Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021
Connect with us

Πολιτισμός

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: Cry Macho- Μια χούφτα δάκρυα για τον Κλιντ Ίστγουντ

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Ο Μάικ Μάιλο ήταν ένας θρυλικός σταρ του ροντέο, σε  αυτοκινητιστικό δυστύχημα όμως, έχασε τη γυναίκα και το γιο του, κι ο ίδιος τραυματίστηκε σοβαρά. Ο Μάικ πέρασε τη ζωή του δαμάζοντας, εκπαιδεύοντας και φροντίζοντας άλογα. Τώρα πια δεν τα καταφέρνει, τον συντροφεύει η κατάθλιψη, ο αλκοολισμός και ο μόνιμος πόνος στην πλάτη. Το αφεντικό του  Μάικ του φέρεται όπως στα γερασμένα άλογα του, αλλά στη συνέχεια του αναθέτει μια δουλειά που δεν θα μπορούσε να του την κάνει ο οποιοσδήποτε. Θα πρέπει ο Μάικ να περάσει στο Μεξικό, να βρει τον 13χρονο, μπλεγμένο σε βρώμικες υποθέσεις γιο του να τον αποσπάσει από την αδίστακτη μεξικάνα μητέρα του και να τον φέρει πίσω στην Αμερική. Ο Μάικ πείθεται μετά από αφόρητες πιέσεις του αφεντικού, ο Ράφα μετά από έξυπνες πιέσεις του Μάικ, και οι δυο τους ξεκινούν ένα ταξίδι επιστροφής, με πολλές στροφές, παγίδες και ανατροπές. Υπάρχει κι ένας τρίτος ταξιδιώτης, ο κόκορας «Μάτσο» (δυνατός), που ο Ράφα εκπαιδεύει για παράνομες κοκορομαχίες. 

Ο Κλιντ Ίστγουντ για πολλά χρόνια σχεδίαζε να ασχοληθεί με αυτό το βιβλίο, θα ήταν για όλους μας καλύτερο και περισσότερο για τον ίδιο, αν το είχε κάνει δεκαετίες πριν. 

Ο Ίστγουντ είναι δηλωμένος Ρεπουμπλικάνος. Αν κανείς μελετήσει όλο το έργο του θα διαπιστώσει ότι είναι Φιλελεύθερος στις κοινωνικές θέσεις του, δεν υπερασπίζεται οπισθοδρομικές κι αντιδραστικές απόψεις, αλλά μια εκδοχή του laissez faire της παραδοσιακής Αμερικής.

Ο Ίστγουντ αναζητά σε όλα τα πράγματα ακόμα και στις πολιτικές του τοποθετήσεις τους ανοιχτούς ορίζοντες, τα άγρια τοπία, τους ήμερους λόφους και τις βαθιές χαράδρες της ανθρώπινης ύπαρξης. Δεν θέλει υποχρεώσεις και πειθαναγκασμούς, επιθυμεί οι άνθρωποι να κάνουν ότι τους ευχαριστεί, τους απελευθερώνει, τους ολοκληρώνει, αρκεί να μην ενοχλούν τον γείτονα, τον συνάνθρωπο. Η ατομική ελευθερία για τον Κλιντ Ίστγουντ είναι το υπέρτατο αγαθό, γι αυτήν μιλάει σε όλο του το έργο, αυτήν αναζητά το αιχμηρό βλέμμα του κάτω από το καουμπόικο καπέλο του, αυτήν ψάχνει όταν τρέχει πάνω σε αγριεμένο άτι προς τη δύση που κοκκινίζει, αυτήν αναζητά τα ξημερώματα όταν με ένα ημιφορτηγό ford διασχίζει τις άνυδρες εκτάσεις του Νότου. 

