Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Μπογιάκης: Υγειονομικοί και… λογιστές βγάζουν τη χώρα από τον COVID»

Published

on

Με αφορμή το νέο «τοπίο» σε επίπεδο ελεγκτικών υπηρεσιών -την έναρξη από μεθαύριο Τρίτη της νέας ενιαίας Εφορίας «Δ.Ο.Υ. Πατρών»- την σταδιακή έξοδο της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας από την πανδημία αλλά και το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο του έτους 2022, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, για τους καλοκαιρινούς ελέγχους πάταξης της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, η «ΓτΚ» συνομίλησε με τον Αλέξανδρο Μπογιάκη, νέο πρόεδρο της Ένωσης Λογιστών – Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΕΛΦΕΕ) Αχαΐας.

Aυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η συγχώνευση των ΔΟΥ Γ’ και Α’ Πατρών μέσα από την οποία προκύπτει μια νέα εφορία Α’ τάξεως…

Πραγματικά θα είναι μια ενιαία Εφορία η οποία θα καλύπτει ολόκληρη την Αχαΐα με εξαίρεση μόνο την Αιγιαλεία και τα Καλάβρυτα καθώς, για δικούς τους λόγους, τοπικοί παράγοντες αντέδρασαν στην συγχώνευση της Δ.Ο.Υ. Αιγίου. Η νέα υπηρεσία θα είναι επικεντρωμένη στους ελέγχους, διαθέτοντας παράλληλα το Δικαστικό και κάποιες υπηρεσίες εξυπηρέτησης για ληξιπρόθεσμες οφειλές, διεκπεραίωση υποθέσεων με φορολογουμένους που δεν μπορεί να κλείσουν μέσα από τις νέες ψηφιακές πλατφόρμες, ΜyADAE, ΜyDATA κλπ., εφόσον κατά βάση έχει υποβληθεί ένα ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης,  ένα γραφείο που αφορά τα έσοδα και τη διοικητική και μηχανογραφική υποστήριξη.

 

Παράλληλα με την συγχώνευση, έχουμε και την συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους με τις αλλαγές στη δομή του φορολογικού μηχανισμού ο οποίος θα λειτουργεί αποκλειστικά στο τρίπτυχο έλεγχοι-διασταυρώσεις-απόδοση διαφυγόντων εσόδων. Όλα τα υπόλοιπα θέματα περνούν απευθείας σε ιδιώτες, εν προκειμένω τους λογιστές, ή απευθείας στον πολίτη – φορολογούμενο. Ήδη θεωρήσεις βιβλίων επιχειρήσεων, δηλώσεις εισοδήματος και ΦΠΑ γίνονται πλήρως ψηφιοποιμένα.

Αν θέλετε ειδικότερα, η Δ.Ο.Υ. οδεύει προς ένα διευρυμένο Ελεγκτικό Κέντρο μια μετατροπή η οποία δίνει έμφαση στους ελέγχους σε μεγάλες επιχειρήσεις και την τυχόν παραγραφή υποθέσεων από τις οποίες το κράτος χάνει εκατομμύρια ευρώ.

Ποιες είναι οι εργασίες που έχουν προστεθεί τελευταία στα καθήκοντα των λογιστών; 

-Η εργασία μας επιβαρύνεται εδώ και μια διετία ολοένα και περισσότερο, ασχολούμαστε με πολλά ζητήματα που αφορούν τρίτους όπως για παράδειγμα και η εξυπηρέτηση των τραπεζών που δεν θέλουν τυπικά να ‘αγγίζουν’ το σύστημα ΤΑΧΙS. Το επόμενο διάστημα θα έχουμε και την πλήρη διασύνδεση των συστημάτων POS με τις Εφορίες για την έκδοση αποδείξεων ενώ ηλεκτρονικά είναι και τα Βιβλία του myDATA. Δυστυχώς οι αποφάσεις λαμβάνονται και οι προθεσμίες τρέχουν μονομερώς, χωρίς λογικά χρονικά περιθώρια και επαναξιολογήσεις με αποτέλεσμα τα γραφεία μας να δίνουν βάση στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Παράλληλα συνεχίζουμε να τρέχουμε όλο αυτόν τον μηχανισμό που στήθηκε κατά την περίοδο του covid, διαδικασίες για επιχειρήσεις σε αναστολή λειτουργίας, προγράμματα για επιχειρήσεις με μειωμένους τζίρους λόγω πανδημίας, επιτρεπτές προκαταβολές και μη επιστρεπτέα προγράμματα επιχειρηματικής ενίσχυσης της Περιφέρειας. Δεν θέλουμε ούτε προλαβαίνουμε να μεμψιμοιρούμε, προσωπικά δεν είμαι υπέρ των πάσης φύσης παρατάσεων, θεωρώ όμως ότι επείγει να χαλαρώσουν όλα τα ασφυκτικά περιθώρια.

Οι δηλώσεις για το 2021 στο myDATA δεν μπορεί να κλείσουν όλες στις 27/5 και βέβαια απαιτείται ενώ μέσω του νέου ΕΝΦΙΑ και των δηλώσεων για τα νέα Εισοδήματα μια επιστροφή της ρύθμισης των 72 δόσεων, για εφορίες και ταμεία, λόγω του πολέμου και της ακρίβειας!

Ποιοι επιβαρύνονται από την… γραφειοκρατική ασφυξία των προθεσμιών;

Προφανώς οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν οργανωμένα λογιστήρια εσωτερικά με το άγχος και την πίεση χιλιάδων μικρομεσαίων να έχει μεταφερθεί σε εμάς.

Έχουμε και το νέο Επιχειρησιακό της ΑΑΔΕ για την τουριστική σεζόν που έρχεται, προφανώς στη λογική ότι ο έλεγχος λόγω Covid, είχε ατονήσει…

Οι στοχευμένοι έλεγχοι υπηρεσιών, ιδιαιτέρα σε περιοχές με τουριστική αιχμή και μεταφορική δραστηριότητα, δεν ατόνησαν ποτέ. Τα κλιμάκια βγαίνουν κανονικά και πλέον είναι μικτά υπηρεσιακά. Ιδιαίτερα όσον αφορά την κρυφή και υποδηλωμένη εργασία, τα παραστατικά αλλά και την εισφοροδιαφυγή γενικότερα, συνεχίζουμε να έχουμε μια… βιομηχανία προστίμων. Την οποία, σε κάποιο βαθμό, πρέπει να αναγνωρίσουμε διότι εκεί υπάρχει η λογική της επιβίωσης και της συνέχειας του κράτους.

Όμως το βάρος πέφτει πάλι στον λογιστή καθώς σήμερα δεν υπάρχει εργασία που να μην περνά από εμάς! Δηλώσεις, ανεργία, προσλήψεις, ενάρξεις, δάνεια, δικαστικές δηλωτικές αποφάσεις, επιδοτούμενα προγράμματα, όλα περνούν μέσα από έναν λογιστή…

Το νέο ‘ψηφιακό κράτος’ του Gov.gr  στήθηκε αποκλειστικά πάνω στις πλάτες συναδέλφων και την 24ωρη-7ημερη, συνεχής λειτουργία, γραφείων ιδιωτών επαγγελματιών!

Δεν δικαιολογείται ασθένεια, τα λογιστικά γίνονται πλέον μόνο από πολυμελή γραφεία. Μετά τους Υγειονομικούς, ο κλάδος μας είναι αυτός που στήριξε τη βιομηχανία, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες να σταθούν όρθιοι στην πανδημία και την κρίση.

Αν δεν υπήρχαν οι λογιστές, αντί για έξοδο από τον covid θα είχαμε έξοδο σε ατομικά και συλλογικά ερείπια!

 

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement