Connect with us

Οικονομία

ΔΕΠΑ: επέκταση στις χρήσεις του φυσικού αερίου με τεχνολογίες CNG και LNG, ο ρόλος του λιμανιού της Πάτρας

Published

on

Η γρήγορη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρας και η επίτευξη των εθνικών στόχων για το κλίμα περνά μέσα από την υποκατάσταση των «βρώμικων» καυσίμων, όπως το πετρέλαιο, το μαζούτ και ο λιγνίτης, από το πιο «καθαρό» φυσικό αέριο. Το τελευταίο άλλωστε, προκρίνεται διεθνώς ως το καύσιμο γέφυρα ανάμεσα στις συμβατικές και τις ανανεώσιμες πηγές, τη λειτουργία των οποίων υποστηρίζει και συμπληρώνει.

Έτσι, το φυσικό αέριο πρόκειται να καλύψει μεγάλος μέρος του κενού στην ηλεκτροπαραγωγή που δημιουργεί η προγραμματισμένη απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων μέχρι το 2028, ενώ η επέκταση της χρήσης του σε περισσότερες δραστηριότητες θα οδηγήσει σε ακόμα ταχύτερη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με ευεργετικά αποτελέσματα τόσο για το περιβάλλον, όσο και για την οικονομία.

Εκεί ακριβώς επικεντρώνει το νέο business plan της ΔΕΠΑ, της εταιρείας που έφερε το φυσικό αέριο στην Ελλάδα και τώρα μεριμνά για φτάσουν τα οφέλη του σε περισσότερες επιχειρήσεις, νοικοκυριά, βιομηχανίες, αλλά και περιοχές της χώρας, με τη χρήση έξυπνων τεχνολογιών πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου (small scale LNG).

Σε αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα την τροφοδοσία ενός υπερσύγχρονου θερμοκηπίου στη Δήμητρα Σερρών με μια μονάδα CNG, δυναμικότητας 5.000 Νμ3 ημερησίως, ενώ βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με άλλες βιομηχανίες για την κατασκευή ανάλογων μονάδων.

ΔΙΚΤΥΑ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟ

Επιπλέον, η ΔΕΠΑ αναπτύσσει συστηματικά ένα πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων με CNG (FISIKON) διαχέοντας, επεκτείνοντας την αεριοκίνηση σε όλη την επικράτεια.

Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, η εταιρεία επιταχύνει τον βηματισμό της στον συγκεκριμένο τομέα, έχοντας ήδη προσθέσει 4 νέα πρατήρια (ΣΕΑ Ευαγγελισμού Λαρίσης & ΣΕΑ Ψαθόπυργου Αχαίας), με άλλα 4 (σε Ηγουμενίτσα, Κοζάνη, Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη) να κατασκευάζονται και να τίθενται σε λειτουργία εντός του 2021, ενώ άλλα 12 είναι υπό ανάπτυξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, σε όλη τη χώρα.
Αλλά και στη ναυτιλία, η ΔΕΠΑ πρωτοστατεί, μέσω των προγραμμάτων POSEIDON MED II και BlueHUBS, στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας με LNG στην Ανατολική Μεσόγειο.

Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία κατασκευάζει ένα καινοτόμο πλοίο μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 3.000 κ.μ., το πρώτο αυτού του είδους, το οποίο θα τροφοδοτεί τα λιμάνια και τα πλοία της ευρύτερης περιοχής, εισάγοντας την ελληνική ναυτιλία σε μια νέα εποχή.
Η εταιρεία άλλωστε έχει μεγάλη εμπειρία στις τεχνολογίες του CNG και ss LNG αφού τις αξιοποιεί εδώ και χρόνια στα νησιά της χώρας και σε περιοχές εκτός δικτύου, σπάζοντας την ενεργειακή απομόνωσή τους αλλά και συμβάλλοντας στην απεξάρτησή τους από το πετρέλαιο.
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΟΛΠΑ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ
Στο ίδια πλαίσιο, η ΔΕΠΑ αναπτύσσει, σε συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ και τον Οργανισμό Λιμένα Πατρών, μια μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας και LNG bunkering στους χώρους του λιμένα, με στόχο την τροφοδοσία όχι μόνο του λιμανιού, αλλά ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας.
Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης του ευρωπαϊκού προγράμματος POSEIDON MED II, το οποίο υλοποιείται σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο) και περιλαμβάνει μικρής κλίμακας υποδομές σε έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία).
Η εγκατάσταση μικρής κλίμακας LNG στην Πάτρα προτείνεται να χωροθετηθεί στο νοτιοδυτικό τμήμα του λιμένα, σε έκταση περίπου 25.000 τετραγωνικών μέτρων, κοντά στις εκβολές του ποταμού Γλαύκου, εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα. Η αποθηκευτική ικανότητα της εγκατάστασης θα είναι 3.000 κυβικά μέτρα. Το μέγεθος των εγκαταστάσεων που μελετώνται να εγκατασταθούν στα μεγάλα λιμάνια της χώρας θα είναι πολύ μικρό σε σχέση με αυτό των τερματικών σταθμών LNG.

Ροή ειδήσεων

Advertisement