Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

ΑΠΟΨΗ- Εστίαση: Η αύξηση του ΦΠΑ και οι προβληματισμοί

Published

on

 

 

Mείζον θέμα για τα καταστήματα εστίασης αποτελεί η (από την 1η Ιανουαρίου) αύξηση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας από το 13% στο 24%, σε ό,τι αφορά τα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, χυμοί κτλ.) που σερβίρονται στα καταστήματα, ενώ για όσους τα παίρνουν «πακέτο» και δεν τα καταναλώνουν στο κατάστημα, ο ΦΠΑ παραμένει στο 13%.

Στα αλκοολούχα ποτά, είτε σερβίρονται στο κατάστημα είτε δίνονται σε «πακέτο», ο συντελεστής παραμένει στο υψηλότερο επίπεδο, κάτι που ισχύει διαχρονικά από τη δεκαετία του ’90, ενώ αναφορικά με τον καφέ, τη σοκολάτα, το τσάι, και το χαμομήλι ο ΦΠΑ θα βρίσκεται στο 13% μέχρι την 30η Ιουνίου 2024, ανεξάρτητα αν ο πελάτης τα καταναλώνει στο κατάστημα ή τα παίρνει μαζί του.

Ο κλάδος έχει διαμαρτυρηθεί για τις δυσμενείς εξελίξεις, κατέθεσε τις ενστάσεις του, στα αρμόδια υπουργεία, αλλά δεν  υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα από τις αντιδράσεις.

Το μέτρο αυτό, σύμφωνα με παράγοντες της εστίασης,  προκαλεί αναμφισβήτητα μία αύξηση στο κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεών με τη λογική ότι προστίθεται στο ήδη αυξημένο μεσοσταθμικά κατά 40%-44%.

Αποτελεί μία ακόμα επιβάρυνση σε έναν κλάδο, ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, δεν ακολούθησε τη γενικότερη ανοδική πορεία της ακρίβειας, αφού οι τιμές μας αυξήθηκαν κατά 10%-12%.

Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες του χώρου απορρόφησαν διάφορες αυξήσεις, όπως αυτήν στο κόστος ενέργειας, στις τιμές προϊόντων αλλά και στο μισθολογικό.

Επίσης πρέπει να επισημανθεί ότι από το 2019, υπάρχει δέσμευση ότι στον κλάδο της εστίασης ο ΦΠΑ θα πέσει συνολικά στο 13%, ωστόσο, το μέτρο αυτό δεν εφαρμόστηκε ποτέ, με εξαίρεση ένα διάστημα στην περίοδο της πανδημίας.

Ακόμη επισημαίνεται ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης και της διασκέδασης αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα βιωσιμότητας, καθώς  μία στις τέσσερις επιχειρήσεις έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη στο Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ  λόγω της μείωσης του εισοδήματος των καταναλωτών, αλλά και της ακρίβειας, η συχνότητα επίσκεψης των πελατών μας στα καταστήματα εστίασης  έχει μειωθεί σημαντικά.

Συνεπώς επιβάλλεται η κυβέρνηση να επανεξετάσει το συγκεκριμένο μέτρο, ικανοποιώντας τα αιτήματα του κλάδου.

Ροή ειδήσεων

Advertisement