Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Φάρμακο» για τα ταμεία-Διπλασιασμό στις πωλήσεις τους αναμένουν οι έμποροι με την έναρξη των θερινών εκπτώσεων

Published

on

Αυξημένη η τουριστική κίνηση σε όλη την Ελλάδα και σε συνδυασμό με την έναρξη των θερινών εκπτώσεων την ερχόμενη Δευτέρα, 10 Ιουλίου, οι έμποροι αναμένουν ότι το φετινό καλοκαίρι θα φέρει περισσότερα χαμόγελα από το προηγούμενο.

Οι μεγάλες πόλεις που δέχονται το μεγαλύτερο μέρος τουριστών, αποτελούν εκτός από προορισμούς για ξεκούραση, μπάνια, διασκέδαση, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, και πόλεις για αγορές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τη Δυτική Ελλάδα, στις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου ο κύκλος εργασιών τον Απρίλιο ανήλθε σε 41,407 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 39,768 εκατ. ευρώ.

Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου στη Δυτική Ελλάδα με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, ο κύκλος εργασιών τον Απρίλιο 2023 ανήλθε σε 11,391 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 12,4% σε σχέση με τον Απρίλιο 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 10.139 εκατ. ευρώ.

Στο σύνολο της χώρας ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα παρουσίασε αύξηση τον Απρίλιο κατά 38,2%, το λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε ειδικευμένα καταστήματα 29,7%, τα κοσμήματα και ρολόγια 33%, φέρνοντας αισιοδοξία για το επόμενο διάστημα.
Μελέτη του ΣΕΛΠΕ, η οποία δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιουνίου, έδειξε ότι η εγχώρια δαπάνη για αγορές στις καλοκαιρινές διακοπές πλησιάζει τα 400 εκατ. ευρώ, με τη μέση δαπάνη για τουριστικά είδη να υπολογίζεται στα 51,8 ευρώ και για άλλα είδη εκτός τροφίμων (ρούχα, είδη για το σπίτι, είδη τεχνολογίας κ.τ.λ.) στα 59,1 ευρώ.

Σε αυτήν την κατανάλωση μπορεί να προστεθεί και ένα μέρος από τις αγορές που έκαναν, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος το πρώτο τετράμηνο του 2023, οι 3,2 εκατομμύρια τουρίστες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα καταγράφοντας αύξηση κατά 52,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Η εικόνα αυτή λοιπόν δημιουργεί προσδοκίες για τους Έλληνες λιανέμπορους που αναμένουν να έχουν μια καλύτερη σεζόν σε σχέση με την περσινή και με αυτή την προοπτική σχεδιάζουν τις προσφορές τους, με στόχο την προσέλκυση Ελλήνων και ξένων καταναλωτών από τις 10 Ιουλίου που ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου.
Μάλιστα, τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων στις 16 Ιουλίου, ενώ οι μειώσεις τιμών αναμένεται να ξεκινήσουν από 30% έως 40% ανάλογα με τα είδη.

Τρέχει… το «Culture and Shopping»

Το Επιμελητήριο Αχαΐας, αμέσως μετά την επίσημη έναρξη της νέας θερινής περιόδου, ανακοίνωσε την επανέναρξη της επιτυχημένης δράσης «Culture and Shopping» η οποία «τρέχει» για 10η συνεχή χρονιά προκειμένου να διευκολύνει και να προσελκύει στην Πάτρα τουρίστες που επέλεξαν την Αχαΐα για τις καλοκαιρινές διακοπές τους, κάνοντας πιο άνετη και ελκυστική για τους ξένους την τοπική αγορά. Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας «Culture and Shopping», εκδόθηκαν ήδη 20.000 ενημερωτικοί τουριστικοί χάρτες με συμμετοχή και επιχειρήσεων μελών του Επιμελητηρίου Αχαΐας. Τα ξενοδοχεία στα οποία διανέμονται οι τουριστικοί οδηγοί και τοποθετούνται ειδικά stands με τους χάρτες είναι 22 στην Πάτρα και 34 στην ευρύτερη περιοχή Αχαΐας και Ηλείας.

Ροή ειδήσεων

Advertisement