Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Επιχείρηση «νοικοκύρεμα»! – Ο αντιδήμαρχος Οικονομίας Δυτ. Αχαΐας Σπ. Σταυρογιαννόπουλος μιλά στη «Γ»

Published

on

Έχοντας καταφέρει μετά από περίπου 15 μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων της να έχει 2.4 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα και να είναι η πρώτη που κατέθεσε τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2021, η δημοτική Αρχή Δυτικής Αχαΐας αποδεικνύει πως έχει θέσει σε προτεραιότητα την οικονομική διαχείριση.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Οικονομίας και Διοίκησης, Σπύρος Σταυρογιαννόπουλος μίλησε στη «Γ» για την οικονομική κατάσταση του Δήμου, για τη συνεχή συρρίκνωση των θεσμοθετημένων πόρων που έχουν φέρει στα όριά τους, τους ΟΤΑ, αλλά και για τις συνέπειες της πανδημίας. Επίσης, ο αντιδήμαρχος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα σημαντικά πρόβλημα που προκαλεί στην λειτουργία του Δήμου και στην εξυπηρέτηση των πολιτών η έλλειψη προσωπικού.

 

ΕΡ.: Αναλάβατε έναν κρίσιμο τομέα που αφορά την οικονομική διαχείριση. Τι παραλάβατε και ποιους στόχους θέσατε;

 

ΑΠ.: Θα το θέσω πολύ απλά. Πρόσφατα ο τ. δήμαρχος κ. Νικολάου ισχυρίστηκε ότι μας άφησε ταμείο ύψους 1,4 εκατ. ευρώ. Από αυτά οι 500.000 ευρώ ήταν δαπάνες μισθοδοσίας των υπαλλήλων  και οι 550.000 ήταν υποχρεώσεις από καταδικαστικές για το Δήμο δικαστικές αποφάσεις. Συνεπώς για ένα Δήμο της δικής μας έκτασης και των δικών μας αναγκών, παρελήφθη ένα ταμείο της τάξεως των 450.000 ευρώ, που σημαίνει ψίχουλα. Για να κάνετε τη σύγκριση θα σας πω ότι 31/12/2021 τα ταμειακά διαθέσιμα του δήμου είναι 2.400.000 ευρώ.

Από εκεί και πέρα έχει καταβληθεί και συνεχίζει να καταβάλλεται μια τιτάνια προσπάθεια νοικοκυρέματος των οικονομικών του Δήμου, αποκατάστασης της νομιμότητας στις οικονομικές μας λειτουργίες αλλά και εξορθολογισμού στην οικονομική διαχείριση. Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω την καθοριστική συμβολή των υπηρεσιών και να τους ευχαριστήσω γι αυτό. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας είναι ο πρώτος που κατέθεσε προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση τον προϋπολογισμό του για το 2021.

 

ΕΡ.: Οι θεσμοθετημένοι πόροι των Δήμων έχουν υποστεί δραματική συρρίκνωση τα τελευταία χρόνια. Πόση δύσκολη είναι η προσαρμογή στα νέα δεδομένα και με ποια κριτήρια γίνεται η κατανομή των πόρων;

 

ΑΠ.: Θα έλεγα πως η φράση «δραματική συρρίκνωση» είναι μάλλον επιεικής. Οι χρηματοδοτήσεις προς τους Δήμους μόλις και μετά βίας καλύπτουν τις πάγιες και λειτουργικές δαπάνες. Πρόκειται για εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που απαιτεί σφιχτή διαχείριση και ακραία επινοητικότητα ώστε να απομένουν δυνατότητες για χρηματοδότηση αναπτυξιακών και κοινωφελών δραστηριοτήτων. Σε ό,τι αφορά τις γενικότερες κατανομές αυτές προκύπτουν με βάση πληθυσμιακά κριτήρια. Από εκεί και πέρα η προσπάθεια που γίνεται αφορά την ετοιμότητα του Δήμου να αξιοποιεί υφιστάμενα προγράμματα και κοινοτικούς πόρους προκειμένου να είναι σε θέση να προωθήσει βασικές του πολιτικές και να υλοποιήσει κεντρικές του δεσμεύσεις.

 

ΕΡ.: Η πανδημία πώς επηρέασε τον Δήμο σε οικονομικό επίπεδο και ποια εμπόδια έθεσε στην καθημερινή λειτουργία;

 

ΑΠ.: Η πανδημία μας έχει επηρεάσει πολλαπλά. Οφείλω να παρατηρήσω ότι η εξ αποστάσεως εργασία στην οποία έχουν καταφύγει αρκετά στελέχη και εργαζόμενοι του Δήμου δεν έχει την ίδια αποτελεσματικότητα με την εργασία που παρέχεται δια της φυσικής παρουσίας. Το ίδιο ισχύει και για τις επαφές μας με άλλες υπηρεσίες αλλά και συναρμόδια υπουργεία. Σε πολλές περιπτώσεις η φυσική παρουσία λειτουργεί καταλυτικά στην προώθηση των ζητημάτων και αυτή η παρουσία δεν υποκαθίσταται με ένα mail. Την ίδια στιγμή σημαντικοί κεντρικοί πόροι δεσμεύονται, και ορθώς, στην αντιμετώπιση της πανδημίας, γεγονός που δυσκολεύει κάποιες δυνατότητες επί πλέον χρηματοδότησης του Δήμου μας. Σημαντικοί πόροι δαπανώνται για τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19 , χρήματα που θα τα διοχετεύαμε  σε έργα υποδομής . Μέσα σε όλα αυτά εμείς ως δήμος θεσπίσαμε μειώσεις σε δημοτικά τέλη και τέλη κατάληψης κοινοχρήστων χώρων στην προσπάθειά μας να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις του τόπου μας. Από φέτος ξεκινάμε να εφαρμόζουμε μειωμένα τέλη σε άτομα με χαμηλό εισόδημα και αναπηρία άνω του 80% με στόχο να το επεκτείνουμε και σε άλλες κατηγορίες συμπολιτών μας που το έχουν ανάγκη.

 

ΕΡ.: Το μεγαλύτερο πρόβλημα των περιφερειακών Δήμων είναι η έλλειψη προσωπικού. Ποιες ενέργειες έχετε κάνει και ποιες έχετε προγραμματίσει για να αντιμετωπίσετε τα κενά;

 

ΑΠ.: Δυστυχώς οι Δήμοι έχουν στερηθεί τη δυνατότητα να προχωρούν σε προσλήψεις για την κάλυψη των αναγκών τους. Είμαστε εξαρτημένοι από κεντρικές επιλογές και χρονοβόρους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ενώ βιώνουμε μια διαρκή συρρίκνωση του προσωπικού, συρρίκνωση που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει στην αδυναμία εκπλήρωσης βασικών υποχρεώσεων. Υπάρχουν βέβαια οι συμβάσεις για τα οκτάμηνα που κάπως καλύπτουν ορισμένες ανάγκες αλλά η βασική μας ανάγκη που παραμένει ανεκπλήρωτη αφορά σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Για εμάς αποτελεί στόχο υψηλής προτεραιότητας να καταφέρουμε να έχουμε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ώστε να γίνει πιο αποδοτικός ο Δήμος μας και να μπορεί να παρέχει ποιοτικές  υπηρεσίες στους δημότες με την ταχύτητα που επιθυμούμε.

 

Ολόκληρη η συνέντευξη στο σημερινό φύλλο της “Γνώμης”

Ροή ειδήσεων

Advertisement