Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Η Aθηνά Μαξίμου μιλά στη «Γ» για τη «Μήδεια» και πως συνδέεται με τα πρόσωπα της επικαιρότητας, αλλά και της βίας που βιώνουν οι γυναίκες

Published

on

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΟΡΦΑΝΟΥ

Το εμβληματικότερο ίσως έργο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, η «Μήδεια» του Ευριπίδη «ζωντανεύει» επί σκηνής σε μία παράσταση του… σήμερα με τη σκηνοθετική υπογραφή του ιδιαίτερα αγαπητού στο κοινό της Πάτρας, Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια, την Αθηνά Μαξίμου στον πρωταγωνιστικό ρόλο και την Γιώτα Νέγκα σε ρόλο έκπληξη, καθώς με τη Μυρτώ Αλικάκη είναι οι κορυφαίες του Χορού.

Η «Μήδεια» κάνει «στάση» στην Πάτρα σήμερα και αύριο στο χώρο του «Δημοτικού Θερινού Θεάτρου Πάτρας» στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ, καλώντας το κοινό σ’ ένα ταξίδι έντονου κοινωνικού προβληματισμού.
Η «γνώριμη» στην Πάτρα από τη συμμετοχή της σε παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, επί Θέμη Μουμουλίδη, Αθηνά Μαξίμου λίγες ώρες πριν την πρώτη παράσταση μίλησε στη «Γ» για την παράσταση και τα μηνύματα που εκπέμπει με κυρίαρχο, πως η κοινωνία αντιμετωπίζει τους πιο αδύναμους, τους λιγότερο «σπουδαίους» και τους ξένους… Όπως χαρακτηριστικά λέει «τα τέρατα δεν γεννιούνται, γίνονται και η κοινωνία είναι αυτή που τα δημιουργεί…».

ΕΡ.: Πώς επιλέξατε τη «Μήδεια» για τη φετινή σας περιοδεία;

Μαζί με τον Αιμίλιο Χειλάκη και τον Μανώλη Δούνια που συνεργαζόμαστε όλα αυτά τα χρόνια, έχοντας ανεβάσει ανάλογες παραστάσεις, όπως η Ιφιγένεια Εν Αυλίδι και η Αντιγόνη, είμαστε πια μία καλλιτεχνική οικογένεια που ονειρευόμαστε μια δουλειά και την κάνουμε πράξη. Η Μήδεια ήταν κάτι που σκεφτόμασταν από το 2016 και μάλιστα, από τότε συζητήσει με τη Γιώτα Νέγκα. Φέτος συμφωνήσαμε πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και έτσι συνομιλήσαμε ξανά με τη Γιώτα, η οποία ήταν πολύ θερμή σε αυτή την απόφαση, και έτσι ξεκινήσαμε τον Ιανουάριο τις πρόβες.

ΕΡ.: Η επιλογή σας φαίνεται πως σας δικαιώνει, αν αναλογιστεί κανείς ότι η παράσταση πάει εξαιρετικά καλά

Πραγματικά, η παράσταση πάει πάρα πολύ καλά και είναι πολύ συγκινητικό για όλους εμάς τους συντελεστές να βλέπουμε πως οι κόποι μας έχουν ανταπόκριση, όπως επίσης, ότι έχει μεγάλη απήχηση και ο τρόπος με τον οποίο επιλέξαμε να «συνομιλήσουμε» με τον θεατή το 2022. Επίσης, αποδείχτηκε υπέροχη και η συγκυρία, αν αναλογιστούμε ότι 2,5 χρόνια με την πανδημία ο κόσμος έχει μεγάλη ανάγκη να κοινωνήσει μία θεατρική παράσταση.

ΕΡ.: Πώς είναι η συνεργασία σας με την Γιώτα Νέγκα που τη βλέπουμε σ’ έναν ρόλο έκπληξη;

Η Γιώτα πέρα ότι είναι ένας υπέροχος άνθρωπος, είναι μία συγκλονιστική τραγουδίστρια όπου κάθε της φθόγγος είναι τόσο βιωματικός και βαθύς. Στην παράσταση μαζί με τη Μυρτώ Αλικάκη (που έχει το αφηγηματικό μέρος) έχουν αναλάβει τον ρόλο των κορυφαίων του χορού. Επίσης, μαζί μας έχουμε τον Αναστάση Ροϊλό, ιδιαίτερα γνωστό από τη συμμετοχή του στο επιτυχημένο σήριαλ, «Άγριες Μέλισσες», αλλά και ένα πλήθος νέων ηθοποιών που απαρτίζουν το χορό. Και πραγματικά αν η νέα γενιά των υποκριτών μοιάζει με τα παιδιά που έχουμε μαζί μας είμαστε πολλοί τυχεροί. Ακόμη, σημαντική είναι και η συμμετοχή του Δημήτρη Καμαρωτού, ο οποίος έχει κάνει την πρωτότυπη μουσική και τους στίχους βασισμένα στη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα. Είμαστε μία καλλιτεχνική οικογένεια που τα τελευταία χρόνια αποκτά μια σταθερή σύνθεση, ενώ υποδεχόμαστε και νέους συνεργάτες κάθε χρόνο. Είναι πολύ σημαντικό να βρίσκουμε ανθρώπους που μπορούμε να ταξιδέψουμε μαζί στα ταξίδια που λέγονται πρόβες και παραστάσεις.

ΕΡ.: Συνδέεται η «Μήδεια» με πρόσωπα που έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης τους τελευταίους μήνες;

Πιστεύω πως όχι. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ένα τόσο σπουδαίο λογοτεχνικό έργο, όπως η Μήδεια του Ευριπίδη, με μία γυναίκα η οποία αν αποδειχτεί ότι έχει διαπράξει όσα για τα οποία κατηγορείται φαίνεται να έχει έναν παράξενο ψυχισμό, μάλλον άρρωστο. Στη Μήδεια ο ποιητής στο τέλος του έργου, την κάνει από μηχανή Θεό. Έρχεται το άρμα του Ήλιου να την παραλάβει και να τη σώσει. Η Μήδεια δεν σκοτώνει τα παιδιά της για να εκδικηθεί. Τα σκοτώνει για να μην πέσουν στα χέρια των εχθρών της και το λέει συνεχώς αυτό μέσα στο έργο. Ότι εγώ τα γέννησα, εγώ τους έδωσα ζωή, εγώ θα τους την πάρω πίσω για να μην πέσουν στα χέρια των εχθρών, γιατί τότε θα τα διαπομπεύσουν πριν τα σκοτώσουν. Για μένα το επίκαιρο του έργου είναι πως ως πρόσωπο μιλάει για τη θέση της γυναίκας σήμερα και μάλιστα, της γυναίκας που είναι σε έναν ξένο τόπο. Μιας γυναίκας που την έχει εκμεταλλευθεί ένα υποτιθέμενος ήρωας, που τον λένε Ιάσωνα, για να επιτελέσει τους σκοπούς του και μετά την πετάει σαν στυμμένη λεμονόκουπα. Κι είναι αυτή που ξεκινώντας το έργο από αντικείμενο γίνεται υποκείμενο και μετά από μηχανής Θεός. Είναι μία γυναίκα που περνάει από όλη την πατριαρχική κουλτούρα. Που αντιμετωπίζει την πατριαρχική, συζυγική, αδελφική εξουσία, την εξουσία ενός βασιλιά που τη διώχνει και στο τέλος αναγκάζεται να σκοτώσει τα δύο αγόρια της, για να μην της τα σκοτώσουν οι άλλοι…

ΕΡ.: Ποια είναι τα νέα στοιχεία που έχετε εισάγει στην παράσταση;

Μέλημά μας ήταν να μιλήσουμε στον θεατή του 2022 και ειδικά μετά από όσα συμβαίνουν γύρω μας με τις γυναικοκτονίες νομίζω ότι δεν υπάρχει θεατής που θα δει την παράσταση και δεν θα καταλάβει την παραπομπή στο σήμερα. Πώς βιώνει δηλαδή αυτές τις καταστάσεις η κοινωνία μας σήμερα. Πώς η ίδια η κοινωνία καθιστά τέρατα, εκείνους που βλέπει ως αδύναμους, ως ξένους, ως λιγότερο σπουδαίους. Γιατί τα τέρατα δεν γεννιούνται, γίνονται και δυστυχώς η κοινωνία μας τα δημιουργεί.

ΕΡ.: Πώς νοιώθετε που θα βρεθείτε πάλι μπροστά στο κοινό της Πάτρας;

Είναι πραγματικά μεγάλη μου χαρά κάθε φορά που έρχομαι στην Πάτρα, με την οποία με συνδέει πολλές θεατρικές παραστάσεις από το ΔΗΠΕΘΕ όταν ήταν Καλλιτεχνικός Διευθυντής ο Θέμης Μουμουλίδης. Θαυμάζω πάρα πολύ το κοινό της Πάτρας και τολμώ να πω ότι είναι από τα καλύτερα της χώρας. Έχετε κάνει που σας ξεχωρίζει. Μία διαφορετική κουλτούρα και αντίληψη που πιθανότατα έχετε καλλιεργήσει λόγω και του Πατρινού Καρναβαλιού. Το κοινό της Πάτρας «παίρνει αμέσως φωτιά» και αυτό είναι συναρπαστικό.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement