Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ολοταχώς προς Πάτρα-Ένα βήμα πριν την υπογραφή της σύμβασης το σιδηροδρομικό τμήμα Αίγιο – Ρίο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ολοταχώς προς την υπογραφή της σύμβασης, «τρέχει» το τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Αίγιο – Ρίο που θα φέρει το τρένο στις «πύλες» της Πάτρας.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η σύμβαση να υπογραφεί εντός του φθινοπώρου και να ξεκινήσουν οι εργασίες που θα έχουν ημερομηνία λήξης το τέλος του 2026.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο έχει ολοκληρώσει τον έλεγχο των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο και απομένει μια έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή η οποία αναμένεται από μέρα σε μέρα. Ακολούθως, θα παρουσιαστεί στη Βουλή και στη συνέχεια θα μπει σε «τροχιά» κατασκευής, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Σημειώνεται πως η νέα γραμμή Αίγιο – Ρίο θα είναι διπλή και ηλεκτροκινούμενη, με σηματοδότηση και δυνατότητα για ταχύτητες έως και 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα. Θα κάνει πραγματικότητα την επιστροφή του τρένου στην Πάτρα καθώς θα φτάσει κυριολεκτικά μέχρι την είσοδο της πόλης. Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το 2026 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα. Το δρομολόγιο με ένα express τρένο θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.
Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο συμπεριλαμβάνεται και η σήραγγα Παναγοπούλας όπου με 4,5 χιλιόμετρα θα γίνει η 4η μεγαλύτερη στη χώρα, πίσω από εκείνη της Όθρυος, του Καλλιδρόμου και των Τεμπών.
Στη νέα γραμμή Αίγιο-Ρίο οι σταθμοί θα είναι όλοι καινούργιοι, όπως συνέβη άλλωστε και στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Σημαντικό στοιχείο βέβαια θα είναι να προβλεφθεί η ύπαρξη οδικών προσβάσεων για την ομαλή ένταξη τους στην λειτουργία των περιοχών που θα εξυπηρετούν.
Τέλος, με το έργο αυτό θα απομένει πλέον το τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας που ολοκληρώνει πλήρως την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα. Ο διαγωνισμός για αυτό το τμήμα ξεκίνησε φέτος.

ΓΕΡΑΡΔΗ ΣΕ ΣΕΑΔΕ: ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΕΣΠΑ

Εξάλλου, την είδηση ότι οι μελέτες για τη σιδηροδρομική γραμμή έως την Πάτρα βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και προχωράνε με γοργούς ρυθμούς καθώς το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, μετέφερε η Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία-Ελλη Γεραρδή, κατά τη συνεδρίαση του Δικτύου: «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα» (ΣΕΑΔΕ) που συγκάλεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας και καινοτομίας Φωκίωνας Ζαΐμης την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2022.

«Το δίκτυο ΣΕΑΔΕ εργάζεται για την επιτάχυνση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, έργων υποδομής και προώθησης νέων δράσεων με γνώμονα το οικονομικό όφελος της κοινωνίας. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος για τη συμμετοχή των μελών αλλά και την ανταπόκριση των κυβερνητικών στελεχών και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε όλη αυτή την προσπάθεια που κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια. Η κα Γεραρδή μας ενημέρωσε κατά τη συνεδρίαση, που έγινε στο Ρίον, σχετικά με τα σημαντικά έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη και για τα οποία ενεργεί το Υπουργείο Υποδομών με σχεδιασμό παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αναφέροντας για πρώτη φορά ότι η μεγάλη εργολαβία του τρένου, που φθάνει τα 477 εκ ευρώ έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, έχει δρομολογηθεί. Το έργο πρέπει να ξεκινήσει άμεσα διότι κάθε λεπτό περαιτέρω καθυστέρησης έλευσης του τραίνου είναι μια ακόμα αθροιζόμενη απώλεια στο ήδη χαμένο ΑΕΠ της πόλης μας», δήλωσε ο κ. Ζαΐμης.

