Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Καμπανάκι» για την στατική επάρκεια των γεφυρών-Ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Αχαΐας απευθύνει ερωτήματα

Καταθέτει προτάσεις μετά την τραγωδία στα Μποζαΐτικα

Published

on

Παρέμβαση για το θέμα της κατάρρευσης της γέφυρας στα Μποζαΐτικα, που είχε ως αποτέλεσμα την τραγική απώλεια δυο συνανθρώπων μας, έκανε ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Αχαΐας.

«Η πρόωρη κατάρρευση της γέφυρας στα Μποζαΐτικα στο πλαίσιο των εργασιών για “προγραμματισμένη” κατεδάφισή της και οι θανάσιμες απώλειες που αυτή επέφερε, ανοίγει για ακόμα μία φορά τη δημόσια κριτική – συζήτηση, που έπεται μιας τέτοιου μεγέθους καταστροφής», σημειώνει ο Σύλλογος και θέτει μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα για την αιφνίδια κατάρρευση:
-Τι ακριβώς προέβλεπε η μελέτη κατεδάφισης και κατά πόσο τηρήθηκαν οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί σε αυτή;
-Γιατί δεν είχαν ληφθεί μέτρα ασφαλείας, ανάλογα της επικινδυνότητας και σπουδαιότητας του έργου; Γιατί, όπως προκύπτει, δεν είχε δημιουργηθεί ζώνη αποκλεισμού πέριξ του εργοταξίου ώστε να αποτραπεί η παρουσία πολιτών κάτω από το υπό καθαίρεση τμήμα της γέφυρας;
-Γιατί, παρά την υποχρεωτική παύση εργασιών λόγω υψηλών θερμοκρασιών από το αρμόδιο Υπουργείο, η ανάδοχος εταιρεία του έργου δεν είχε διακόψει τις εργασίες;
-Ποιος ο ρόλος της Επιθεώρησης Εργασίας για τον έλεγχο εφαρμογής της εγκυκλίου περί αποτροπής εργασιών σε συνθήκες καύσωνα;
Η ΣΤΑΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ
Σύμφωνα με τους πολιτικούς μηχανικούς μετά το τραγικό συμβάν στην Πάτρα, την πρόσφατη διακοπή της κυκλοφορίας στη Γέφυρα Σερβίων πριν από λίγους μήνες για λόγους ασφαλείας, αλλά και περιπτώσεων που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, τίθενται εύλογα ερωτήματα περί στατικής επάρκειας των υφιστάμενων γεφυρών.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΖΩΗΣ
Ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Αχαΐας θίγει επίσης το ευρύτερο πρόβλημα των υφιστάμενων έργων υποδομής καθώς μεγάλο μέρος των γεφυρών πλησιάζει ή έχει ήδη ξεπεράσει τον αρχικά προβλεπόμενο χρόνο ζωής τους και έως και σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί κανένα πρωτόκολλο συντήρησης ή ελέγχου, με αποτέλεσμα να μην είναι γνωστό σε τι κατάσταση βρίσκονται τα δομικά υλικά, τι βλάβες ενδεχομένως υπάρχουν και ποιος είναι εν γένει ο βαθμός επιτελεστικότητάς τους.

ΕΝΘΕΤΟ
Οι προτάσεις για το μέλλον
Ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών για να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια τραγικά συμβάντα προτείνει:
– Να εξασφαλιστούν πιστώσεις για τη συντήρηση των έργων υποδομής.
-Να επιδοτηθούν άμεσα από το Υπουργείο Μεταφορών προγράμματα για την καταγραφή και την αποτίμηση της δομικής επάρκειας των υφιστάμενων γεφυρών.
-Να θεσπιστεί διαδικασία για Τακτική Επιθεώρηση των έργων υποδομής που θα συνοδεύεται από την Έκδοση σχετικών Πιστοποιητικών Επιθεώρησης.

Η αρχή θα μπορούσε να γίνει με την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου Εθνικού Μητρώου, όπου οι γέφυρες θα αποκτήσουν «ταυτότητα» δίνοντας την δυνατότητα:
– Να συγκεντρώνεται όλη η κρίσιμη πληροφορία που απαιτείται για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κατασκευής (γεωμετρία, ηλικία, θέση, δομικός τύπος, υλικά κ.λπ.).
-Να καταγράφονται όλοι οι κρίσιμοι παράγοντες που επιδρούν στην κατασκευή (εδαφολογικά χαρακτηριστικά – ζώνη σεισμικής επικινδυνότητας – περιβαλλοντικές δράσεις – όγκος φορτίων από την κυκλοφορία οχημάτων κ.λπ.).
-Να υλοποιούνται στοχευμένα προγράμματα επιθεώρησης και αξιολόγησης από πιστοποιημένους επιθεωρητές, να ιεραρχούνται στόχοι και προτεραιότητες και να χρηματοδοτούνται τακτικά προγράμματα συντήρησης, όπου κρίνεται απαραίτητο.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement