Connect with us

Ελλάδα

Συνεχίζεται το «ράλι» των αυξήσεων-Νέες ανατιμήσεις στα τρόφιμα τον περασμένο μήνα Νοέμβριο

Published

on

Στο 3% επιβράδυνε το Νοέμβριο ο ετήσιος πληθωρισμός από 3,4% τον Οκτώβριο, με το ράλι των τιμών στα τρόφιμα να συνεχίζεται πάντως για άλλο ένα μήνα, όπως έδειξαν τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η ΕΛΣΤΑΤ.

Σε μηνιαία βάση, από τον Οκτώβριο δηλαδή, ο πληθωρισμός παρουσίασε μείωση 0,4% το Νοέμβριο.

Αναλυτικά, η αύξηση του δείκτη κατά 3,0% το Νοέμβριο προήλθε κυρίως από την αύξηση 9% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά (3,3%), κρέατα (8,1%), ψάρια (9,5%) γαλακτοκομικά και αυγά (4,8%), έλαια και λίπη (31,4%), φρούτα (12%), λαχανικά (10,8%), ζάχαρη- σοκολάτες-γλυκά-παγωτά (7,6%), λοιπά τρόφιμα (7,7%), καφέ, κακάο, τσάι (6,8%), μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (13,3%).

Αυξήσεις είχαμε επίσης 2,6% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», 6,4% λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης, 1,5% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», 5,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη, 2,8% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, 3,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε δίδακτρα, 4,7% λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Η «αναιμική» μείωση του δείκτη κατά 0,4% τον μήνα Νοέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου προκλήθηκε εξαιτίας του γεγονότος ότι μέσα σ ένα μήνα είχαμε αυξήσεις 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά και 0,3% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.

Ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν άμεσο αντίκτυπο στις καταναλωτικές συνήθειες τόσο των Ελλήνων όσο και διεθνώς. Το σταθερό εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί σημαντικά αναγκάζοντας την πλειοψηφία να ακολουθεί τακτικές «smart shopping» για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Αγαθά «κόβονται, ψωνίζουν στις εκπτώσεις

Ενας στους δύο Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις αγορές τους, και αναμένουν την περίοδο των εκπτώσεων προκειμένου να κάνουν τα ψώνια τους σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πως επηρεάζει ο Πληθωρισμός την Αγοραστική Δύναμη και τις Συνήθειες των Καταναλωτών» που διεξήχθηκε μέσω του δικτύου YouGov. Η έρευνα έδειξε ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών στη χώρα μας, επιλέγει φθηνότερες μάρκες και αναζητεί προσφορές τόσο online όσο και στα καταστήματα. Αίσθηση προκαλεί επίσης ότι ένας στους δύο έχει ήδη κόψει τελείως κάποιες αγορές, ενώ ένας στους τρεις δηλώνει ότι έχει αναγκαστεί να αγοράσει προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας. Η μεγαλύτερη μερίδα των Ελλήνων έχει μειώσει τελείως τις αγορές παιχνιδιών και βιβλίων. Σημαντική επίδραση έχει ο πληθωρισμός στα προϊόντα ομορφιάς καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τις προσφορές ή έχουν σταματήσει τελείως τις προμήθειες.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement