Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Κίνδυνοι από τη «συμφόρηση»-Το σπιράλ αναδεικνύει τα προβλήματα της καλοκαιρινής περιόδου στο Μονοδένδρι

Published

on

Τα προβλήματα και τους κινδύνους που εγκυμονεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση τους καλοκαιρινούς μήνες στην παραλιακή περιοχή του Μονοδεντρίου αναδεικνύει ο τοπικός σύμβουλος του σπιράλ, Παναγιώτης Τσιλίρας, επισημαίνοντας πως οι κάτοικοι ήδη συγκεντρώνουν υπογραφές ως μέσο πίεσης προς κάθε κατεύθυνση κυρίως, προς τον Δήμο Πατρέων.

Όπως αναφέρει ο κ. Τσιλίρας «κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, το παραλιακό μέτωπο Ροιτίκων -Μονοδενδρίου – Βραχναιίκων έχει γίνει αδιαμφησβήτητος πόλος έλξης των Πατρινών και όχι μόνο, μιας και αποτελεί έναν κοντινό προορισμό, μόλις 10 χλμ από το κέντρο της Πάτρας, με φυσικό πράσινο και πληθώρα καταστημάτων εστίασης. Οι υπάρχουσες όμως δομές, σε συνδυασμό με την αυξητική τάση των μόνιμων κατοίκων, αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες που δημιουργούνται ιδίως κατά τα Σαββατοκύριακα, τις αργίες, και τους θερινούς μήνες.
Η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της περιοχής πραγματοποιείται από τη γραμμή Νο 5 του αστικού ΚΤΕΛ, τα δρομολόγια της οποίας έχουν γενικότερα περιοριστεί ενώ το τελευταίο διάστημα έχει σταματήσει η διέλευσή τους από τον παραλιακό δρόμο και από τη ΖΩΝΗ Β: Αγυιά-Καμίνια του προαστιακού σιδηροδρόμου, η οποία όμως πραγματοποιεί την κοντινότερη στάση στα Βραχναίικα. Επομένως οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Μονοδενδρίου θα πρέπει είτε να περπατήσουν τουλάχιστον μισή ώρα προς και από τους αντίστοιχους σταθμούς είτε να εξασφαλίσουν μέσο μετακίνησης έως εκεί. Υπαίθριοι χώροι δωρεάν στάθμευσης στην περιοχή δεν υφίστανται.
Οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης των καταστημάτων είτε δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση των πελατών τους είτε δεν υφίστανται. Προφανές συνεπώς το πρόβλημα έλλειψης χώρου και κακής συνύπαρξης των πεζών με τα αυτοκίνητα
και τα δίκυκλα, τα οποία σταθμεύουν και κινούνται αρκετά αυθαίρετα, θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβαίνοντες και τους πεζούς.
Χώρος για περίπατο ή κίνηση με ποδήλατο ανύπαρκτος.
Η μετακίνηση για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και γονείς με παιδιά σε καρότσια αδιαμφισβήτητα απαγορευτική.
Παράλληλα, εξαιτίας της κίνησης είναι:
– Παντελώς αδύνατη η άφιξη ασθενοφόρου.
– Παντελώς αδύνατη η άφιξη πυροσβεστικού οχήματος.
– Παντελώς αδύνατη η άμεση διαφυγή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Ο κ. Τσιλίρας εκτός από την ανάδειξη των προβλημάτων καταθέτει και συγκεκριμένες προτάσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος ενόψει του Πάσχα και της καλοκαιρινής περιόδου, μεταξύ των οποίων είναι:
– Η περιοδική διακοπή ή ο περιορισμός της κυκλοφορίας τις αργίες και τους θερινούς μήνες.
– Για την εφαρμογή αυτής της περιοδικής διακοπής ή του περιορισμού της κυκλοφορίας απαιτείται η αμελλητί ανάθεση μελέτης σε Συγκοινωνιολόγο Μηχανικό και η έγκρισή της από την Δημοτική Επιτροπή, η οποία μεταξύ των άλλων θα εξασφαλίζει την δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο στους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης των κατοίκων και των καταστημάτων.
– Να προσδιορισθούν θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους.
– Να εντατικοποιηθούν τα δρομολόγια των Μ.Μ.Μ. προς την περιοχή.
– Να επισπευσθεί η διαδικασία μίσθωσης χώρου στάθμευσης και να δωθεί οικονομικό κίνητρο.
– Να δρομολογηθεί η δημιουργία στάσης του προαστιακού στο Μονοδένδρι.
– Να επεκταθεί η Ζώνη 4 του Στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) του Δήμου Πατρέων και να συμπεριληφθεί σε αυτή το παραλιακό μέτωπο Μονοδενδρίου – Βραχναιίκων.

Ροή ειδήσεων

Advertisement