Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Όχι άλλο αίμα-Έξι νεκρούς θρηνήσαμε το 2021 στην Πατρών – Πύργου

Published

on

Η Πατρών – Πύργου αποτελεί εδώ και χρόνια παγίδα θανάτου για δεκάδες ανθρώπινες ψυχές που χάνονται άδικα.

Το πρώτο θύμα για το 2022 έμελλε να είναι η άτυχη 17χρονη Ελένη Βεσκούκη, η οποία άφησε την τελευταία της πνοή στην εθνική μας \«σκοτώστρα», στο ύψος του κόμβου της Κάτω Αχαΐας.
Μπορεί ο αριθμός των θανατηφόρων στην Πατρών- Πύργου να κατέγραψε μείωση τη χρονιά που μας πέρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει η «Γ» την προηγούμενη Δευτέρα, όμως η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι ανυπολόγιστη πόσο μάλλον όταν χάνεται τόσο άδικα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, στον οδικό άξονα Πατρών – Πύργου, που αστυνομεύεται από τα Τμήματα Τροχαίας Πατρών, Ήλιδας και Πύργου, τη χρονιά που μας πέρασε καταγράφηκε σημαντική μείωση, στα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα και στον αριθμό των νεκρών που μειώθηκαν κατά 50%.
Συγκεκριμένα, σημειώθηκαν 6 θανατηφόρα ατυχήματα το 2021 με έξι θύματα, έναντι 9 το 2020 με 12 νεκρούς, 3 σοβαρά ατυχήματα με τέσσερις τραυματίες το 2021 έναντι 2 με τέσσερις, επίσης, τραυματίες το 2020 και 8 ελαφρά ατυχήματα το 2021, έναντι 6 το 2020.
Nα σημειωθεί πως οι τοπικοί φορείς έχουν «ξεσηκωθεί» για ακόμη μία φορά και ήδη συντονίζουν τις κινήσεις τους για να προχωρήσουν σε αποκλεισμό του δρόμου.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΥΛΩΝΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή θα επιδιώξει ο Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, Σπύρος Μυλωνάς με αντικείμενο τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Δημάρχου, στη συνάντηση με τον υπουργό θα παρουσιάσει και θα διεκδικήσει τα πέντε βασικά αιτήματα του Δήμου που είναι τα εξής: Η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με το αεροδρόμιο του Αράξου, ο κόμβος της Κάτω Αχαΐας, η έξοδος στους Αλισσούς, ο σταθμός των διοδίων και οι συνδετήριες οδοί.
Πρόκειται για ζητήματα που δεν έχουν αντιμετωπισθεί επαρκώς στις υφιστάμενες μελέτες και που σύμφωνα με την πάγια θέση του Δήμου, εφόσον δεν αντιμετωπισθούν θα καταστήσουν τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο μη λειτουργικό.
Στις ίδιες δηλώσεις του ο Σπύρος Μυλωνάς σχολίασε και την κατάσταση της υφιστάμενης Πατρών-Πύργου με αφορμή τον τραγικό θάνατο της 17χρονης Ελένης Βεσκούκη.
«Πρόκειται για μια ακόμα τραγωδία που δεν θα συνέβαινε αν υπήρχε κλειστός αυτοκινητόδρομος. Η υπάρχουσα Πατρών-Πύργου είναι απαρχαιωμένη, επικίνδυνη, μια κανονική καρμανιόλα και ένα από τα βασικά στοιχεία της επικινδυνότητάς της είναι οι ισόπεδες διασταυρώσεις, σαν και αυτή στην οποία συνάντησε το θάνατο η νεαρή συνδημότισσα» υπογράμμισε ο Δήμαρχος.
ΓΡ. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ, ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΔΙΑ
Με αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα, αλλά και τις παλινωδίες και όσα προηγήθηκαν για την ανακατασκευή του δρόμου, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πρωτεύουσα Ξανά», Γρηγόρης Αλεξόπουλος σε παρέμβασή του επανέρχεται στο θέμα των διοδίων, καλώντας τους φορείς σε συντονισμένη δράση. Μεταξύ άλλων, αναφέρει πως «το έργο της Πατρών -Πύργου αναδεικνύεται, σε μνημειώδη περίπτωση αλλοπρόσαλλων κυβερνητικών αποφάσεων, αχρείαστων καθυστερήσεων και εξίσου αχρείαστων αναθεωρήσεων στον σχεδιασμό του.
Αν όσα είχαμε -άπαντες- συμφωνήσει το 2014, είχαν απερίσπαστα υλοποιηθεί και δεν είχαν ανατραπεί στη συνέχεια, σήμερα θα είχαμε έναν σύγχρονο και απολύτως ασφαλή αυτοκινητόδρομο σε λειτουργία, χωρίς διόδια, χωρίς δηλαδή επιπλέον κόστη για τους χρήστες, μιας και οι πόροι για την ανακατασκευή θ’ αντλούνταν αποκλειστικά από κοινοτικές και εθνικές χρηματοδοτήσεις.
Το δε ζήτημα των διοδίων, κατά έναν περίεργο τρόπο, δεν βρίσκεται καν στην ατζέντα των τοπικών αρχών.
Ακόμα και στο πλαίσιο διεκδίκησης της πρόσφατης κινητοποίησης στην Αθήνα, η δημοτική αρχή δεν συμπεριέλαβε ούτε λέξη για την προοπτική των διοδίων στην Πατρών-Πύργου ενώ το ζήτημα τέθηκε μόνο απ’ την δική μας παράταξη, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 24ης Ιανουαρίου.
Είναι σαφές ότι κάθε συζήτηση και διεκδίκηση για την Πατρών-Πύργου θα πρέπει να στηρίζεται σε τρία βασικά σημεία:
• Άμεση, χωρίς άλλες χρονοτριβές, έναρξη του έργου της ανακατασκευής ώστε να σταματήσει η εκατόμβη των θυμάτων.
• Απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής διοδίων στους μόνιμους κατοίκους. Δεν μπορεί να πληρώνουν διόδια οι εργαζόμενοι στη ΒΙ.ΠΕ και οι κάτοικοι των οικισμών της Δυτικής Αχαΐας. Υπάρχει προηγούμενο, με περιοχές της Βόρειας Αττικής που οι κάτοικοί τους απαλλάχθηκαν απ’ την υποχρέωση διοδίων στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
• Αναθεώρηση, εν γένει, του σχεδιασμού των διοδίων, ώστε να μην αποδυναμωθεί -λόγω του κόστους καθημερινής διέλευσης -η σπουδαιότητα του έργου στην ανάπτυξη της περιοχής, στην ανάδειξη του μητροπολιτικού χαρακτήρα της Πάτρας και, πριν απ’ όλα, στην ασφάλεια των πολιτών.
Τα διόδια, ιδιαίτερα για τις μετακινήσεις εντός νομού, θα μεταφέρουν την κίνηση των οχημάτων στην Παλαιά Εθνική Οδό, κάτι το οποίο θα επιφέρει μεγάλη επικινδυνότητα και φόρτο εντός των οικισμών που διατρέχει.
Η παράταξη «Πρωτεύουσα Ξανά!» επανέρχεται, λοιπόν, στο ζήτημα των διοδίων θεωρώντας ότι απαιτείται συντονισμένη δράση απ’ το σύνολο των τοπικών αρχών και φορέων ώστε να προληφθεί έγκαιρα μια ακόμη αδικία σε βάρος των κατοίκων της Πάτρας και της Αχαΐας».

Ροή ειδήσεων

Advertisement