Και σε αυτή την ταινία του ο Κλιντ Ίστγουντ κυνηγά τα ανοιχτά τοπία, την ελευθερία, τις χωμάτινες στροφές, τον σεβασμό, τις άνυδρες εκτάσεις, την εκτίμηση, τους νυχτερινούς ουρανούς και το καθήκον, όλο το σύμπαν του σπουδαίου δημιουργού είναι εδώ αλλά διαλυμένο, σμπαραλιασμένο, κατεστραμμένο. Όσοι αγαπούμε τον Ίστγουντ, δεν θα πρέπει να δούμε αυτήν την ταινία.

Η ταινία  σεναριακά είναι γεμάτη χάσματα, ασυνέπειες και συναισθηματικά κενά, σκηνοθετικά ‘’ταξιδεύει’’ χωρίς ρυθμό, χωρίς νεύρο κι ένταση, ρολάρει αργά νωχελικά μέχρι που κάποτε μουδιάζει και μένει από βενζίνη ή λάδια, όπως το όχημα διαφυγής των ηρώων μας.

 

Ο Μεξικάνος πιτσιρίκος Εντουάρντο Μινέ, η Ναταλία Τραβέρν, η Φερνάντα Ουρεχόλα δεν πείθουν ποτέ και πουθενά για τους ρόλους τους, αλλά η χειρότερη επιλογή του καστ είναι του ίδιου του Ίστγουντ. Το πράγμα ήταν πολύ δύσκολο σε ολόκληρη την ταινία αλλά όταν η σκηνή απαιτούσε  σωματική ρώμη, καθώς ο πρωταγωνιστής έπαιζε ξύλο με αδίστακτους μαφιόζους, ευκινησία, όταν τον κυνηγούσαν μεξικάνοι αστυνομικοί, ισορροπία όταν δάμαζε ατίθασα άγρια άλογα, σφρίγος και αντοχές όταν οι προσκλήσεις και προκλήσεις των γοητευτικών γυναικών, οι οποίες είχαν τα μισά του χρόνια, διαδέχονταν η μία την άλλη,  εκεί στεναχωριόταν κανείς κι έσκυβε το κεφάλι.

Αφού δεν μπορούσε να προσαρμοστεί ο ήρωας στις απαιτήσεις του σεναρίου, και πώς θα μπορούσε άλλωστε, ένας άνθρωπος πάνω από ενενήντα ετών να υποδυθεί έναν τύπο που μόλις συνταξιοδοτήθηκε γύρω στα 60-65 δηλαδή άντε στα 70, γιατί δεν προσαρμόστηκε το σενάριο στην ηλικία και τις πραγματικές σωματικές και άλλες δυνατότητες του πρωταγωνιστή; Μου φαίνεται ότι το αποτέλεσμα θα ήταν αληθοφανές, ενδιαφέρον και κυρίως ρεαλιστικό. Ένας 90χρονος, ο οποίος δεν προσπαθεί να κρύψει την ηλικία του και τις δυνατότητες του  να καταφέρνει, απέναντι σε δύσκολες καταστάσεις να βοηθήσει έναν έφηβο 80 χρόνια μικρότερό του να δραπετεύσει από τα αδιέξοδα και την απελπισία, το όλο εγχείρημα θα μπορούσε να συνοδευτεί από πολλούς ενδιαφέροντες συμβολισμούς πολιτικούς, κοινωνικούς, πολιτισμικούς αλλά κυρίως θα συνοδευόταν από τον αναγκαίο νατουραλισμό. Η σοφία, η εμπειρία, η ενσυναίσθηση, αλλά και η εξυπνάδα, η κατανόηση, η συνεργασία, θα μπορούσαν να είναι οι μοχλοί για να πετύχουν οι ήρωές μας, ο 90χρονος καουμπόη από το παρελθόν και ο 13χρονος έφηβος από το έρεβος, τις επιδιώξεις τους.

Τι μας έμεινε από όλη την ταινία ο κόκορας  Macho, ο οποίος δεν κοκορεύεται για τίποτα, απλώς όταν οι περιστάσεις το απαιτήσουν και η συγκυρία το επιτρέψει, θα γίνει ο ‘’από μηχανής θεός’’.

Περιμένουμε με αγωνία την επόμενη ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, γιατί ο επίλογος ενός τόσο μεγάλου δημιουργού δεν μπορεί να είναι αυτή η ταινία. Περιμένουμε η θεά Τύχη να του δώσει αρκετά χρόνια ακόμα. Περιμένουμε με αγωνία την επόμενη ταινία του κι ας μην πρωταγωνιστεί πια ο ίδιος κι ας μην ακούγονται οι θεσπέσιες μουσικές του Ένιο Μορικόνε. Θέλουμε η επόμενη ταινία του  να είναι γυρισμένη στις απέραντες πεδιάδες της ανθρώπινης ύπαρξης, όπως το συνηθίζει, να φτάνει μέχρι τους γκρεμούς της τερατώδους απελπισίας, να ατενίζει τους ανοιχτούς ορίζοντες του ανθρώπινου μεγαλείου και μετά ας καβαλήσει τον Πήγασο της αιωνιότητας να πετάξει, πλάι στον Τζον Φόρντ και τους άλλους  μύθους του μεγάλου χολιγουντιανού σινεμά. 

 

Πολιτισμός

Πατρινοί χορευτές στην «ελίτ» των 20 κορυφαίων

Δημοσιεύθηκε

στις

Στην ελίτ των είκοσι καλύτερων χορευτικών ζευγαριών του κόσμου βρίσκονται δύο Πατρινοί χορευτές, η Δήμητρα Γκεζερλή και ο Patrick Kolodziejski που διαγωνίστηκαν με τα χρώματα της Ελλάδας και κατέκτησαν την 14η θέση στο διαγωνισμό Wdc European Championship Professional Ballroom που πραγματοποιήθηκε στη Βαρσοβία Πολωνίας στις 16 και 17 Οκτωβρίου 2021.

Η θέση είναι ιδιαίτερα τιμητική, καθώς για πρώτη φορά ένα ζευγάρι από τη χώρα μας, συγκαταλέγεται στην ελίτ των είκοσι κορυφαίων. Για τον Πάτρικ, το κλίμα ήταν ιδιαίτερα συγκινητικό καθώς χόρεψε στην πατρίδα του μετά από είκοσι ολόκληρα χρόνια αφού είναι γνωστό ότι έχει επιλέξει την Πάτρα ως μόνιμο τόπο κατοικίας και δραστηριοποίησής του.
Το χρυσό καλλιτεχνικό ζευγάρι έχει φέρει στην πόλης μας και την Ελλάδα, ένα σημαντικό αριθμό μεταλλίων κατακτώντας κορυφαίες θέσεις σε παγκόσμιους διαγωνισμούς χορού.

Περισσότερα

Πολιτισμός

Εορταστική συνεστίαση

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Μετά τη δοξολογία η τοπική ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. παρέθεσε καφέ στους εκπροσώπους αρχών και φορέων που τίμησαν την Ημέρα της Αστυνομίας. Ο Γενικός Περιφερειακός Δ/ντής Δυτικής Ελλάδας υποστράτηγος Απόστολος Μαρτζάκλης υποδέχθηκε τον Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσόστομο, την προϊσταμένη του Εφετείου Πατρών Στεφανία Καρατζά και τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Πατρών Γιώργο Μπισμπίκη, καθώς επίσης τον διοικητή της 6ης ΥΠΕ Γιάννη Καρβέλη, με τους οποίους αντάλλαξαν απόψεις για όλα τα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία.

Περισσότερα

Events

Σεμινάριο Γνωριμίας με το Playback Θέατρο από την ομάδα “Ηχώ” στη Θεσσαλονίκη

Δημοσιεύθηκε

στις

Σεμινάριο Γνωριμίας με το Playback Θέατρο, ένα πρωτότυπο είδος θεάτρου όπου η διάδραση και ο αυτοσχεδιασμός πρωταγωνιστούν, διοργανώνει η ομάδα “Ηχώ” στον χώρο της στη Θεσσαλονίκη (Βασιλίσσης Όλγας 148, 4ος όροφος) το Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021 και ώρες 17:30-20:30.

Το κόστος συμμετοχής είναι μόλις 15€, ενώ για επιπλέον πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλέσουν στο 6932 329732 (Ελένη Λεβέντη). Η συμμετοχή θα γίνει με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης 6μήνου ή rapid test/PCR 48 ωρών.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ PLAYBACK ΘΕΑΤΡΟ
Μια πρωτότυπη μορφή αυτοσχεδιαστικού διαδραστικού θεάτρου με τους θεατές να συμβάλλουν στη διεξαγωγή του. Οι ηθοποιοί αναπαριστούν στη σκηνή ιστορίες του κοινού μέσω κατάλληλων τεχνικών και με τη συνοδεία αυτοσχέδιας μουσικής. Είναι μια εναλλακτική μέθοδος καλλιτεχνικής-θεατρικής έκφρασης μέσω της βιωματικής εκπαίδευσης.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΕΝΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ PLAYBACK;
-Για να εκφραστώ, να επικοινωνήσω, να αλληλεπιδράσω, να ακούσω και να ακουστώ με σεβασμό.
-Για να έρθω σε επαφή με τη δημιουργικότητα και τον αυθορμητισμό μου.
-Για να απελευθερώσω το σώμα, την κίνηση, τη φωνή, τον λόγο, τα συναισθήματα και τη φαντασία μου.
-Για να διδαχθώ τις βασικές αρχές και τεχνικές του Playback Θεάτρου (θεατρικό παιχνίδι, ασκήσεις δυναμικής ομάδας, τελετουργία, αφήγηση ιστοριών, θεατρικός και μουσικός αυτοσχεδιασμός).

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΩ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΩ;
Όχι! Στο Playback Θέατρο μπορούν να συμμετέχουν όλοι. Απευθύνεται σε όσους αγαπούν την τέχνη και την έκφραση μέσα από αυτήν. Προσφέρει μια θαυμάσια εμπειρία αυθεντικότητας, η οποία λειτουργεί ως θετικός καταλύτης στην ανθρώπινη επαφή.
Επιπλέον, μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά σε ηθοποιούς, φοιτητές θεατρικών σχολών, μουσικούς, χορευτές, καλλιτέχνες, εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ “ΗΧΩΣ”
Η ομάδα “Ηχώ” δημιουργήθηκε ως θεατρικό σχήμα τον Σεπτέμβριο του 2015. Τα ιδρυτικά της μέλη προέρχονται από τον χώρο της ψυχικής υγείας, της εκπαίδευσης, της κοινωνικής εργασίας και των τεχνών. Έχουν εκπαιδευθεί και πιστοποιηθεί στο Playback Θέατρο παρουσιάζοντας δράση από το 2003.

Συντονίστρια: Ελένη Λεβέντη, ψυχοδραματίστρια, εκπαιδεύτρια Playback Θεάτρου, με πολυετή εμπειρία σε συντονισμό παραστάσεων και σεμιναρίων Playback.
Ηθοποιοί: Ευθυμία Καπαγερίδου, Μαρία Κωνσταντινίδου, Έφη Μαγούλα, Γιάννης Σέμπρος, Κατερίνα Τζιωρίδου, Εύη Χριστοπούλου.
Μουσικοί: Γιάννης Σέμπρος, Κατερίνα Τζιωρίδου.
Φωτογράφος: Πάρης Καμπάκης.

*Επισκεφθείτε και τις σελίδες στο Facebook και το Ιnstagram: Θέατρο Playback ΗΧΩ.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα