Πέμπτη 13 Μαΐου 2021
Connect with us

Auto

Πρόστιμο άνω των 15.000 ευρώ για πινακίδες ΔΟΚ

Δημοσιεύθηκε

στις

Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί για τις πινακίδες Δοκιμής ή αλλιώς ΔΟΚ όπως τις γνωρίζει όλη η αγορά αλλά και η Τροχαία καθώς κάποιοι επιτήδειοι έχουν σίγουρα κάνει κατάχρηση των συγκεκριμένων πινακίδων με αποτέλεσμα να την πληρώνουν και κάποιοι τίμιοι και μικροί έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

 

Μάλιστα στην συγκεκριμένη περίπτωση που αναδεικνύει το Newsauto.gr ο συγκεκριμένος έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων χρησιμοποίησε τις πινακίδες ΔΟΚ σε ένα μικρό, παλαιό και πολύ φθηνό επαγγελματικό όχημα που δεν κοστίζει πάνω από 1.000 ευρώ και οι Αρχές του επέβαλλαν πρόστιμα ύψους 15.000 ευρώ τα οποία βέβαια και επικύρωσαν τα ελληνικά Δικαστήρια!

 

Σίγουρα ο νόμος είναι νόμος αλλά καλό θα ήταν οι Αρχές να κάνουν μια βόλτα και έξω από τα γνωστά καφέ-μπαρ των Βορείων αλλά και Νοτίων Προαστίων όπου απ’ έξω βρίσκονται παρκαρισμένα όχι μικρά αγροτικά αξίας 1.000 ευρώ με πινακίδες ΔΟΚ αλλά υπερπολυτελή σπορ μοντέλα που κοστίζουν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ το κάθε ένα από αυτά…

 

‘Αλλωστε ο επιτήδειος Έμπορος των Βορείων Προαστίων σε ένα από τα πανάκριβα μοντέλα που έχει για να κυκλοφορεί για να επιδεικνύει τη χλιδή του έχει τοποθετήσει μέχρι και παιδικά καθισματάκια χωρίς βέβαια να πληρώνει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης (εξαιτίας των υψηλού κυβισμού) αλλά και να διαφεύγει των τεκμηρίων διαβίωσης.

 

Ωστόσο στην υπόθεση που δημοσιεύει αποκλειστικά το Newsauto.gr αποδεικνύεται ότι και η Δικαιοσύνη «τιμώρησε» με τον πιο αυστηρό τρόπο έναν μικρό έμπορο ενώ στην πραγματικότητα οι επιτήδειοι κινούνται ανενόχλητοι με τα super cars που έχουν με πινακίδες ΔΟΚ χωρίς να έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα…

 

Πάντως σύμφωνα με τις απόψεις τις Άμεσης Δράσης, δεν μπορεί να εφαρμοστεί η Υπουργική Απόφαση Α18382/1905/08.02.2013 και έμπορος που χρησιμοποίησε τις  ΔΟΚ πινακίδες με βάση την εν λόγω Υπουργική Απόφαση, θεωρήθηκε παράνομος.

 

Ως παράνομη πράξη θεωρήθηκε η θέση σε κυκλοφορία οχήματος άνευ Άδειας Κυκλοφορίας, Άνευ πινακίδων και Κυκλοφορία Ανασφάλιστου Οχήματος λόγω της αδυναμίας εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης.

 

Συνολικά στον άτυχο έμπορο βεβαιώθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 13.350 ευρώ και επιπλέον 1.000 ευρώ πρόστιμο για ανασφάλιστο όχημα.

 

Το διοικητικό Πρωτοδικείο αποφάσισε ότι δεν τέθηκε θέμα εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης αλλά έθεσε θέμα σωστής χρήσης των πινακίδων, κάτι το οποίο ουδέποτε απασχόλησε την Άμεση Δράση, δηλαδή δεν αμφισβητήθηκε και για αυτό δεν ο έμπορος δεν απέδειξε τον σκοπό της μετακίνησης του επίμαχου οχήματος.

 

Επίσης για αυτό τον λόγο ο έμπορος προσέφυγε στο Διοικητικό Εφετείο με βασική θέση ότι οι παραβάσεις και το διοικητικό πρόστιμο που του έχουν επιβληθεί ήταν για λόγους αδυναμίας εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης και όχι επειδή εκείνος δεν είχε χρησιμοποιήσει τις πινακίδες για τον προβλεπόμενο σκοπό.

 

Και πάλι όμως το Διοικητικό Εφετείο, θεώρησε εσφαλμένα ότι ο έμπορος θα έπρεπε πρωτοδίκως να έχει αποδείξει τον σκοπό μετακινήσεως του αυτοκινήτου, παρόλο που ουδέποτε δεν αμφισβητήθηκε από την Άμεση Δράση και ουδέποτε κλήθηκε να αποδείξει τον σκοπό της μετακινήσεως του!

