Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
Connect with us

Auto

Αλλαγή φρουράς στην Toyota με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση

Δημοσιεύθηκε

στις

Αλλαγή φρουράς θα λάβει χώρα στον ιαπωνικό κολοσσό της Toyota, όπως ανακοίνωσε η ίδια χθες, η οποία μεταφράζεται σε παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου Ακίο Τογιόντα και αντικατάστασή του από τον Κοτζί Σάτο, γενικό διευθυντή εμπορικού σήματος στη μονάδα Lexus και πρόεδρό της – η Lexus ανήκει στην Τοyota. Ο Ακίο Τογιόντα είναι και ο εγγονός του ιδρυτή της φημισμένης αυτοκινητοβιομηχανίας και συνώνυμης με την καινοτομία και τη διά βίου εξυπηρέτηση των οδηγών. Ωστόσο σήμερα η εταιρεία καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια να ανταποκριθεί στην τεράστια στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση, όπου οι όροι του παιχνιδιού έχουν πλήρως ανατραπεί και οι παραδοσιακές κραταιές αυτοκινητοβιομηχανίες κλονίζονται. Ο Κοτζί Σάτο θα αναλάβει καθήκοντα από την 1η Απριλίου, ενώ ο Ακίο Τογιόντα θα γίνει πρόεδρος. Το θέμα του ποιος θα αναλάμβανε το πηδάλιο στην Toyota, τη μεγαλύτερη εταιρεία της Ιαπωνίας και έναν από τους ομίλους στον κλάδο του αυτοκινήτου με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο, έχει απασχολήσει όλο και περισσότερο τους επενδυτές. Ομως ο χρόνος της ανακοίνωσης ήταν έκπληξη.

Υπό τον 66χρονο Τογιόντα, ο οποίος ηγήθηκε της εταιρείας για περισσότερο από μια δεκαετία, η Τoyota φάνηκε απρόθυμη να ενστερνιστεί τα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας ότι η υβριδική τεχνολογία, στην οποία και πρωτοστάτησε με το άλλοτε κορυφαίο στην αγορά Prius, ταίριαζε καλύτερα σε πολλούς οδηγούς. Επιπλέον, διαφήμισε με έμφαση τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο, θεωρώντας πως εκεί βρίσκεται το μέλλον, εγείροντας φόβους ότι η Toyota θα μείνει πίσω στην άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλωστε, η καλιφορνέζικη Tesla του Ελον Μασκ, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα και είναι πιο εντυπωσιακή και ευέλικτη από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, την επισκίασε τόσο στην καινοτομία όσο και στην τιμή της μετοχής. Οπως επισημαίνει το Ρόιτερς, αυτή η επιμονή στα υβριδικά οχήματα και στο υδρογόνο προκάλεσε επίσης κριτική από επενδυτές και περιβαλλοντικούς ακτιβιστές, ακριβώς τους ίδιους που στο παρελθόν είχαν επαινέσει ευρέως τα επιτεύγματά της στην τεχνολογία και στα χαμηλά επίπεδα ρύπων. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κ. Τογιόντα ήταν ένας ικανός διευθύνων σύμβουλος, αλλά ολόκληρος ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να κάνει ανατρεπτικές αλλαγές και η Toyota υστερεί σε αυτό κατά την άποψή μας, οπότε η αλλαγή στην κεφαλή της θα μπορούσε να είναι ευκαιρία για νέα αρχή», δήλωσε ο Αντερς Σέλντε, επικεφαλής επενδύσεων, στέλεχος του δανικού συνταξιοδοτικού ταμείου AkademikerPension, το οποίο έχει επανειλημμένα πιέσει την Toyota να επιταχύνει τη στροφή της στα ηλεκτρικά οχήματα.

H Τoyota, υπό τη μέχρι τώρα ηγεσία του Ακίο Τογιόντα, φάνηκε απρόθυμη να ενστερνιστεί τα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας την υβριδική τεχνολογία.

«Η χρονική στιγμή ανακοίνωσης της αλλαγής ήταν μια έκπληξη», δήλωσε ο Σετζίι Σουγκιούρα, αναλυτής στο ερευνητικό ινστιτούτο του Τόκιο, Τοκάι, ο οποίος σημείωσε ότι μπορεί να υπήρχε μια «αίσθηση στασιμότητας» στο εσωτερικό της εταιρείας, δεδομένης της πρόσφατης πίεσης στην τιμή της μετοχής. Και προσέθεσε, εν κατακλείδι: «Πιθανώς, η καθημερινότητα στην άσκηση διοίκησης να μη μεταβληθεί. Το να απομακρυνθεί, όμως, ο Ακίο Τογιόντα από τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου ενδεχομένως να ενισχύσει τη συμβολική του θέση ως προέδρου πλέον μέσα στους κόλπους της εταιρείας, δυσκολεύοντας τον νέο διευθύνοντα να βάλει τη δική του σφραγίδα».

REUTERS


Ροή ειδήσεων

Advertisement