Η μελέτη αποκατάστασης στην παράκτια ζώνη του Ρίου
Ταυτόχρονα, παρουσιάστηκε η μελέτη αποκατάσταση της παράκτιας ζώνης Ρίου – Αγίου Βασιλείου. Έγινε αναλυτική παρουσίαση από μελετητές – ειδικούς επιστήμονες του δρόμου, της διάβρωσης των ακτών και του ποδηλατοδρόμου μήκους περίπου 4χλμ. «Είναι ένα φαινομενικά απλό αλλά δύσκολο έργο. Καταρχάς, διότι περιέχει το υγρό στοιχείο, το οποίο δυσκολεύει κάθε ενέργεια, δεύτερον επειδή πρέπει να συνυπάρξουν ομαλά πεζή, ποδηλάτες και αυτοκίνητα, θα γίνει ένας μεγάλος παρκοπεζόδρομος. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το αποτέλεσμα της μελέτης και διεκδικούμε την πλήρη εφαρμογή της».
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων και πολιτιστικών συλλόγων: Ρίου, Ακταίου, Καστελοκάμπου, Αγίου Βασιλείου και Αραχωβιτίκων, καθώς επίσης αρκετά μέλη του ΣΕΑΔΕ, επιχειρηματίες, κάτοικοι του Ρίου, πολιτικοί μηχανικοί αλλά και ο Συντονιστής του ΣΕΑΔΕ Δημήτρης Μπαρμπούνης, η πολιτευτής της Ν.Δ Ευσταθία Γιαννιά και οι δημοτικοί σύμβουλοι Κωνσταντίνος Σβόλης και Θεόδωρος Ξυλιάς.

 

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ: “Εφυγε” οπρώην αντινομάρχης Θανάσης Κυριακόπουλος

Δημοσιεύθηκε

στις

Θλίψη προκάλεσε στην τοπική κοινωνία της Πάτρας, η είδηση του θανάτου του Θανάση Κυριακόπουλου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή την Τρίτη σε ηλικία 68 ετών μετά από μάχη με ασθένεια.

 

Ο Θανάσης Κυριακόπουλος ήταν οικονομολόγος, ενώ ασχολήθηκε με τα κοινά, καθώς διετέλεσε αντινομάρχης Αχαΐας, επί νομαρχίας Δημήτρη Κατσικόπουλου. Παράλληλα, εργάστηκε επί σειρά ετών στον ΟΛΠΑ ως διευθυντής.

 

Ο Θανάσης Κυριακόπουλος είχε αποκτήσει με τη σύζυγό του δύο κόρες, ενώ η κηδεία του, πιθανότατα θα γίνει αύριο Πέμπτη, στον ΙΝ Αγίου Ανδρέα και η ταφή στο Ίσωμα.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ: Κατάρρευση μαντρότοιχου σε σχολείο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένα μεγάλο τμήμα του τοιχίου αντιστήριξης του προαύλιου χώρου του Δημοτικού Σχολείου Νέας Φιγαλείας (που είναι το πιο παλιό), κατέρρευσε πριν από λίγες ημέρες.

Το συγκεκριμένο τμήμα του τοιχίου ήταν χτισμένο πριν από 30 και πλέον χρόνια και από τη πτώση του σημειώθηκαν υλικές ζημιές σε παρακείμενες ιδιοκτησίες.

Μάλιστα το τελευταίο διάστημα είχε τοποθετηθεί και πλέγμα στο προαύλιο χώρο του σχολείου για την ασφάλεια των μαθητών.

Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Ζαχάρως κ. Κώστας Αλεξανδρόπουλος, «θα ακολουθήσουμε την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί σε παρόμοιες περιπτώσεις, ενώ θα ζητήσουμε και την συνδρομή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας».

Τις προσεχείς ημέρες οι τεχνικές υπηρεσίες αναμένεται να προχωρήσουν σε εκ νέου αυτοψία με μηχανικούς για να διαπιστωθούν τα αίτια της κατάρρευσης, ώστε να δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση καθώς το φαινόμενο είναι σε εξέλιξη, με το χειμώνα να είναι ακόμα μπροστά και ο κίνδυνος εκ νέου κατάρρευσης και παράσυρσης αδρανών υλικών να είναι ορατός.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πατρών-Πύργου: Οι αλλαγές που θα γίνουν – Σύσκεψη με Μπονάνο και Γιαννόπουλο

Δημοσιεύθηκε

στις

Επτά νέους κόμβους, δεκαεπτά νέες εσοχές έκτακτης ανάγκης, μείωση πλάτους νησίδων αποκλεισμού εντός οικισμών, και άλλες τροποποιήσεις που θα βελτιώσουν σημαντικά την λειτουργικότητα της Ε.Ο Πατρών-Πύργου, περιλαμβάνονται στην εφαρμογή της μελέτης του έργου αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στη Ν.Ε.Ο Πατρών Πύργου.

Οι τροποποιήσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των επισημάνσεων του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας Βασίλη Γιαννόπουλου και του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαϊας Χαράλαμπου Μπονάνου, στις συσκέψεις που είχαν πραγματοποιηθεί σε Πύργο και Πάτρα – και των αυτοψιών – τον περασμένο Ιούνιο.

Παρουσιάστηκε με λεπτομέρεια το σύνολο των επεμβάσεων που υλοποιούνται υπέρ της οδικής ασφάλειας και αποσαφηνίστηκαν αναλυτικά οι προσθήκες των αλλαγών που επιφέρουν στη λειτουργικότητα της οδού Πατρών – Πύργου. Είναι σημαντικό να αναφερθεί, και προς διευκρίνιση, ότι στην εγκεκριμένη μελέτη του έργου προβλέπονται, 19 οδικά τμήματα προσπέρασης (2 λωρίδες) στην κατεύθυνση προς Πύργο και 18 οδικά τμήματα προσπέρασης (2 λωρίδες), στην κατεύθυνση προς Πάτρα, με δυνατότητα ασφαλούς προσπέρασης οχημάτων.

Οι νέες παρεμβάσεις που θα γίνουν αφορούν:

  • Διατήρηση λειτουργίας  επτά (7) νέων κόμβων, με αντίστοιχη τροποποίηση των διαμορφώσεων διατομής

Γομοστό – 2 (Αχαΐα)

Μποντέικα (Αχαΐα)

Νέο Βουπράσιο (Ηλεία)

Θανασουλέικα – 2 (Ηλεία)

Χανάκια (Ηλεία)

  • Δημιουργία δεκαεπτά (17) νέων εσοχών έκτακτης ανάγκης στα υπεραστικά τμήματα μονής λωρίδας στις δύο κατευθύνσεις.
  • Εντός των οικισμών, μείωση της επιφάνειας αποκλεισμού στην κεντρική νησίδα (από 4 μ. σε 0,5 μ.) και δημιουργία επιφάνειας αποκλεισμού πλευρικά της οδού με πλάτος 1,75 μ. εκατέρωθεν.

Αξίζει να σημειωθεί πως, πέραν των προαναφερθέντων, το Υπουργείο εξετάζει την διαχείριση περαιτέρω αιτημάτων για τυχόν συμπληρώσεις, οι οποίες – όπως σημείωσαν οι κ.κ Γιαννόπουλος και Μπονάνος – θα βελτιώσουν τη λειτουργικότητα, αλλά δε θα αλλοιώσουν τον χαρακτήρα της παρέμβασης και κυρίως, δε θα επηρεάσουν αρνητικά την οδική ασφάλεια, το οποίο είναι και το ζητούμενο του εν λόγω έργου.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα