Connect with us

«Ανέβηκαν» στα Αροάνια, στα 2.355 μέτρων

Published

on

Στο όρος Χελμός ή Αροάνια στα 2355 μέτρα ανέβηκαν οι ορειβάτες, Ασημάκης Παπαδόπουλος, Ανδρέας Σταυρουλόπουλος, Χάρης Γώγος, Ελένη Παναγιωτοπούλου- Γώγου και Αριστείδης Μπαλάσης. Όπως περιγράφει ο κ. Παπαδόπουλος «η ανάβαση άρχισε από τον χώρο στάθμευσης του χιονοδρομικού κέντρου σε υψόμετρο 1650 μέτρα. Το χιόνι στην αρχή ήταν λεπτό, αλλά όσο συνεχίζαμε να ανεβαίνουμε γινόταν παχύτερο και μαλακότερο. Μετά από 20 λεπτά φθάσαμε στο επάνω σαλέ. Ο καιρός ήταν θαυμάσιος και ο ήλιος που ήταν λαμπρός, έκανε τις χιονισμένες κορυφές να φαίνονται πολύ κοντά. Πίσω από το σαλέ είναι η κορυφή Νεραϊδόραχη, δεύτερη σε ύψος κορυφή του Χελμού, με το ψηλότερο σημείο της να είναι στα 2339 μέτρα. Οι ακτίνες του ήλιου που έπεφταν επάνω της την έκαναν να μοιάζει σαν νύφη από το πολύ χιόνι που ήταν σκεπασμένη. Στην θέα αυτή δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε και αποφασίσαμε να ανεβούμε πρώτα στη Νεραϊδόραχη. Το χιόνι πολύ και μαλακό με αποτέλεσμα να βουλιάζουμε μέχρι τα γόνατα. Η ανάβαση αργή και κοπιώδης. Φτάσαμε στην κορυφή, μείναμε εκεί 5 λεπτά για φωτογράφιση και ξεκούραση και μετά συνεχίσαμε. Η επόμενη ολιγόλεπτη στάση έγινε στο αστεροσκοπείο Αρίσταρχος. Από εκεί βλέπαμε ορειβάτες να κατευθύνονται προς την Ψηλή κορυφή. Χωρίς άλλη καθυστέρηση ξεκινήσαμε και εμείς. Από τον Αρίσταρχο πηγαίνοντας για την Ψηλή Κορυφή, υπάρχει μεγάλη κατάβαση που καταλήγει στον Επάνω Κάμπο. Στη συνέχεια αρχίζει ανάβαση που οδηγεί στην κυρίως κορυφή. Οι διαδρομές είναι σημαδεμένες με κόκκινο χρώμα, αλλά λόγω του χιονιού δεν φαίνονταν. Εμείς λόγω εμπειρίας και πολλών αναβάσεων σε όλα τα βουνά δεν δυσκολευτήκαμε. Στην Ψηλή Κορυφή λόγω της ονομαστικής μου εορτής την προηγούμενη ημέρα 3 Φεβρουαρίου, του Αγίου Συμεώνος, πρόσφερα πίτες, γλυκά με συνοδεία τσίπουρου. Η επιστροφή μας ήταν η ίδια μέχρι τον Αρίσταρχο. Μετά κατεβήκαμε για το Σαλέ από την πίστα αποφεύγοντας την Νεραϊδόραχη. Χρόνος αναβάσεων και καταβάσεων 6.45 λεπτά. Υψομετρική διαφορά μέχρι την πρώτη κορυφή 689 μέτρα. Κατάβαση από το αστεροσκοπείο και ανάβαση στην Ψηλή Κορυφή άλλα 120 μέτρα περίπου».