Connect with us

IMPACT 2023

Οι δρόμοι της υπομονής-Ανυπόφορη η κατάσταση με το κυκλοφοριακό σε όλους, σχεδόν, τους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας

Published

on

Ανυπόφορη έχει γίνει η κατάσταση με το κυκλοφοριακό, σε όλους, σχεδόν τους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας.

Μια απλή αυτοψία αρκεί για να διαπιστωθεί το (καθημερινό) μέγεθος του προβλήματος, με τους κεντρικούς δρόμους να ασφυκτιούν.
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στις –πρωινές και απογευματινές–ώρες αιχμής και εστιάζεται σε συγκεκριμένες αρτηρίες, με την κατάσταση να είναι χειρότερη στις οδούς Αγίου Ανδρέου και Όθωνος Αμαλίας, ενώ ανάλογη εικόνα παρατηρείται και λόγω έργων στην Ακτή Δυμαίων, αλλά και στην Ερμού, την Κορίνθου, την Καραϊσκάκη, την Οβρυά (έργα στο ύψος του Ι.Ν. Μεταμόρφωσης Σωτήρος), την Καλλιθέα κ.α.

Επιστήμονες εκτιμούν ότι η προσήλωση του Ελληνα στο αυτοκίνητο, αδιαφορώντας για πόλεις, υγεία, ποιότητα ζωής, την ασφάλεια και το αύριο παραμένει σταθερή, παραβλέποντας την ενοχή του στην παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου.

Όμως ενώ παλαιότερα δεν απείχε πολύ η νοοτροπία του από αυτήν της υπόλοιπης Ευρώπης, σήμερα το χάσμα είναι μεγάλο. Ενώ εκεί ο κορωνοϊός έδωσε την ευκαιρία στις πόλεις να «τρέξουν» έργα για ποδήλατο και περπάτημα και να πάνε πιο μπροστά, εδώ τις γύρισε πίσω ή όσα έγιναν ήταν μικρής εμβέλειας και με προχειρότητα (όπως ο ποδηλατόδρομος που εκκινεί από την Όθωνος Αμαλίας).

Συμπερασματικά: Η κυκλοφορία στην Πάτρα χειροτερεύει συνεχώς και αναμένεται ακόμη περισσότερη και γενικευμένη συμφόρηση εάν δεν αναληφθεί άμεσα δράση. Στις ευρωπαϊκές πόλεις που ακούν και εφαρμόζουν τις προτάσεις των συγκοινωνιολόγων, τα βασικά εργαλεία για τη βιώσιμη διαχείριση της κυκλοφορίας (ιδιαίτερα κατά την πανδημία) είναι η ειλικρινής υποστήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, η ολοκληρωμένη διαχείριση της στάθμευσης και η συστηματική προώθηση της ενεργητικής μετακίνησης (ποδήλατο, περπάτημα).

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) αποτελούν τη βασική διέξοδο από τη συμφόρηση, αφού μπορούν να μεταφέρουν γρήγορα τους πολλούς.

Τα υφιστάμενα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπορούν να γίνουν θεαματικά πιο ελκυστικά κυρίως με τη διασφάλιση της προτεραιότητάς τους σε λεωφορειολωρίδες, με τη σημαντική αύξηση της συχνότητάς τους, εφόσον προωθηθούν και οι βελτιώσεις σε υποδομές (δρόμοι κ.α.).

Ταυτόχρονα, η στοχευμένη διαχείριση της στάθμευσης μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη ζήτηση μετακινήσεων και ιδιαίτερα την επιλογή μέσου.

Η σημερινή ασυδοσία στη στάση και στάθμευση Ι.Χ., ταξί και μοτοσικλετών, με την ανοχή της Τροχαίας, οδηγεί μαθηματικά σε συνεχώς περισσότερη συμφόρηση όχι μόνο ενθαρρύνοντας περισσότερα οχήματα να κυκλοφορούν στο κέντρο αλλά και δυσκολεύοντας την κυκλοφορία, μειώνοντας δραματικά τον διαθέσιμο χώρο.

Με δεδομένο ότι πλησιάζει η περίοδος των εορτών, όπου παραδοσιακά η κίνηση αυξάνεται, πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα για την τοπική ΕΛ.ΑΣ. και κυρίως τις υπηρεσίες Τροχαίας, να εντείνουν τους ελέγχους, αλλά και τις παρεμβάσεις
Εντείνονται οι έλεγχοι της Τροχαίας για την πάταξη του φαινομένου του διπλοπαρκαρίσματος, κυρίως στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας, όπου καταγράφεται πιο έντονο το φαινόμενο της στάθμευσης σε διπλή σειρά με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακό έμφραγμα ιδίως τις ώρες αιχμής.
Οι έλεγχοι, σύμφωνα με πηγές της ΕΛ.ΑΣ., αναμένεται να εστιαστούν σε όλη την ακτίνα που ξεκινάει από την Αγίου Ανδρέου και φτάνει έως στο τέρμα της Κανακάρη και από την Γούναρη έως στο ύψος της Ομόνοιας.
Σοβαρό πρόβλημα εντοπίζεται για ακόμα μια φορά με τα διπλαπαρκαρισμένα στην Κανακάρη και στις εισόδους της Μαιζώνος και της Κορίνθου.
Επίσης, αυστηρή θα είναι η Τροχαία στην τήρηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης και οι έλεγχοι θα είναι συνεχείς.

 

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement