Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ο γνωστός μουσικός, δεξιοτέχνης στο κανονάκι, Πάνος Δημητρακόπουλος μιλά στη «Γ» με αφορμή τον νέο του δίσκο που κυκλοφορεί από την FM Records

Αναλλοίωτες, μαγικές ρεμπέτικες μελωδίες

Published

on

Μελωδίες διαχρονικές που άφησαν εποχή «υφαίνοντας» τον κόσμο του ρεμπέτικου με πρωταγωνιστή το κανονάκι από τον δεξιοτέχνη, Πάνο Δημητρακόπουλο περιλαμβάνονται στο νέο δίσκο «Magical Rebetiko» που κυκλοφορεί από την FM Records σε καλλιτεχνική διεύθυνση του Μιχάλη Κουμπιού.

Η FM Records με το πλούσιο δισκογραφικό της ρεπερτόριο συνεχίζει να πρωτοπορεί

και να εμπνέει τους καλλιτέχνες να πειραματιστούν με τη μουσική του χθες στο σήμερα μέσα από τα μουσικά όργανα της παράδοσής μας.

Ο νέος δίσκος σφραγίζει μια νέα συνεργασία που μας εκπλήσσει ευχάριστα. Πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκίνησε στον μαγικό κόσμο του ρεμπέτικου τον Δεκέμβρη του 2021 και που μόλις ολοκληρώθηκε. Ο δεξιοτέχνης στο κανονάκι Πάνος Δημητρακόπουλος υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μιχάλη Κουμπιού εισβάλλει στον κόσμο του ρεμπέτικου, την πιο αγνή πηγή μουσικής και μας θυμίζει ποιοι είμαστε και πού πηγαίνουμε.

13 αγαπημένα Τραγούδια. Μουσικοί συνθέτες μοναδικοί και μελωδίες διαχρονικές που

άφησαν εποχή και μέχρι σήμερα τα ακούμε και τα σιγοτραγουδούμε. Όπως το

«Μαγεμένο το μυαλό μου», «Το μινόρε της αυγής», «Του Βοτανικού ο μάγκας»,

«Πασατέμπος» και άλλα. Κι από συνθέτες ο Γιώργος Ζαμπέτας, ο Μπαγιαντέρας, ο

Μανώλης Χιώτης και άλλοι.

Ο Πάνος Δημητρακόπουλος με σεβασμό και αγάπη στο έργο τους ερμηνεύει με το

κανονάκι του αυτές τις αναλλοίωτες μελωδίες γιατί η μουσική είναι το ύψιστο επίτευγμα της δημιουργικότητας του ανθρώπου και έχει τη μαγική ικανότητα να μας αιχμαλωτίζει και να μας ταξιδεύει σε μοναδικούς κόσμους. Ένας τέτοιος κόσμος είναι κι ο κόσμος του ρεμπέτικου. Ένας κόσμος γεμάτος ποιητικές εικόνες που ακροβατούν ανάμεσα σε στιγμιότυπα ζωής και ονείρου.

Ο Πάνος Δημητρακόπουλος μίλησε στη «Γ» για τη νέα αυτή κυκλοφορία, για τα παραδοσιακά όργανα και τον ρόλο τους στη σύγχρονη μουσική και στην ανακάλυψη νέων τρόπων έκφρασης.

 

ΕΡ.: Πώς μπήκε το κανονάκι στη ζωή σας με δεδομένο ότι δεν είναι ένα συνηθισμένο μουσικό όργανο;

 

Με φόρα! Δεν το είχα δει ποτέ από κοντά, το είχα ακούσει στο ραδιόφωνο από τον Νίκο Στεφανίδη στο Αίγιο λίγο πριν δώσω Πανελλαδικές εξετάσεις και με συγκίνησε τόσο που χάραξε την πορεία μου έκτοτε. Το κανονάκι μπορεί να μην είναι συνηθισμένο όργανο, όμως είναι απαραίτητο για το «κούρδισμα» μιας παραδοσιακής ορχήστρας. Είναι το πιο πλήρες όργανο που βασίζεται στον «Κανόνα του Πυθαγόρα» και τα διαστήματά του καλύπτουν όλη την ηχητική γκάμα της ελληνικής και βυζαντινής μουσικής παράδοσης.

 

ΕΡ.: Έχετε καταφέρει να μετατρέψετε ένα παραδοσιακό όργανο σ’ ένα μουσικό «όχημα» για πιο σύγχρονες μουσικές.

 

Πιστεύω ότι αυτό είναι το ζητούμενο, τουλάχιστον για μένα. Βλέπω την παράδοση, όχι μόνο ως κάτι που μας «παραδίδεται», αλλά και ως κάτι που συν-διαμορφώνουμε και θα παραδώσουμε, ακόμα και σε μορφές που δεν τις έχουμε φανταστεί. Δεν είναι μουσειακά είδη τα παραδοσιακά όργανα.

Είναι ζωντανοί οργανισμοί που εκφράζουν τη λαϊκή ψυχή, κάθε εποχή.

 

EΡ.: Η νέα σας δουλειά «Magical Rebetiko» πως προέκυψε;

 

Χάρη στην παρακίνηση του Μιχάλη Κουμπιού, με τον οποίο ήρθαμε πιο κοντά τα χρόνια της πανδημίας και μας δόθηκε ο χρόνος να ανακαλύψουμε κοινές αγαπημένες μουσικές και τρόπους συμπόρευσης.

 

ΕΡ.: Υπάρχουν δυστυχώς είδη μουσικής που σιγά- σιγά «σβήνουν», κυρίως επειδή οι νέοι μουσικοί τα περιθωριοποιούν επειδή δεν είναι «εμπορικά». Πώς αντιλαμβάνεστε εσείς τη μουσική σκηνή του σήμερα;

 

Δεν είναι μόνο η μουσική, που έχει πέσει στην παγίδα της εμπορικότητας, όμως δεν θεωρώ ότι υπάρχουν είδη που περιθωριοποιούνται. Κάνουν τον «κύκλο» τους, χάνονται και ξαναανακαλύπτονται. Εγώ παίζω ένα όργανο που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα, 2.500 χρόνια πριν, έχει ταξιδέψει σε όλες τις χώρες της Μεσογείου και εξακολουθεί να γεννά νέους τρόπους έκφρασης.

 

ΕΡ.: Πώς είναι η συνεργασία σας με την FM Records;

 

Η συνεργασία μας ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια με την έκδοση του κομματιού του Μίκη Θεοδωράκη «Δακρυσμένα Μάτια», που έμελλε να είναι η τελευταία ηχογράφηση στην οποία έδωσε ο ίδιος άδεια έκδοσης, 2 μέρες πριν φύγει από τη ζωή. Από τότε, με όλους τους συνεργάτες της εταιρείας έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και προσδοκώ τη συνέχειά της και σε άλλα μουσικά εγχειρήματα.

 

ΕΡ.: Τι άλλο ετοιμάζετε;

 

Ο κορωνοϊός μου έδωσε την ευκαιρία να σταματήσω να «παίζω» δημόσια και τον απαραίτητο χρόνο να συνθέσω τη δική μου μουσική. Αφού είχα συνθέσει τις μελωδίες, άρχισα μαθήματα ενορχήστρωσης προκειμένου να τις μεταφέρω σε ορχήστρα. Πρόσφατα, τα έργα αυτά ηχογραφήθηκαν με την Ορχήστρα της Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ και σύντομα θα πάρουν το δρόμο τους προς το κοινό. Το κανονάκι κι εκεί πρωτοστατεί αλλά μέσα σε μια κλασσική ορχήστρα. Ανυπομονώ να τα ακούσετε.

 

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement