Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Λύση οι κυκλικοί κόμβοι-Παρέμβαση από το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας σε καίρια σημεία της Πάτρας

Published

on

Την κατασκευή κυκλικών κόμβων σε καίρια σημεία της πόλης, όπου παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση προτείνει το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, στο πλαίσιο της διαβούλευσης του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2021-2027».
Πρόκειται για μία από τις 30 συνολικά προτάσεις που κατέθεσε ο φορέας, προκειμένου να «ανασάνει» η πόλη και να μειωθεί η ταλαιπωρία των οδηγών.

Όπως επισημαίνεται «η Πάτρα έχει ένα από τα καλύτερα πολεοδομικά σχέδια πόλεως με τις περισσότερες οδούς να είναι κάθετες και οριζόντιες (στο παραλιακό μέτωπο), δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο έναν εξαιρετικό κάναβο με πολλά περιθώρια αξιοποίησης για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων με στόχο την ασφάλεια των πολιτών, την μείωση της ταλαιπωρίας τους και την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος της πόλης. Η δημιουργία κυκλικών κόμβων σε καίρια σημεία της πόλεως των Πατρών θα μειώσει την ταλαιπωρία των πολιτών με την αναμονή των οχημάτων σε φωτεινούς σηματοδότες, θα μειώσει τους κινδύνους που προκύπτουν από ισόπεδες διασταυρώσεις αυξάνοντας την ασφάλεια των πολιτών και θα αποσυμφορήσει το αστικό οδικό δίκτυο, περιορίζοντας παράλληλα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Είναι γεγονός ότι η ύπαρξη κυκλικών κόμβων στην χώρα μας είναι περιορισμένη. Τα τελευταία χρόνια όμως, παρατηρείται αυξημένη τάση στην κατασκευή τους για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε διασταυρώσεις οδών. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που παρέχουν αλλά και της αποτελεσματικότητάς τους σε λειτουργικό επίπεδο μιας και η χρήση τους αποφέρει θετικά αποτελέσματα στην κίνηση των οχημάτων, καθώς εισέρχονται στο δακτύλιο κυκλοφορίας με μειωμένη ταχύτητα. Η ελάττωση του αριθμού των πιθανών σημείων σύγκρουσης μεταξύ των οχημάτων στους κυκλικούς κόμβους σε σχέση με τους τυπικούς ισόπεδους κόμβους, αλλά και η μειωμένη ταχύτητα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της σοβαρότητας των συγκρούσεων. Από την άλλη πλευρά δε με την λειτουργία των κυκλικών κόμβων, δεν εμφανίζονται τόσο μεγάλες καθυστερήσεις και ουρές όσο σε συμβατικές διασταυρώσεις και δεν δημιουργούνται θέματα υπαιτιότητας ατυχημάτων μιας και διέπονται από καθεστώς αυτορρυθμιζόμενης κυκλοφορίας».
Μάλιστα, το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος επικαλείται και στατιστικά στοιχεία άλλων χωρών, από τα οποία προκύπτει ότι με την ύπαρξη κυκλικών κόμβων επιτυγχάνεται μείωση σοβαρού αριθμού δυστυχημάτων μέχρι 90%, τραυματισμού μέχρι 75%, αύξηση κυκλοφοριακής ικανότητας από 30 έως 50%.

«Με δεδομένο ότι μία τέτοια παρέμβαση είναι επιλέξιμη να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους, το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας προτείνει τα σημεία εκείνα στα οποία δύναται να κατασκευαστούν οι αντίστοιχοι Κυκλικοί Κόμβοι στην πόλη της Πάτρας, ενώ παράλληλα προχωρά σε διερεύνηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του περιβάλλοντος (των κυκλικών κόμβων) χώρου στην δύσκολη περίπτωση που απαιτηθούν γειτονικές απαλλοτριώσεις», ανέφερε ο πρόεδρος της Δ.Ε. του ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδος, Βασίλης Αϊβαλής.

ΤΑ ΕΞΙ ΠΡΩΤΑ ΣΗΜΕΙΑ

Το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος παρουσιάζοντας αεροφωτογραφίες καταγράφει ενδεικτικά, τα πρώτα έξι σημεία στα οποία προτείνεται η διερεύνηση κατασκευής Κυκλικών Κόμβων στην πόλη της Πάτρας.

Συγκεκριμένα σημεία στα οποία προτείνεται η διερεύνηση κατασκευής Κυκλικών Κόμβων:
1. Παπαδιαμαντοπούλου & τέλος Μικρής Περιμετρικής Πατρών (μετά το τεχνικό εξόδου)
2. Πανεπιστημίου & Διοδώρου (Τόφαλος)
3. Πατρών Κλάους & Ελ. Βενιζέλου
4. Ελ. Βενιζέλου & Γ. Παπανδρέου
5. Καλαβρύτων & Γ. Παπανδρέου
6. Αθηνών & Αγ. Γεωργίου (Αγ. Γεώργιος Ρίου).

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement