Connect with us

Τοπική αγορά

Ρεκόρ πωλήσεων κατέγραψε ο Όμιλος Intrafashion το 2022

Published

on

H γενικότερη εικόνα του λιανεμπορικού κλάδου γυναικείας ένδυσης παρουσίασε το 2022 θετικό πρόσημο καθώς η πανδημική κρίση είχε επηρέασει αρνητικά  αρνητικά την κατανάλωση το 2021.

Συνολικά παρατηρήθηκε επαναφορά της αγοράς στο επίπεδο του 2019, με τάσεις ολιγοπωλιακής συγκέντρωσης και αισθητή βελτίωση καταστημάτων τουριστικών προορισμών, εξαιτίας της αύξησης των τουριστικών εισροών και εσόδων.

Παράλληλα, η χρονιά χαρακτηρίστηκε από έντονες πιέσεις στη λειτουργική κερδοφορία, ως αποτέλεσμα των αυξήσεων του κόστους παραγωγής και μεταφοράς των προϊόντων καθώς και των εξόδων λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής.

Λαμβάνοντας υπόψιν την συνολική εικόνα της αγοράς, τα αποτελέσματα του Ομίλου Intrafashion για το 2022 κρίνονται ως πολύ θετικά, καθώς επιβεβαιώνουν τις στρατηγικές επιλογές της Διοίκησης, δημιουργώντας συγχρόνως προϋποθέσεις υγιούς ανάπτυξης. Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση έναντι του 2021 της τάξης του 28,8%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά στην ιστορία το φράγμα των 35,5 εκατ. ευρώ, κάτι που ισοδυναμεί με αύξηση 37,4% έναντι των (προ Covid) αποτελεσμάτων του 2019.

Σε επίπεδο προ φόρων κερδοφορίας, το 2022 σημειώθηκε μείωση 1,2 εκατ. ευρώ έναντι του 2021, στα 2.541 χιλ. ευρώ καθώς η μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους επηρέασε σημαντικά τα κόστη παραγωγής και μεταφοράς προϊόντων συμπιέζοντας το μικτό περιθώριο κέρδους ενώ η Διοίκηση προχώρησε σε αυξημένες προβλέψεις υποτιμήσεων αποθεμάτων στο πλαίσιο μιας πιο συντηρητικής διαχείρισης.

Υπογραμμίζεται επιπλέον η αύξηση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης ως ποσοστού επί του κύκλου εργασιών από 28,6% το 2021 σε 32,8% το 2022, εξαιτίας της στρατηγικής ανάπτυξης και επέκτασης των εταιρικών καταστημάτων.

Η καθαρή θέση της Εταιρείας διαμορφώθηκε στα 6,7 εκατ. ευρώ, βελτιωμένη κατά 51,6% έναντι του 2021, ενώ η σχέση Δανείων προς Ίδια Κεφάλαια παρουσιάζεται σε ιδιαιτέρως υγιή επίπεδα, 12,3% έναντι 14,4%  το 2021.

Ο Δημήτρης Ματεμτζής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrafashion επεσήμανε ότι «σ’ ένα σύνθετο και  με έντονη μεταβλητότητα μακροοικονομικό περιβάλλον, ο  Όμιλος κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων, κατακτώντας σημαντικό έδαφος έναντι των ανταγωνιστών του, μέσω της συνέχισης του επενδυτικού του προγράμματος που περιλάμβανε ανακαινίσεις και νέα ανοίγματα καταστημάτων με αποτέλεσμα να ξεπεράσει τα 7,9 εκατ. επισκέψεων το 2022».

Με βάση την πορεία του πρώτου πενταμήνου του 2023, όπου ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση18,5% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022 και υπό την προϋπόθεση διατήρησης κλίματος πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας, ο Όμιλος στοχεύει σε διψήφιο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, με διψήφιο ποσοστό Ebitda (κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων) επί του κύκλου εργασιών.

Ροή ειδήσεων

Advertisement