Connect with us

Τοπική αγορά

«Μούσκεψαν» για τα καλά το Μάιο οι τζίροι Πατρινών επιχειρήσεων σε εστίαση και διανομή – τροφοδοσία

Published

on

Αλυσιδωτές είναι οι επιπτώσεις από τη μείωση της κατανάλωσης στην εστίαση η οποία κινήθηκε σε επίπεδα πάνω από 30% τον περασμένο μήνα Μάιο στην Πάτρα, εξαιτίας κυρίως του καιρού ο οποίος είχε τα δικά του… σχέδια προκειμένου να καθυστερήσει την έλευση του καλοκαιριού φέτος.

Η αγορά του HoReCa (κρύο προϊόν), λόγω του άστατου καιρού δεν ‘έπιασε’ τους αναμενόμενους στόχους κατά το β΄ τρίμηνο του έτους, σε σχέση τόσο με το α’ τρίμηνο του 2023 όσο και με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Περιορισμένες είναι πλέον και οι προσδοκίες στην τοπική οικονομία καθώς οι πωλήσεις δεν αναμένεται να πλησιάσουν τα επίπεδα του 2019, προ πανδημίας, παρά την αναμενόμενη «έκρηξη» στον τουρισμό. Εκτός από τον κλάδο στο κρύο προϊόν HoReCa (Caffe-Bar, Εστίαση, Ξενοδοχεία) και η ζεστή αγορά (Σούπερ Μάρκετ) καταγράφει μείωση στους τζίρους κυρίως σε αναψυκτικά και μπύρα.
Ήδη το πρόβλημα φαίνεται ότι έχει μεταφερθεί και στις μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες καθώς, το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου, καταγράφηκε πτώση στις πωλήσεις αναψυκτικού και μπύρας σε ποσοστό πάνω από 20%.
Μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου Coca-Cola, Λουξ – Μαρλαφέκας, Αθηναϊκή Ζυθοποιία κά., εκτιμούν ότι οι πωλήσεις τους κατά γ’ τρίμηνο του 2023 θα ανακάμψουν, επενδύοντας στον τουρισμό ο οποίος αναμένεται να αυξήσει ρυθμούς σε περιοχές με ιδιαίτερα ανταγωνιστικό προφίλ, εκτός Αχαΐας…


Πρόσκαιρη… επιδείνωση στις πωλήσεις
«Υπάρχουν κάποιοι κωδικοί στις κατηγορίες ποτά – αναψυκτικά οι οποίοι φαίνεται να επηρεάζονται από τον καιρό καθώς τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια σχετική κάμψη εξαιτίας του γεγονότος ότι η Μάιος ήταν ένας πολύ ψυχρός μήνας. Δεν μπορεί να υπάρξει κάποια πρόβλεψη για το καλοκαίρι, πόσο θα επηρεάσουν συνολικά τη ζήτηση οι καιρικές συνθήκες ή και οι ανατιμήσεις που έχουμε από τους παραγωγούς-προμηθευτές. Αυτό που γνωρίζουμε όμως είναι ότι η πορεία του τουρισμού αναμένεται να κινηθεί και φέτος σε θετικό έδαφος, παράγοντας ο οποίος διασφαλίζει σε ικανό ποσοστό τις προσδοκίες για τις πωλήσεις μας μέσα στο καλοκαίρι» αναφέρει το στέλεχος του ομώνυμου τοπικού ομίλου Σ/Μ Χάρης Ανδρικόπουλος.


Χαμηλές πτήσεις στην εστίαση το Μάιο
Ματθαιόπουλος Παναγιώτης
«Δεν υπάρχει κάποιο μετρήσιμο μέγεθος το οποίο και μπορεί να οδηγήσει σε κάποια εκτίμηση σε σχέση με την επίπτωση του καιρού στις πωλήσεις στον κλάδο της εστίασης καθώς τα περισσότερα καλοκαιρινά μαγαζιά, μέχρι και πρόσφατα, δεν είχαν κάνει έναρξη. Συνολικά όμως οι μήνες Απρίλιος και Μάιος, επηρεαζόμενοι από τον καιρό αλλά και την γνωστή υπόθεση των Τεμπών, φαίνεται ότι έχουν αρνητικό πρόσημο για τον κλάδο. Τα καταστήματα του κέντρου της Πάτρας αλλά και σε παραλιακές περιοχές καταγράφουν πτώση του τζίρου κατά 30% περίπου. Γνωρίζουμε ήδη ότι αρκετοί συνάδελφοι, εξαιτίας της κατάστασης με τις καιρικές συνθήκες αλλά και γενικότερα, είτε καθυστερούν να ανοίξουν, είτε περιορίζουν σημαντικά τις παραγγελίες τους» αναφέρει ο Ταμίας του ΣΚΕΑΝΑ (Σύλλογος Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής και ιδιοκτήτης καταστήματος στο Ακταίο, Παναγιώτης Ματθαιόπουλος.


Περιορισμένες προσδοκίες για τροφοδοσία-διανομή
«Ο Μάιος, ως πρώτος μήνας της θερινής σεζόν, δεν κινήθηκε όπως αναμενόταν, τα περισσότερα μαγαζιά του κλάδου HoReCA έχουν περιορίσει τις παραγγελίες τους σε αναψυκτικά και ποτά ενώ μειωμένες είναι και οι τροφοδοσίες σε αναλώσιμα. Ιδιαίτερα σε ποτά και αναψυκτικά η πτώση είναι στο 30% περίπου ενώ ήδη έχει χαθεί και το πρώτο 10ήμερο του Ιουνίου, άρα και αυτός ο μήνας, ακόμη και αν βελτιωθεί ο καιρός, θα κινηθεί καθοδικά σε σχέση με το 2022. Όσον αφορά τον τουρισμό, δυστυχώς η Πάτρα δεν είναι μια πόλη ελκυστική, αν δεν καταναλώσει ο πελάτης, δεν θα κινηθεί ο επαγγελματίες και με το σκεπτικό ότι δεν υπάρχει άλλη πηγή όπως το συνάλλαγμα, το χρήμα δεν θα ανακυκλωθεί και το πλήγμα δεν θα περιοριστεί μόνο στην εστίαση αλλά και στο εμπόριο και το σύνολο της τοπικής οικονομίας» αναφέρει ο Κάραμπετ Σαάντ, στέλεχος του Ομίλου «ΒAKALAROS» και Επιμελητηριακός Σύμβουλος.


Καθοδική πορεία και στην Αιγιάλεια
«Οι παραγγελίες, έως και το πρώτο 15ήμερο του Ιουνίου, από καταστήματα εστίασης και αναψυχής σε όλη την Αιγιαλεία και κυρίως τα παραλιακά, είναι μειωμένες τόσο σε σχέση με την περίοδο Απριλίου – Μαΐου του 2023 όσο και σε σχέση με το 2022.Οι επιχειρήσεις έχουν περιορίσει κατά πολύ τις παραγγελίες τους πάνω από 20% με βάση συντηρητικούς υπολογισμούς. Το πρόβλημα δεν εστιάζεται μόνο σε αναψυκτικό και μπύρα αλλά επεκτείνεται γενικά στην τροφοδοσία, σε τρόφιμα και αναλώσιμα για τα μαγαζιά. Ένας ολόκληρος κύκλος επιχειρηματικής δραστηριότητας στον οποίο εντάσσονται παραγωγοί και προμηθευτές και έμποροι, αναμένεται να επηρεαστεί ενώ σανίδα σωτηρίας είναι ο τουρισμός που, τουλάχιστο για την Αιγιάλεια, εκτιμούμε ότι μπορεί να κινηθεί σε θετικό έδαφος για το καλοκαίρι» σύμφωνα με τον Παναγιώτη Μαρινόπουλο, επιχειρηματία στον κλάδο τροφοδοσία και διανομές.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement