:

 

– Δευτέρα: 10:00 έως 16:00

 

– Τρίτη: 10:00 έως 19:00

 

– Τετάρτη: 10:00 έως 16:00

 

– Πέμπτη: 10:00 έως 19:00

 

– Παρασκευή: 10:00 έως 19:00

 

– Σάββατο: 10:00 έως 16:00.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Επιμελητήριο Αχαΐας: Αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών στον τουρισμό

Δημοσιεύθηκε

στις

Τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνα Μαρλαφέκα, επισκέφθηκε η Πρέσβης της Αυστρίας στην Ελλάδα, Hermine Poppeller στην Πάτρα.

Την κ.Poppeller συνόδευε ο επίτιμος πρόξενος της χώρας Ανδρέας Γεωργόπουλος ενώ από την πλευρά του Επιμελητηρίου μετείχαν στη συνάντηση το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Ανδρέας Ντακόλιας και ο Διευθυντής της Αναπτυξιακής Αθανάσιος Κούστας.

Ο κ. Μαρλαφέκας παρουσίασε το προφίλ της περιοχής και τόνισε ότι, η προηγηθείσα ύφεση, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Αχαΐα αποτελεί την βασική πύλη της Ελλάδας προς την Δύση, προσφέρει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες. Επίσης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου ενημέρωσε την Πρέσβη για τις προοπτικές του εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Πάτρας και παρέδωσε στην κα Poppeller τα στοιχεία που ζήτησε για ώριμα επενδυτικά σχέδια με έδρα την Αχαΐα.
Ο κ. Μαρλαφέκας και η κ. Poppeller συμφώνησαν ότι οι συνεργασίες αποτελούν μονόδρομο για την ευημερία και δήλωσαν ότι θα εργαστούν από κοινού, ιδιαίτερα στους τομείς του ιατρικού, του χειμερινού και του εναλλακτικού τουρισμού.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα