Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Eμπορευματικό αεροδρόμιο: Προβάδισμα στον Αραξο- Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας ζητά η σχετική μετατροπή να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ

Published

on

Του Διονύση Ζακυνθινού

Μετά από το λιμάνι της Πάτρας, που αναμένεται να «απογειωθεί» από τη σύνδεση του με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, το αεροδρόμιο του Αράξου μπορεί με τη σειρά του να «πετάξει» την Αχαϊα σε αναπτυξιακά ύψη με τη λειτουργία του (και) ως εμπορευματικό.

Συγκεκριμένα, το Τεχνικό Επιμελητήριο της Δυτικής Ελλάδας έχει συμπεριλάβει τη μετατροπή του αεροδρομίου του Αράξου από επιβατικό σε επιβατικό/εμπορευματικό στις προτάσεις του για το ΕΣΠΑ, σημειώνοντας ότι το κόστος μιας τέτοιας παρέμβασης φτάνει τα 30 εκατομμύρια ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Τεχνικού Επιμελητήριο επικαλείται ως συγκριτικά πλεονεκτήματα, μεταξύ άλλων, το λιμάνι της Πάτρας και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, προκειμένου να ενισχύσει την πρόταση του.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΪΒΑΛΗΣ: ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ;

«Η περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, ιδιαίτερα πλούσια στην παραγωγή εξαγώγιμων κηπευτικών, ιχθύων κ.λ.π, έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για να διαθέτει στην περιοχή της ένα εμπορευματικό αεροδρόμιο, το οποίο να εξυπηρετεί το σύνολο των εξαγωγών των νωπών προϊόντων του δεύτερου μεγαλύτερου κάμπου της χώρας με μία διόλου ευκαταφρόνητη εξαγώγιμη παραγωγή», τονίζει στη «Γ» ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής.

Σε ό,τι αφορά αυτή καθαυτή τη λειτουργία του αεροδρομίου του Αράξου και ως εμπορευματικό, ο κ. Αϊβαλής επισημαίνει: «Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες οι οποίοι έχουν να κάνουν με τις εγκαταστάσεις του υφιστάμενου αερολιμένα, τις εγκαταστάσεις του στρατιωτικού αεροδρομίου δίπλα από αυτό, τους τρόπους πρόσβασης από και προς αυτό. Όμως, ουδέποτε έχει δοθεί στην δημοσιότητα η ύπαρξη μιας αντίστοιχης μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας ενός τέτοιου εγχειρήματος, καθώς και η επίσημη θέση της πολεμικής μας αεροπορίας σε μία τέτοια εξέλιξη».

Και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας καταλήγει: «Με την επικείμενη, επιτέλους, επανέναρξη της κατασκευής της νέας εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, αλλά και με την επέκταση σιγά – σιγά της νέας σιδηροδρομικής γραμμής προς τα μέρη μας, μήπως θα πρέπει να ξαναδούμε την διεκδίκηση της ενίσχυσης του επιβατικού αερολιμένα του Αράξου, αλλά και μια διερεύνηση επέκτασής του και σε εμπορικό αεροδρόμιο;
Λέω, μήπως….».

Το νομικό εμπόδιο για την Ανδραβίδα

Την ίδια ώρα, η Ηλεία διεκδικεί το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας να είναι αυτό που θα λειτουργεί και ως εμπορευματικό.
Τον χορό της διεκδίκησης άνοιξε τον Μάρτιο του 2020 ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας Κώστας Λεβέντης, με επιστολή του στην Περιφέρεια και στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης.

Όπως ανέφερε ο κ. Λεβέντης στην επιστολή του, το μήκος του διαδρόμου του αεροδρομίου της Ανδραβίδας είναι κατάλληλο για χρήση από μεγάλα αεροπλάνα, τα οποία χρησιμοποιούνται για εμπορευματικές μεταφορές, σημειώνοντας ότι μέχρι το 1980 το αεροδρόμιο Ανδραβίδας χρησιμοποιείτο για πτήσεις τσάρτερ, που σήμερα γίνονται από και προς το αεροδρόμιο του Αράξου.

Ακολούθησαν και άλλες, ανάλογες, παρεμβάσεις Ηλείων παραγόντων, ενώ το θέμα τέθηκε και στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Αλλά το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας δεν μπορεί να λειτουργήσει και ως εμπορευματικό. Κι αυτό διότι έχει ένα σοβαρό νομικό κώλυμα, που μπαίνει από τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Fraport για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, δεν επιτρέπεται η λειτουργία ή η αναβάθμιση υπάρχοντος περιφερειακού αεροδρομίου σε απόσταση 100 χιλιομέτρων από τα παραχωρηθέντα αεροδρόμια.
«Αν ο παραχωρητής ή/και το Δημόσιο άμεσα μέσω παραχώρησης σε τρίτο μέρος κατασκευάσει, αναπτύξει, αναβαθμίσει ή/και λειτουργήσει κάποιο άλλο αεροδρόμιο στις Περιοχές Αποκλειστικότητας οποιουδήποτε Περ/κού Αεροδρομίου, πλην των αεροδρομίων που ήδη λειτουργούν κατά την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης ως εμπορικά αεροδρόμια δημόσιας χρήσης στην Ελληνική Δημοκρατία, θα έχει επέλθει γεγονός ευθύνης Δημοσίου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σύμβαση.
Αντίθετα, ο Άραξος δεν εμπίπτει στον προαναφερόμενο περιορισμό, αφού λειτουργούσε ήδη ως πολιτικό αεροδρόμιο, προτού υπογραφεί η σύμβαση με τη Fraport.

 

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement