Connect with us

Πολιτισμός

Ο νόμος της ζούγκλας είναι εδώ…»-Ο Ηλίας Μανιατόπουλος που έχει το ρόλο του Γορίλα στη νέα παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, μιλά στη «Γ»

Published

on

 

Για την πρόκληση και τις δυσκολίες του ρόλου, να υποδυθεί επί σκηνής έναν Γορίλα μίλησε στη «Γνώμη», ο ηθοποιός- χορευτής, Ηλίας Μανιατόπουλος, εκ των πρωταγωνιστών της νέας παραγωγής του ΔΗΠΕΠΕ Πάτρας «Ο Γορίλας και η Ορτανσία» που ανεβαίνει στο «Απόλλων» με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του Ιάκωβου Καμπανέλλη.
Ο Ηλίας Μανιατόπουλος μίλησε ακόμη για την παράσταση, τη συνεργασία του με τους υπόλοιπους συντελεστές, αλλά και αν αγαπά περισσότερο το θέατρο από το χορό.

ΕΡ.: Υποδύεστε τον Γορίλα. Ένας ενδιαφέρον, αλλά και δύσκολος ρόλος. Πώς τα καταφέρατε;

Είναι σίγουρα μια μεγάλη πρόκληση σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα προβών να σωματοποιήσεις ένα γορίλα. Όταν ο Μίλτος Νίκας, σκηνοθέτης της παράστασης με τον οποίο γνωριστήκαμε στις Εκκλησιάζουσες όπου έπαιζε, με πλησίασε και μου πρότεινε το ρόλο δεν γνώριζα τι με περιμένει διότι παρότι έχω ξαναβρεθεί στη σκηνή ως ηθοποιός δεν είχα προσπαθήσει να κάνω κάτι παρόμοιο. Οι βασικές πηγές για μελέτη πάνω στην κίνηση και τις ιαχές ενός γορίλα ήρθαν από ντοκιμαντέρ με τη ζωή τους. Χρειάστηκαν αρκετές ώρες παρακολούθησης από μέρους μου προκειμένου να κατανοήσω σε βάθος την στάση αλλά και τον τρόπο σκέψης του γορίλα. Και μετά προφανώς οι απαραίτητες πρόβες για να συντονιστεί όλο αυτό με τους υπόλοιπους ηθοποιούς και φυσικά να ενσωματωθεί σε αυτή την τρελή κωμωδία του Ιάκωβου Καμπανέλλη.
Το ό,τι είμαι χορευτής βοήθησε πάρα πολύ διότι έχω άνεση με το να τσαλακώνεται το σώμα μου καθώς και μετά τα χρόνια δουλειάς έχει αναπτυχθεί και δύναμη και ευλυγισία. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο επιλέχθηκα για αυτό το ρόλο. Αφότου οικειοποιήθηκα αυτό άρχισε να μπαίνει το πιο υποκριτικό κομμάτι δηλαδή οι εκφράσεις και οι φωνές που βγάζει.

ΕΡ.: Κατά πόσο… βγαίνει ο ζωώδης εαυτός μας;

Τα ζωώδη ένστικτα μας είναι κάτι πηγαίο διότι από εκεί ξεκίνησε ο άνθρωπος, οπότε ναι σίγουρα υπάρχουν, η διαφορά είναι ότι με τα χρόνια εξέλιξης του ανθρώπου έχει μάθει να τα συγκρατεί.
Δεν θεωρώ ότι μπορούμε να ορίσουμε ένα από τα δύο ως μέσο για να παίρνουμε αποφάσεις διότι υπάρχουν και τα δύο και δεν μπορούμε να τα αποβάλλουμε. Σίγουρα αυτό που πρέπει να κυριαρχεί είναι η λογική και η δουλειά της είναι να ελέγχει το ζώο μέσα μας που θέλει να πάρει τα ηνία.
Αλλά βλέπουμε καθημερινά παραδείγματα τριγύρω μας όπου αυτές οι πρωτόγονες τάσεις βγαίνουν στην επιφάνεια, αν μη τι άλλο το τελευταίο διάστημα έχουμε συνεχώς ακούσματα για βιασμούς, γυναικοκτονιες, παρενοχλήσεις παντός τύπου και φυσικά τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει αυτή τη στιγμή μέσα στην Ευρώπη, τα οποία μας επιβεβαιώνουν ότι ο νόμος της ζούγκλας δηλαδή ο νόμος του ισχυρότερου δεν έχει φύγει από μέσα μας.
Είναι μια διαρκής πάλη των δύο προκειμένου να επικρατήσει κάποιο.

ΕΡ.: Τι σας κερδίζει περισσότερο, το θέατρο ή ο χορός;

Δεν μπορώ να πω με σιγουριά, γιατί τα αγαπάω και τα δύο εξίσου. Οι βασικές μου σπουδές είναι πάνω στον χορό, η πρώτη μου επαφή όμως με την τέχνη ήταν το musical theatre που εκτός από την μουσική που έχει μέσα είναι κατά βάση θέατρο. Με τον χορό γνωρίστηκα λίγο πιο μετά προκειμένου να βελτιώσω την κίνηση μου, και εκεί ήταν που με κέρδισε η αίγλη του κλασικού μπαλέτου. Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι και κυνηγάω κυρίως αυτό αλλά δεν αποκλείω την πιθανότητα να είμαι μέρος και θεατρικών παραστάσεων. Εξάλλου όπως έχει εξελιχθεί η τέχνη κανένας καλλιτέχνης δεν μπορεί να είναι μονόπλευρος διότι πλέον μπορεί να σου ζητηθεί το οτιδήποτε και εσύ πρέπει να είσαι έτοιμος σε κάποιο βαθμό να ανταποκριθείς.

 

ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Η παράσταση σε σκηνοθεσία Μίλτου Νίκα έκανε πρεμιέρα χθες και θα συνεχιστεί μέχρι τις 15 Μαΐου. Ο διάσημος Καθηγητής, που ασχολείται με την ατομική ενέργεια για το καλό της ανθρωπότητας, ζει απομονωμένος στην έπαυλή του στο δάσος, με τη ζάμπλουτη σύζυγό του και τον υπηρέτη τους, μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει έναν γορίλα και αποκτά ένα βαθύ συναισθηματικό δέσιμο μαζί του.
Η απόφασή του Καθηγητή να πάρει τον Γορίλα βοηθό του στο εργαστήριο, θα πυροδοτήσει αλυσιδωτές, τρελές, κωμικές καταστάσεις, που θα αλλάξουν τις ζωές όλων…
Παίζουν ακόμη, οι ηθοποιοί, Διονύσης Βούλτσος, Ελένη Καλαντζοπούλου, Γιώργος Κομνηνόγλου και Ηλίας Μανιατόπουλος.
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10 ευρώ, Φοιτητικό, Μαθητικό, ΑΜΕΑ, Ανέργων 8 ευρώ, Καθηγητές, μαθητές Λαϊκού Φροντιστηρίου, κέντρο κακοποιημένων γυναικών και φοιτητές θεατρικών σπουδών -Ατέλεια
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων-Τηλ.2610273613. Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων : www.ticketservices.gr
Το πρόγραμμα των παραστάσεων είναι το εξής: σήμερα, αύριο, 27, 28, 29, 30 Απριλίου στις 21.30 και 1, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 14, 15 Μαΐου 21.30 (Κυριακές 20.00).

Ροή ειδήσεων

Advertisement