Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: Η «χρονιά της κρουαζιέρας» δεν ευνόησε!

Published

on

Το 2023 αποτέλεσε καλή χρονιά για την κρουαζιέρα στη χώρα μας ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο στις αφίξεις επιβατών με την Πάτρα να ακολουθεί σε… απόσταση άλλα λιμάνια όπως το Κατάκολο και τη Ζάκυνθο.

Στα 49 ελληνικά λιμάνια οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7.003.150 δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων με 2.373.500 επιβάτες έναντι του 2022. Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2023 έναντι του 2022 είχαμε αύξηση 9,41% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 51,26% στον αριθμό των επιβατών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο καταγεγραμμένο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2011 με 5.261 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 6.121.360 επιβάτες και πλέον σημειώνεται νέο ρεκόρ ως προς τον αριθμό των επιβατών με αύξηση κατά 14,4% από το 2011.
Κατά μέσο όρο τα κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν τα ελληνικά λιμάνια το 2023 είχαν μεγαλύτερη πληρότητα επιβατών ανά πλοίο. Έτσι σε κάθε άφιξη του 2023 αντιστοιχούν 1.339 επιβάτες έναντι των 969 το 2022 και 1.164 επιβάτες ανά πλοίο το 2011.
Πρωτοπόρος σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας αναδεικνύεται για μια ακόμη χρονιά ο Πειραιάς με 1.500.000 περίπου επιβάτες και ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.298.968, η Μύκονος με 1.192.822 και στη συνέχεια Κέρκυρα, Ρόδος, το Κατάκολο με 139.360(+55,57%) ενώ και η Ζάκυνθος με 130.050 επιβάτες και εντυπωσιακή αύξηση 510,96%, ξεχώρισε!
Η περασμένη χρονιά της κρουαζιέρας, παρά τη θετικότητα της δεν ευνόησε Πάτρα (απώλεια 41,02%), Βόλο, Κω, Σάμο, τη Σύρο και την Ηγουμενίτσα.
Σημαντικό στοιχείο για τη χρονιά που πέρασε για την αγορά κρουαζιέρας είναι η επιλογή των ελληνικών λιμανιών για «homeporting». Όπως είναι αναμενόμενο το λιμάνι του Πειραιά πρωτοστατεί με 525 αφίξεις και 880.800 επιβάτες που ξεκίνησαν και… τελείωσαν το ταξίδι τους από τον Πειραιά. Ακολουθεί το λιμάνι της Κέρκυρας με 54 αφίξεις και 194.792 επιβάτες, το Λαύριο με 99 αφίξεις και 123.383 επιβάτες, το Ηράκλειο μ 6 αφίξεις και 14.106 επιβάτες και η Θεσσαλονίκη με 31 αφίξεις και 10.000 επιβάτες.
Όπως είναι γνωστό η νέα διοίκηση του ΟΛΠΑ προχωρά με ταχύτατες διαδικασίες την αναθεώρηση του Master Plan της λιμενικής ζώνης με το έργο της μαρίνας Mega Yachts μεταξύ της προβλήτας Αγίου Νικολάου και Άστιγγος, το υδατοδρόμιο και βέβαια τις υποδομές για κρουαζιέρα.
Η αγορά της κρουαζιέρας αποτελεί σημαντική παράμετρο ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για την εθνική οικονομία ενώ με βάση τα στοιχεία των προκρατήσεων των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια για το 2024 οι εκτιμήσεις κυμαίνονται σε αύξηση γύρω στο 10% στις αφίξεις και γύρω στο 15% στον αριθμό των επιβατών που αναμένονται φέτος.

Ροή ειδήσεων

Advertisement