 

Πάντως πέραν του διοικητικού προστίμου της Τροχαίας ύψους 13.350 ευρώ ο άτυχος έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων βρέθηκε αντιμέτωπος και με την Εφορία καθώς όπως αποδείχθηκε του επέβαλε και εκείνη πρόστιμο 1.050 ευρώ για μη ορθή χρήση των πινακίδων ΔΟΚ και επιπλέον του επέβαλε και πρόστιμο για μη καταβολή Τελών Κυκλοφορίας του μικρού φορτηγού ύψους 300 ευρώ τη στιγμή που δεν έχουν εκδοθεί ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας!

 

O πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος σχετικά με το υπέρογκο πρόστιμο που επιβλήθηκε στον συνάδελφό του επισήμανε στο Newsauto.gr ότι: «Η παράβαση που βεβαιώθηκε στον συνάδελφό μου από την Τροχαία Θεσσαλονίκης ήταν πως το όχημα κυκλοφορούσε χωρίς να διαθέτει κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας και ανασφάλιστο. Το όχημα ήταν εμπόρευμα που είχε στην κατοχή του ο επαγγελματίας και διέθετε Πιστοποιητικά εκτελωνισμού οπότε και μπορούσε να κινηθεί με τις πινακίδες ΔΟΚ. Τα όργανα της Τροχαίας όπως αποδείχθηκε δεν αναγνώρισαν τις πινακίδες ΔΟΚ και του επέβαλλαν αυτό το υπέρογκο πρόστιμο. Στο δικαστήριο που έγινε καθώς ο έμπορος δεν πλήρωσε τις παραβάσεις και ορθώς κινούνταν με τις πινακίδες ΔΟΚ οι δικαστές τον καταδίκασαν τελικά γιατί κίνησε το όχημα χωρίς να έχει δηλώσει τον προορισμό του! Μέχρι εκείνη τη στιγμή κανείς δεν του είχε ζητήσει το έντυπο προορισμού του οχήματος.

 

 

Όταν ο έμπορος αντίκρυσε την απόφαση του δικαστηρίου κατέθεσε έφεση και προσκόμισε το Δελτίο Αποστολής που ανέγραφε τον προορισμό του αυτοκινήτου και την μαρτυρία του υποψήφιου αγοραστή του οχήματος.

 

Ωστόσο και στην έφεση οι δικαστές αποφάσισαν ότι ο έμπορος δεν προσκόμισε εγκαίρως το έντυπο με τον προορισμό του οχήματος, που πρέπει να επισημάνουν ότι δεν του ζητήθηκε ποτέ, και αναγνώρισαν την αρχική απόφαση καταδίκης του εμπόρου.

 

Πάντως το απίστευτο και όμως ελληνικό της συγκεκριμένης υπόθεσης έχει να κάνει με το γεγονός ο έμπορος κατηγορήθηκε από την Τροχαία ότι κινούσε το όχημα χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας και εν τέλει το δικαστήριο τον καταδίκασε για φορολογική παράβαση που έχει να κάνει με την δήλωση του τόπου προορισμού του οχήματος διατηρώντας όμως τα υπέρογκα πρόστιμα για εντελώς διαφορετικούς λόγους.»

 

Τι έχει αλλάξει στις πινακίδες ΔΟΚ

 

Ριζικά έχει αλλάξει ο τρόπος χρησιμοποίησης των πινακίδων «ΔΟΚ» από τις εμπορίες αυτοκινήτων καθώς το υπουργείο Οικονομικών έχει παραπέμψει σε ένα νόμο του 1953 που υπογράφει ο Βασιλεύς Παύλος ξεκαθαρίζει πως οι συγκεκριμένες πινακίδες δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία!

 

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι έμποροι αυτοκινήτων να μπορούν μόνο με πινακίδες «Μ» που εκδίδουν οι κατά τόπους εφορίες να κινούν τα χιλιάδες οχήματα που έχουν στις εκθέσεις τους με το ανάλογο τίμημα βέβαια που ορίζεται σε 4 ευρώ ημερησίως με ανώτατο όριο χρήσης 2 ημέρες κάθε μήνα συν το κόστος του ασφαλιστήριου συμβολαίου που κυμαίνεται σε περίπου 30 ευρώ.

 

Μάλιστα σε ερώτηση του ΣΕΕΑΕ προς το ΥΠΟΙΚ η απάντηση του Υπουργείου ανατρέπει όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα καθώς ξεκάθαρα τους ενημερώνει πως απαγορεύεται η χρήση πινακίδων «ΔΟΚ» σε ενάριθμα αυτοκίνητα (που έχουν πινακίδες κυκλοφορίας) αλλά έχουν κατατεθεί με την αιτιολογία της «Προσωρινής Ακινησίας».

 

Ειδικότερα η έγγραφη απάντηση του υπουργείου Οικονομικών ανέγραφε χαρακτηριστικά πως: «Η χορήγηση της δοκιμαστικής άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων στις εν γένει επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων οχημάτων αφορά μεν στη δοκιμή αυτοκινήτων με σκοπό την πώληση αυτών, όχι όμως εναρίθμων, ευρισκομένων σε κατάσταση «φορολογικής ακινησίας», για τη δοκιμή των οποίων προβλέπεται ρητά η χορήγηση από τον προϊστάμενο της κατά περίπτωση αρμόδιας Δ.Ο.Υ., της προσωρινής άδειας κυκλοφορίας «Μ» ισχύος μέχρι δύο συνεχόμενων ημερολογιακών ημερών το μήνα».

 

Μάλιστα στο έγγραφο απάντηση του υπουργείου Οικονομικών προς το ΣΕΕΑΕ μνομονεύεται και η διάταξη νόμου του 1953 που υπογράφει ο Βασιλεύς Παύλος (διάταξη 23 του νόμου 2367/1953) βάσει της οποίας οι κατασκευαστές, έμποροι και οι εν γένει αντιπρόσωποι πώλησης αυτοκινήτων οχημάτων δικαιούνται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά για δοκιμή τα προς πώληση αυτοκίνητα αφού καταβάλλουν τα νόμιμα Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

 

Περαιτέρω με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 22 του νόμου 2367/1953 περί ακινησίας, όπως ισχύουν, επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας με προσωρινή άδεια και μέχρι 2 ημέρες το μήνα. Οι περιπτώσεις αυτές είναι για τα ενάριθμα (με πινακίδες) αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία σύμφωνα και με την εγκύκλιο 1109354/1188/Τ.&Ε.Φ./ΠΟΛ1132/3-12-2003, η δοκιμή, η επισκευή ή η πώληση αυτών καθώς επίσης σύμφωνα με την ΠΟΛ 1050/15-3-2001 κεφάλαιο 4ο, η παράδοση του οχήματος στις εγκαταστάσεις της ΕΔΟΕ. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. Αφού καταβληθούν τα ανάλογα Τέλη Κυκλοφορίας, τα οποία σήμερα ανέρχονται στο ποσό των 4 ευρώ ανά ημέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας. (άρθρο 35 ν.3986, ΦΕΚ 152Α’)

 

Επίσης στην παράγραφο 3 περίπτωση δ, της εγκυκλίου ΠΟΛ 1132/3-12-2003 αναφέρεται ότι: «με την επιφύλαξη τυχόν άλλων διατάξεων αρμοδιότητας υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών η οδήγηση οχήματος, για το οποίο χορηγήθηκε προσωρινή άδεια κυκλοφορίας, επειδή από το νόμο (παρ. 7 άρθρο 22 του ν. 2367/1953) δεν γίνεται διάκριση, είναι δυνατή όχι μόνο από τον κύριο του οχήματος αλλά και από τρίτο πρόσωπο, με την προϋπόθεση βέβαια, ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί αποκλειστικά για τους λόγους τους οποίους εκδόθηκε η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας».

Auto

Formula 1: Τρομακτικό ατύχημα στο Grand Prix της Ίμολα μεταξύ Ράσελ και Μπότας

Δημοσιεύθηκε

στις

Επεισοδιακό ήταν το grand prix της Ίμολα, αφού οι Βαλτέρι Μπότας και Τζορτζ Ράσελ είχαν μία σύγκρουση στον 33ο γύρο, που τους έθεσε αμφότερους νοκ άουτ και οδήγησε σε κόκκινη σημαία για να μαζευτούν τα συντρίμμια των μονοθεσίων τους.
Οι δύο οδηγοί μονομαχούσαν για την ένατη θέση στην κατάταξη, με αυτόν της Mercedes να έχει μέτριο αγώνα ενώ εκείνος της Williams φλέρταρε με τους πρώτους φετινούς του βαθμούς.

Ενώ προσέγγιζαν την Ταμπουρέλο, ο Βρετανός ανοίχτηκε δεξιά για να προσπεράσει, ο Φινλανδός ακολούθησε την αγωνιστική γραμμή κινούμενος λίγο πιο δεξιά και ως συνέπεια, ο Russell πάτησε στο βρεγμένο γρασίδι.

Στη συνέχεια έχασε τον έλεγχο, έπεσε πάνω στη Mercedes και ακολούθησε… σκόνη και θρύψαλα. Ευτυχώς αμφότεροι βγήκαν από τα διαλυμένα μονοθέσιά τους δίχως να έχουν τραυματιστεί, υπήρξε όμως ενταση.

Ο ένας κατηγόρησε τον άλλο, ο Russell έσπευσε πάνω από το κόκπιτ του αντιπάλου του και του ζήτησε το λόγο, την ώρα που ο Bottas απάντησε με υψωμένο το μεσαίο δάκτυλο. Όλα αυτά, ενώ αμφότεροι είναι οδηγοί που ανήκουν στη Mercedes, άρα θα έχει ενδιαφέρον η αντιμετώπιση του συμβάντος από τον επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της γερμανικής εταιρείας, Toto Wolff.

f1__2_
f1__3_

 

Περισσότερα

Auto

Τόσα λιγότερα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν το 2020 λόγω covid-19

Δημοσιεύθηκε

στις

Λόγω των περιοριστικών μέτρων που πάρθηκαν για τη μείωση της εξάπλωσης του κορωνοϊού, η παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 4.243.577 μονάδες το 2020.

Αυτό το νούμερο αυτό αντιστοιχεί στο 22,9% της συνολικής παραγωγής της ΕΕ το 2019 και περιλαμβάνει την κατασκευή επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων.

Οι μεγαλύτερες απώλειες προήλθαν κατά το διάστημα Μαρτίου – Μαϊου 2020, αφού τότε όλα τα εργοστάσια σταμάτησαν την παραγωγή οχημάτων.

Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται πόσα λιγότερα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν την προηγούμενη χρονιά

 

Αυστρία              63.479

Βέλγιο  22.105

Τσεχία  269.788

Φιλανδία           29.157

Γαλλία  881.287

Γερμανία            1.192.112

Ουγγαρία           91.829

Ιταλία   114.174

Ολλανδία           65.045

Πολωνία             192.232

Πορτογαλία          73.834

Ρουμανία           52.784

Σλοβακία            129.007

Σλοβενία            58.239

Ισπανία 577.130

Σουηδία             44.333

Βρετανία            387.065

Σύνολο 4.243.577

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Περισσότερα

Auto

Το “γύρισε” ο Hamilton και οδηγεί Porsche

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο επτάκις πρωταθλητής της F1, Βρετανός οδηγός είναι γνωστό ότι ακολουθεί μία διαφορετική γραμμή σε ότι αφορά την προσωπική του ζωή, που πολλές φορές αρκετά ΜΜΕ τόσο της Μεγ. Βρετανίας, όσο και παγκοσμίως δεν την αφήνουν αχαρακτήριστη.

Το τελευταίο περιστατικό που δημοσιεύεται εδώ και λίγες ώρες στο Διαδίκτυο και τον έχει ως πρωταγωνιστή έχει επίκεντρο το αυτοκίνητο που επέλεξε για να περιπλανηθεί στους δρόμους του διάσημου και κοσμικού Μπέβερλι Χιλς, στα περίχωρα του Λος Άντζελες. Πιο συγκεκριμένα ο Χάμιλτον αποφάσισε να πάρει μία πρώτη γεύση από την ηλεκτροκίνητη και εντυπωσιακής σχεδίασης Porsche Taycan Turbo S.

Ποιο είναι το περίεργο θα αναρωτηθείτε αρκετοί από εσάς. Απλά, ότι ο πολυνίκης της Φόρμουλα 1 οδηγός έχει συμβόλαιο με την ομάδα της Mercedes-AMG Petronas, το οποίο ανανέωσε πρόσφατα έναντι μίας εξωπραγματικής αμοιβής που φτάνει τα 40 εκατομμύρια λίρες το χρόνο. Ίσως στο συμβόλαιο να αναγράφεται ο όρος που του απαγορεύει να οδηγεί άλλο μοντέλο, πλην από αυτά του Γερμανού κατασκευαστή.

Από την άλλη, πολλοί θα πουν και δικαιολογημένα ότι ο Χάμιλτον έχει το δικαίωμα να δοκιμάζει όποιο αυτοκίνητο του αρέσει, καθώς χωρίς αυτόν ίσως η ομάδα να μην είχε τις επιτυχίες που την έχουν κάνει και για φέτος το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον τίτλο. Κάτι που έχει συμβεί και στο παρελθόν με τον 36χρονο Βρετανό σταρ, όπως στην περίπτωση που οδήγησε μία Ferrari LaFerrari.

H ηλεκτρική Taycan Turbo S διαθέτει δύο μοτέρ με συνδυαστική ισχύ μέχρι και 761 ίππους, σε λειτουργία overboost, ροπή που αγγίζει τα 1.050 Nm, μπαταρία ιόντων-λιθίου 93,4 kWh και εξωπραγματικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα).

Περισσότερα
EKO
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Super market arapis
Coffe Island

Αυτή την εβδομάδα